آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام از هفته آینده

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۲۹
آغاز پروازهای مسافری فرودگاه پیام از هفته آینده

درحالی که حدود 7 ماه از توقف پروازهای مسافری فرودگاه پیام می گذرد، وزیر راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به برطرف شدن ملاحظات سازمان هواپیمایی کشوری در مورد این فرودگاه گفت: قرار شد مدیرعامل فرودگاه پیام برای انجام آخرین ممیزی‌ها گزارش مکتوبی را به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کند تا درنهایت مجوز بهره‌برداری از فرودگاه پیام صورت بگیرد و پروازهای مسافری این فرودگاه از هفته آینده آغازشود.

محمد اسلامی که در جریان بازدید از فرودگاه پیام سخن می گفت، با بیان اینکه رییس سازمان هواپیمایی کشوری برای حضور ایرلاین‌هایی در فرودگاه پیام، برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور، رادار منطقه‌ای پروازهای تهران در کوشک قم افتتاح شد تا امنیت پروازهای فرودگاه‌های تهران و اطراف آن با نظارت خوبی تأمین شود و نیز خواسته‌ایم مطابق استانداردهای بین‌المللی نشانه‌گذاری روی باند فرودگاه فتح در مجاورت فرودگاه پیام انجام شود تا درنهایت با چندلایه اعتمادسازی و برقراری ضوابط شاهد پروازها در فرودگاه پیام باشیم. گفتنی است که پروازهای مسافری فرودگاه پیام از مهرماه سال قبل برای اولین بار آغاز شد اما با وقوع حادثه برای بویینگ 707 در فرودگاه فتح که در نزدیکی فرودگاه پیام قرار دارد، این پروازها تا بهبود وضعیت تجهیزات ایمنی پیام به حالت تعلیق در آمد. گفتنی است مجموعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

     اجاره‌بها متاثراز تورم و قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان بازدید از متروی هشتگرد با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد قیمت یک مترمربع مسکن، تورم و اجاره بها با هم هماهنگ هستند، گفت: آنچه مشاوران املاک مطرح می‌کنند ملاک و معیار اجاره بها نیست و ملاک گزارش‌های معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است و گزارش‌های وزارتخانه در این خصوص نشان می‌دهد قیمت یک مترمربع مسکن، تورم و اجاره بها با هم هماهنگ بوده است.

به گفته اسلامی آنچه رییس‌جمهور درباره افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها مطرح کرد، معدل افزایش این شاخص از سه ماهه ابتدایی سال جاری منتهی به سه ماه ابتدایی سال گذشته بوده است و رییس جمهور سقف اجاره بها را اعلام نکرد. اسلامی همچنین در حاشیه بازدید از آزادراه همت – کرج با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه در راستای بازکردن گره ترافیکی مقوله بسیار مهمی به شمار می‌رود، اظهار کرد: علاوه بر استان تهران و البرز، استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این پروژه استفاده کنند و خوشبختانه وضعیت عملیات اجرایی آن مطابق زمان‌بندی پیش می‌رود. او با تاکید بر اینکه پروژه مذکور از لحاظ مالی و فنی مشکلی ندارد، گفت: صرفا رفع موانع از لحاظ معارض به عنوان مساله مطرح است که در حال رفع و رجوع آن هستیم.

اسلامی با بیان اینکه ۲۵ طرح در حال اجرا است که ۱۱۰۰کیلومتر آزادراه را به حجم فعلی آزادراه‌های کشور اضافه خواهد کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰۰ کیلومتر آزادراه داریم که با ایجاد ۱۱۰۰ کیلومتر آزادراه دیگر در مجموع ۵۰ درصد به مسافت آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد که این اتفاق فعالیت چشمگیری در پروژه‌های آزادراهی ایران به‌شمار می‌آید. او به آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت: با ایجاد آزادراه ۱۶۰ کیلومتری کنارگذر جنوبی تهران شاهد اتصال آبیک به چرمشهر هستیم و ترافیک زیادی را انتقال خواهیم داد و رفت و آمد بین تهران و البرز پوشش داده می‌شود و امیدوار هستیم قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی درباره آزادراه تهران - شمال هم گفت: قطعه یک آزادراه تهران - شمال مطابق برنامه زمان‌بندی شده در حال پیشرفت است و امیدواریم تا قبل از پایان تابستان امسال با تلاش‌های صورت گرفته افتتاح شود. مساله‌ای که در مورد این آزادراه مطرح بوده در حوزه تجهیزات، ایمنی و استاندارد است و با توجه به اینکه اتوبانی هوشمند به شمار می‌آید بدون تجهیزات مورد نظر، امکان افتتاح وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر