رشد ۳۲۰۰ واحدی شاخص بورس

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۲۰

گروه بورس| شاخص بورس در روز قبل با رشد ۳۲۲۴ واحدی در پایان معاملات به ۲۴۹ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. نگاهی به آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد مواجه شدند.

بر این اساس، دیروز همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۳۲۲۴ واحد رشد معادل ۱.۳۱ درصد به ۲۴۹ هزار و ۶۶۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۸۵ واحد افزایش معادل ۱.۳۱ درصد به ۶۸ هزار و ۵۴۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۸۸ واحد افت معادل ۰.۶۵ درصد به ۶۰ هزار و ۱۳۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۶۲ واحد رشد، معادل ۰.۶۵ درصد به ۴۰ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.

از سویی دیگر ۷ نماد « فارس با ۳۱۰ واحد، کگل با ۲۹۲ واحد، پارس با ۲۶۰ واحد، پارسان با ۲۴۸ واحد، تاپیکو با ۲۳۷ واحد، وغدیر با ۲۱۹ واحد و فخوز با ۱۹۶ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز یکشنبه در 30 تیرماه در بورس تهران، طی ۲۲۳ هزار نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان رسید. دیروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل افزایشی بوده و 19 واحد رشد و به رقم 3 هزار و 232 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به 177 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران فرابورس ایران حدود 844 هزار ورقه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 147 هزار نوبت معامله و به ارزش 737 میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای زاگرس، مارون و هرمز بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای میدکو، کرمان، بپاس، کگهر، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای پربیننده در فرابورس ایران مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایغ کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

 

ارسال نظر