روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۳۴

      مروری بر تصمیمات مجمع عمومی «بساما»: مجمع عمومی بیمه سامان تقسیم مبلغ ۱۰۰ ریال سود نقدی و ۳۱۵ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند.

به گزارش سنا، مجمع عمومی عادی سالانه بیمه سامان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در روز پنج‌شنبه ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «بساما» برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است:

استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره.

براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی بیمه سامان عبارت است از:

سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۱۰۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم ۳۱۵ ریال تصویب شد.

سود خالص ۴۷۲ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۴۲۷ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال اعلام شد.

بیات رایان به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و فاطر به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

    ارزش بازار «وبهمن» افزایشی بود: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری بهمن در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸، با افزایش۳۲۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال به ۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال رسید. شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با سرمایه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳ هزار و ۵۷۸ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۶ هزار و ۸۷۸ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با افزایش ۲۱۰ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال به ۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال رسید. در حالی که ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با افزایش ۳۲۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال معادل ۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال محاسبه شد.

«وبهمن» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۵ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری بهمن طی دوره یک ماهه منتهی به تیر ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲۱۸ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال خریداری کرد.

    افزایش 86 درصدی درآمد «شخارک»: شرکت پتروشیمی خارگ در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸، از محل فروش محصولات خود ۲ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمد داشته است. «شخارک» براساس عملکرد ۴ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، مبلغ ۱۱ هزار و ۴۱۴ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته، افزایش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

   درآمد ۴ ماهه «شپلی» ۲۳۹ درصد افزایش یافت: شرکت پلی اکریل ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸، از محل فروش محصولات خود ۵۸۱ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال درآمد داشته است. «شپلی» براساس عملکرد ۴ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، مبلغ ۳ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته، حکایت از افزایش ۲۳۹ درصدی دارد.

مروری بر عملکرد تیر ماه «شرانل»: شرکت نفت ایرانول در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه ماه ۱۳۹۸، از محل فروش محصولات خود ۲ هزار و ۷۱۷ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال درآمد داشته است.

«شرانل» براساس عملکرد ۴ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، مبلغ ۹ هزار و ۴۸ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال درامد داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته، افزایش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

    «ثعمرا» برای هرسهم ۷ ریال زیان شناسایی کرد: شرکت عمران و توسعه شاهد در صورت‌های مالی ۳ ماهه برای هر سهم ۷ ریال زیان شناسایی کرد.

زیان عملیاتی این شرکت در دوره مالی ۳ ماهه به ۱۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال، زیان خالص به ۸ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره به ۱۸۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال رسید. «ثعمرا» در برنامه‌های با اهمیت خود برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرد که براساس پیش‌بینی‌ها درآمد شرکت در سال ۹۸ عمدتا مربوط به سود تقسیمی حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه (غیر بورسی) است که در سه ماهه چهارم سال محقق می‌شود؛ همچنین موجودی املاک و پروژه‌های در جریان در سرفصل سرمایه‌گذاری در املاک در صورت جذب سرمایه‌گذار اجرایی می‌شوند. یادآور می‌شود، این شرکت در سال۱۳۹۷ قرارداد مشارکتی را در ساخت پروژه گلریز تنظیم کرده است؛ براین اساس پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن پس از اخذ پروانه ساخت و در سال مالی۱۳۹۸ انجام شود، همچنین در خصوص املاک شهرک «ناز» طی تفاهم نامه‌ای مقرر شد تا فروش اراضی مزبور در سال ۹۸ و ۹۹ پس از واریز وجه و انتقال اسناد مالکیت شناسایی شود.

 

ارسال نظر