روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۷۱

 واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه؛ شورای نگهبان|

دبیر شورای نگهبان گفت: اوضاع فعلی ایران از لحاظ عزت و قدرت در منطقه غرب آسیا سرآمد است و این اتفاقات اخیر نشان داد دشمنان چقدر در رویارویی با ایران ناتوان هستند. آیت‌الله احمد جنتی دیروز در جلسه این شورا با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی امریکا و توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه، گفت: امروز سپاه، خاری بر چشمان امریکا شده است و با وقایع اخیر، اسراییل، عربستان و دیگر دشمنان ملت ایران فهمیدند پاسخ ایران به هرگونه زورگویی آنها، قاطع، سریع و پشیمان‌کننده خواهد بود.

 تضمین‌ ایران برای امنیت عبور نفتکش‌ها

از خلیج فارس؛ایسنا|

وزیر نفت عراق با اشاره به اهمیت تنگه هرمز گفت که ایران تضمین‌هایی برای عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس و تنگه هرمز به عبدالمهدی داده است.

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثامر عباس الغضبان، وزیر نفت این کشور که همراه عبدالمهدی به تهران سفر کرده بود گفت که ما شاهد توافق نظر ایران و عراق در رابطه با ضرورت تضمین امنیت عبور نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری از خلیج (فارس) و تنگه هرمز و احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی بودیم که این مساله کشتیرانی تمام کشورها و خصوصا کشورهای منطقه را تضمین می‌کند.

الغضبان با تاکید بر اهمیت تنگه هرمز و عبور روزانه 18 میلیون بشکه نفت از آن گفت: همه طرف‌ها خواهان عدم تنش و بحرانی نشدن اوضاع و روی آوردن به گفت‌وگوهای سازنده هستند و عراق در این راه نقش ایفا می‌کند.

 رسما اعلام می‌کنم هیچ پهپاد ایرانی ساقط نشده است؛مهر|

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه رسما اعلام می‌کنم هیچ پهپادی از ایران ساقط نشده است، گفت: دشمنان با مستندات ادعای خود را اثبات کنند.سرلشکر حسین سلامی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پهپاد ما سه ساعت و ۴۰ دقیقه بر فراز آب‌های خلیج فارس در گردش بوده و مراقبت و نظارت خود را انجام می‌داده است، تصریح کرد: پهپاد ما از مجموعه شناورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تصاویر مستقیمی را ارسال کرده که بخشی از این تصاویر را برای ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان دادیم.فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه اگر دشمنان ما چنین ادعایی دارند مستندات آن را ارایه دهند، افزود: امروز در جهان هیچ‌کس حرف بدون استناد را نمی‌پذیرد، فیلم اصابت را نشان دهند، قطعات ایرانی بودن پهپاد را نشان دهند.

 آماده ایجاد روابط میان ایران و کشورهای عربی هستیم

نماینده دایم عربستان در سازمان ملل با طرح ادعاهای تکراری علیه ایران تاکید کرد: آماده ایجاد روابط همکاری میان ایران و کشورهای عربی هستیم.به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، عبدالله بن یحیی المعلمی که این ماه ریاست کشورهای عربی را برعهده داشت در نشست شورای امنیت در نیویورک با بیان اینکه ما برای بازگشت ثبات و امنیت در منطقه تلاش می‌کنیم ادعا کرد: رفتارهای ایران در تضاد با این اصول است و امنیت و ثبات منطقه را به‌طور مستقیم تهدید می‌کند.نماینده عربستان در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: ما آماده ایجاد روابط همکاری میان کشورهای عربی و ایران بر اساس اصل حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی و احترام به حاکمیت کشورها هستیم.

 حکم مدیرعامل پدیده صادر شد؛

باشگاه خبرنگاران|

پس از برگزاری دادگاه متهمان پرونده پدیده شاندیز حکم محسن پهلوان صادر شد.

پس از برگزاری ۱۵ جلسه دادگاه متهمان پرونده پدیده شاندیز حکم مدیرعامل اسبق این شرکت صادر شد و محسن پهلوان به حبس ابد محکوم شده است.نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده، به ریاست قاضی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در مشهد برگزار شد.رییس دادگاه اشاره کرده بود که پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسوولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند، مفتوح است.

 در مقابل حرف زور و قلدری تسلیم نمی‌شویم؛تعادل|

علی ربیعی سخنگوی دولت با بازنشر بخشی‌هایی از سخنان دیروز حسن روحانی در نشست هیات دولت در حساب کاربری خود در توییتر به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت:« امروز روحانی راهبرد‌های اساسی ایران را در مواجه با چالش‌های اخیر مشخص کرد. نکاتی کلیدی، امیدبخش و عزت‌آفرین.»

ربیعی در ادامه با انتشار رشته‌توییت‌هایی از جملات حسن روحانی نوشت: «روحانی در این چارچوب عنوان کرد: امروز داخل شصت‌روز دوم هستیم، دراین مدت پیشنهاد‌هایی داشتیم که کاهش تعهدات را متوقف کنیم تا آنها امتیازاتی به ما بدهند. اما این امتیازات متوازن و کافی نیست. اگر متوازن باشد می‌تواند قابل پذیرش باشد. اگر آتش‌بس در جنگ اقتصادی بدهند، فرصت برای حرف‌زدن هست. اعلام می‌کنیم همیشه برای مذاکرات عادلانه، قانونی و بااحترام به حقوق ملت و عزت آماده‌ایم. اما به اسم مذاکره در میز تسلیم نمی‌نشینیم.»

 

ارسال نظر