رتبه دوم رودسر در تولید ماهیان خاویاری و سردآبی

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۱۶
رتبه دوم رودسر در تولید ماهیان خاویاری و سردآبی

 گیلان|رییس اداره شیلات رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان در تولید ماهیان سردآبی و خاویاری رتبه دوم گیلان را دارد، گفت: در سال گذشته ۵۴۰ کیلوگرم خاویار پرورشی تولید شده است.

علی اکبر قربان نیا در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آغاز فعالیت این اداره از سال ۸۷ در شهرستان‌های رودسر و املش، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته با تعامل و حمایت‌های شهرستانی توفیقات خوبی در توسعه آبزی پروری و رفع موانع جامعه صیادی به دست آمده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید ماهیان پرورشی در شهرستان رودسر هزار و ۲۷۰ تن است که اکثراً سردآبی هستند و در مقایسه با سال گذشته با توجه به افزایش تعداد مزارع و ارایه تسهیلات بانکی تولید در این حوزه دو برابر شده است. قربان نیا در ادامه به برخی از طرح‌های در دست اجرا از سوی این اداره نیز اشاره کرد و گفت: اجرای ۱۰ طرح آبزی پروری با ظرفیت هزار تن شامل طرح‌های پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اولیه ۵۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۳۵ نفر، پروژه‌های پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری که در صورت تأمین منابع تسهیلاتی مورد تقاضا به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

رییس اداره شیلات رودسر با بیان اینکه وجود مراکز پرورش ماهی قزل‌آلا از جمله فعالیت‌های شاخص در این شهرستان به‌شمار می‌آید، ادامه داد: این مراکز با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار قطعه در سال است که پروانه تولید ۲.۵ میلیون قطعه‌ای تولید بچه ماهی نیز صادر شده و در مرحله راه‌اندازی قرار دارد.

وی با اشاره به تولید ۵۵۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته در شهرستان رودسر، تصریح کرد: این میزان تولید نقطه عطفی در توسعه فعالیت‌های مربوط به تولید ماهیان خاویاری است.

 

ارسال نظر