روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۰۹

 مبلغ ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی افزایش یافت؛ پاد|

هیات وزیران با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه‌ها و بناهای تاریخی در سال‌های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی موافقت کرد.

بر همین اساس، ورودیه موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدید‌کنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵۰ هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یک میلیون ریال و ورودیه موزه‌های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی- فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدید‌کنندگان داخلی حداکثر به ۴۰ هزار ریال و برای بازدید‌کنندگان خارجی حداکثر به ۵۰۰ هزار ریال افزایش می‌یابد.

 ابلاغ موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری ایران و چک؛ پاد|

رییس‌جمهوری قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.بر همین اساس و

با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در به‌کارگیری منابع و امکانات بالقوه اقتصادی و نظر به ضرورت تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک، این قانون از سوی رییس‌جمهوری ابلاغ شد.

رییس‌جمهوری همچنین به منظور ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری‌های یادشده در جهت ارتقا و تحکیم همکاری‌های اقتصادی و تامین منابع هر دو دولت، این قانون را ابلاغ کرد.

 مردم و دولت ایران با مردم امریکا دشمنی ندارند؛ تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: مردم و دولت ایران با مردم امریکا دشمنی ندارند، همه آنچه ما می‌خواهیم این است که در امور داخلی ما دخالت نشود.

محمدجواد ظریف با انتشار لینک گفت‌وگو با خانم جوودی وودراف در برنامه ساعت خبر نوشت: مردم و دولت ایران با مردم امریکا دشمنی ندارند. ظریف اشاره کرده است که گفت‌وگوی وی با جودی وودراف از برنامه ساعت خبر در نیویورک در نوزدهم جولای و پیش از عزیمت به ونزوئلا انجام شده است.

وزیر امور خارجه پس از سفر ۶ روزه، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا ترک کرد و اکنون در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به سر می‌برد. وی قرار است علاوه بر سخنرانی در اجلاس وزیران خارجه عضو جنبش عدم تعهد با همتایان خود در حاشیه این اجلاس دیدارهای دوجانبه و منطقه‌ای هم داشته باشد.

 جلسه محاکمه عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی برگزار شد؛ مرکز رسانه

قوه قضاییه|

جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی دیروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست از سوی قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، متهمان و وکلا در فرصت جداگانه به دفاع از خود پرداختند.بعد از حدود سه ساعت قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت که در مهلت مقرر قانونی رای صادر خواهد شد.

  سفر هیاتی از رهبران حماس به ایران؛ تسنیم|

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر هیاتی از رهبران این جنبش به ایران خبر داد. اسماعیل هنیه گفت هیات بلندپایه‌ای از جنبش حماس از شنبه سفر به تهران را آغاز می‌کند که چند روز طول می‌کشد. وی ابراز امیدواری کرد که این سفر نتایج مهمی را به‌همراه داشته باشد.وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ترکیه‌ای از طریق ویدئوکنفرانس به تصمیم خروج حماس از سوریه اشاره و اعلام کرد بطور کامل از این مساله درس گرفته شده است. هنیه تلاش‌های حماس با طرف‌های سوری در ابتدای بحران برای حفظ سوریه و امنیت آن را یادآور شد.

 پهپاد متجاوز را با «سوم خرداد» زدیم؛ فارس|

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «اس 300» را در شبکه‌ پدافندی داشتیم، اما اینکه سامانه «سوم خرداد» ساخت ایران پهپاد امریکایی را مورد اصابت قرار می‌دهد، بخش دیگری از قدرت ما را نشان داد.سردار مهدی ربانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 500 شهید بخش خوراسگان، تاکید کرد: به عنوان کارشناس نظامی می‌گویم که با پیشرفت و ثباتی که در این سال‌ها ایجاد کرده‌ایم، حداقل تا 10 سال آینده به هیچ‌وجه نیروی زمینی منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای قادر به حمله به کشور نیست.

 دوسالانه شدن بودجه کشور را وارد مراحل عملیاتی می‌کند ؛  برنا|

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح دو سالانه شدن بودجه طرح بسیار خوبی بوده و طبیعی است که بسیاری از موارد با قانون اساسی ما مغایرت، داشته باشد.

«غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی» گفت: در حال حاضر ما در حال برنامه‌ریزی بودجه‌ای هستیم که شش ماه از سال کل کشور را درگیر خود می‌کند و زمانی که می‌خواهد اجرا شود، شرایط زمانی، مکانی و اعتباری تغییر کرده و افراد نیز تغییر کرده‌اند و اساسا نیز قابلیت اجرا ندارد. همواره به روز تصمیم گرفته می‌شود بنابراین باید افق دید خود را در بودجه افزایش دهیم.

 

 

ارسال نظر