اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۵۹
اخبار

مخالفت ترامپ با کاهش تعرفه‌ واردات قطعات «مک‌پرو»

 بلومبرگ| ترامپ در توییتی جدید، صراحتا با درخواست اپل مبنی‌بر چشم‌پوشی دولت امریکا بابت واردات برخی‌ از قطعات مک پرو از چین مخالفت کرد.

 کوپرتینویی‌ها در اوایل ماه جاری درخواستی برای دولت ترامپ تنظیم کردند و در آن کاهش تعرفه‌های وارداتی برای برخی از قطعات رایانه قدرتمند مک پرو را خواستار شدند. حال، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا، در توییتی جدید از مخالفت خود و دولتش با این درخواست اپل خبر داده است.

در‌حالی که اپل در متن درخواست خود به دستگاه خاصی اشاره نکرده است، طبق گزارش بلومبرگ، اهالی کوپرتینو به قطعات رایانه خانگی اشاره می‌کنند. این شرکت به‌تازگی خط‌تولید مک پرو را در اقدامی عجیب از امریکا به کشور چین منتقل کرده است؛ از‌این‌رو، واکنش ترامپ به این موضوع به‌هیچ‌عنوان جای تعجب نداشت.

ترامپ در توییتش درباره درخواستِ اخیر اپل گفته است: هیچ تبصره قانونی یا کاهشی برای تعرفه‌های واردات قطعات مک پرو که در کشور چین تولید می‌شوند، شامل حال اپل نخواهد شد. آنها را در امریکا بسازید تا از تعرفه هم خبری نباشد.

تاکنون اپل واکنشی به این توییت نشان نداده است؛ اما به‌راحتی می‌توان موضع آنها را دربرابر این توییت متوجه شد. اهالی کوپرتینو پیش‌تر برای برخی‌ دستگاه‌هایشان نظیر اپل‌واچ و ایرپاد معافیت تعرفه‌ای دریافت کرده بود؛ با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این‌بار از معافیت خبری نیست و اپل باید کاهش حاشیه سود را به‌ جان بخرد.

چشیدن  مواد  شیمیایی خطرناک  به کمک  زبان رباتیک

اینساینس| پژوهشگران IBM به کمک هوش مصنوعی زبان الکتریکی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند در صنعت، آشپزی و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. نمونه آزمایشی زبان رباتیکی که هایپرتیست

(Hypertaste) نامیده می‌شود، به پژوهشگران امکان می‌دهد که بتوانند پژوهش‌های مرتبط با مواد شیمیایی پالایش‌شده محلول را در طیف وسیعی ار ترکیبات و بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی پیچیده، انجام دهند.

به‌نظر می‌رسد که بتوان زبان مصنوعی ساخت آی‌بی‌ام را مانند یک آرایه حسگر در مایعات مختلف فرو برد. با استفاده از فناوری تطبیق الگو و نیز یادگیری ماشین، این دستگاه می‌تواند ترکیب مایعات را تشخیص دهد و با اطلاعات مربوط به مایعات مختلف موجود در پایگاه داده تطابق دهد.

توسعه  اپلیکیشن  «واتساپ»  برای تبلت‌ها

انگجت| اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ برای چندین سال فقط در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار داشت. پس از چندین سال، این برنامه برای دسکتاپ عرضه شد؛ با این حال هنوز شاهد عرضه نسخه مخصوص تبلت‌های آن نیستیم. به نظر می‌رسد واتس اپ قصد دارد این مشکل را رفع کند. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی WABetaInfo در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، احتمالا نسخه مخصوص تبلت اپلیکیشن Whatsapp در حال توسعه است. با توجه به این موضوع، باید منتظر عرضه واتساپ برای آیپد باشیم. علاوه بر توسعه این اپلیکیشن برای تبلت‌های اپل، برخی مدارک حاکی از آن هستند که واتس اپ برای چندین پلتفرم عرضه می‌شود. در حال حاضر می‌توان از این پیام رسان در چندین دستگاه استفاده کرد؛ با این حال برای استفاده از نسخه دسکتاپ آن باید گوشی هوشمند شما به اینترنت وصل باشد. به نظر می‌رسد واتس اپ قصد دارد تغییراتی در این موضوع اعمال کند. در آینده کاربران می‌توانند از این پیام رسان در کامپیوترهای خود بدون نیاز به اتصال گوشی هوشمندشان به اینترنت استفاده کنند. در گذشته بسیاری از پیام رسان‌ها مانند تلگرام چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده بودند. گفته می‌شودتوسعه واتس اپ برای آیپد از چندین ماه پیش آغاز شده و علت عدم عرضه آن، بررسی ویژگی مولتی پلتفرم است .

 

ارسال نظر