بازگشت نماگرها به مسیر صعود

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۳۸

گروه بورس|

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که شاخص کل بورس تهران که در روز سه‌شنبه ۷ هزار واحد سقوط کرده بود، روز گذشته را با افزایش ۵۲۲ واحدی به اتمام رسانده و ضمن کسب بازدهی 0.21 درصدی در ارتفاع ۲۴۶ هزار واحدی متوقف شده است.

بیشتر شاخص‌های بازار سهام در این روز رشد مثبتی نسبت به روز قبل از آن داشتند به‌طوری که جز شاخص کل بورس تهران که به سطح ۲۴۶ هزار ۷۹۰ واحد رسید، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۴۵) واحد افزایش معادل (۰.۲۱) درصد به ۶۸هزار ۶۰۷ واحد دست یافت. همچنین شاخص کل «هم‌وزن» با (۱۲۶) واحد کاهش معادل (۰.۲۱) درصد تا سطح ۵۹ هزار و ۹۵۹ واحد عقب‌نشینی کرد. شاخص قیمت «هم وزن» با (۸۵) واحد اُفت، معادل (۰.۲۱) درصد به ۴۰ هزار و ۶۰۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۳۳) واحد رشد، معادل (۰.۰۹) درصد به ۲۷۴ هزار و ۸۸۴ واحد، شاخص بازار اول با (۳۶۳) واحد افزایش، معادل (۰.۲۰) درصد به ۱۸۲ هزار ۳۷۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۱۳۱) واحد رشد معادل (۰.۲۳) درصد به ۴۸۸ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

از سوی دیگر جزییات داد و ستدهای روز قبل مشخص می‌کند که در روز گذشته ۶ نماد « اخابر با (۱۹۳) واحد، فارس با (۱۴۰) واحد، وغدیر با (۱۱۲) واحد، ومعادن با (۸۳) واحد، تاپیکو با (۷۳) واحد و نوری با (۷۲) واحد بیشترین تاثیر مثبت و نماد کگل با (۱۰۱) واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند. به موجب رشد یاد شده ارزش بورس تهران امروز به بیش از 932 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای پربیننده در بورس تهران امروز مربوط به بانک تجارت، با قیمت هر سهم 409 ریال و پلی‌پروپیلن جم، سایپا، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری صدرتامین، فولاد مبارکه، بانک صادرات به قیمت هر سهم 444 ریال بوده‌اند .

در روز چهارشنبه معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.6 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 267 هزار نوبت معامله و به ارزش 791 میلیارد تومان دادو ستد کردند. در پی انجام این معاملات در روزی که گذشت شاخص فرابورس به میزان 19 واحد تقویت شد و ضمن رسیدن به سطح سه هزار و 206 واحدی، ارزش این بازارهای اول و دوم فرابورس به از 176 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

نمادهای زاگرس، کگهر، هرمز، بمپنا، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای میدکو، مارون، کرمان در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

دیروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، توسعه و عمران استان کرمان و مواد اولیه دارویی البرز بالک، پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.

 

ارسال نظر