اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۰:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۷۷۲

قیمت بیت‌کوین ۱۰ درصد سقوط کرد

رویترز|بیت‌کوین در آخرین دور از معاملات، ۱۰درصد ارزش خود را از دست داد. روند صعودی و نزولی پر نوسان ارزهای دیجیتالی هنوز هم ادامه دارد و قیمت این نوع رمز ارزها، شدیداً تحت تأثیر اخبار قرار گرفته است. پس از آنکه وزیر خزانه‌داری امریکا در سخنانی از نگرانی امریکا در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتالی برای امور غیرقانونی خبر داد، ارزش بیت‌کوین ابتدا ۱۱.۱ درصد کاهش یافت و بهای این ارز تا ۹۸۵۵ دلار نیز پایین آمد اما در نهایت با حمایت برخی معامله گران از این سطح، در نهایت قیمت بیت‌کوین حدود یک درصد تقویت شد و به ۱۰هزار و ۳۱۹ دلار رسید. برخی از منابع آگاه در حزب دموکرات گفته‌اند که قانون گذاران مجلس این کشور در تلاش برای ممنوعیت ورود شرکت‌های تکنولوژی به عرصه مباحث مالی هستند. قبل از دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان نیز نظر تندی نسبت به ارزهای دیجیتالی داشتند به گونه‌ای که دونالد ترامپ- رییس‌جمهور امریکا گفت که این ارزها روی هوا بنا شده‌اند و امریکا تنها یک ارز دارد و آن هم دلار است.

البته ضربه موثر دیگر بر پیکره بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی، اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی امریکا بود که گفت تا زمانی که به سوالات ما در خصوص ارزهای دیجیتالی پاسخ داده نشود، فیس‌بوک بهتر است پروژه ارز دیجیتالی خود را رها کند. انتشار خبر ورود فیس‌بوک به عرصه ارزهای دیجیتالی باعث شده بود تا ارزش بیت‌کوین طی مدت کوتاهی ۵۵ درصد افزایش یابد و حتی به قله ۱۴هزار دلاری نیز برسد. سایر ارزهای دیجیتالی نیز در معاملات امروز عمدتاً نزولی بودند به گونه‌ای که بیت کش به ۳۱۵.۹۰ دلار، اتریوم به ۳۲۳.۱۶ دلار و لایت کوین به ۹۱.۵۳ دلار رسیدند.

«الکسا» به ویندوز ۱۰ می‌آید

ورج| به نظر می‌رسد که مایکروسافت با همکاری آمازون قصد دارد دستیار صوتی هوشمند الکسا را به ویندوز ۱۰ بیاورد. مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز، که مدت‌هاست همه کاربران رایانه‌های شخصی را به نصب و دانلود جدیدترین نسخه این سیستم عامل محبوب یعنی ویندوز ۱۰ ترغیب کرده است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم مربوطه بیاورد تا کاربران بتوانند با بهره‌گیری از سرویس‌ها و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ به استفاده از آن تمایل بیشتری پیدا کنند. الکسا که دستیار صوتی هوشمند آمازون به شمار می‌رود، حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وب سایت the verge به احتمال زیاد قدم به پلتفرم نسخه جدید به‌روزرسانی و آپدیت ویندوز ۱۰ خواهد گذاشت. دستیارهای صوتی هوشمند یکی از فناوری‌های نوینی است که در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال قابل توجهی از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی برخوردار شده است. از کاربردهای دستیارهای صوتی هوشمند می‌توان به جست جو در گوگل بدون نیاز به تایپ متن، آگاهی از وضعیت آب و هوا و غیره تنها از طریق ارسال فرمان و دستورهای صوتی اشاره کرد. در صورتی که کاربران رایانه‌های مبتنی بر ویندوز از دستیارهای صوتی هوشمند الکسا استفاده کنند، قادر خواهند بود گستره وسیعی از کار و فعالیت‌های خود را از طریق ارسال دستورهای صوتی به رایانه خود انجام دهند و بدین‌ترتیب در بسیاری از کارهای مدنظر خود بهینه‌سازی انجام خواهند داد.

البته به عقیده برخی کاربران، انتخاب الکسا از سوی مایکروسافت می‌تواند بسیار تعجب برانگیز باشد چراکه دستیار صوتی اختصاصی مایکروسافت کورتاناست و طبیعی بود که از آن در نسخه جدید سیستم عامل خود استفاده کند اما این غول تکنولوژی تصمیم گرفته است که از نسخه مشابه توسعه داده شده توسط آمازون در ویندوز ۱۰ بهره‌گیری کند چراکه الکسا سهم بسیار بیشتری از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده است و قابلیت‌های پیشرفته‌تر و بهتری نسبت به سایر دستیارهای صوتی موجود در بازار دارد.

ساخت فرستنده  و‌گیرنده قوی‌تر از شبکه 5G

انگجت|  مهندسان امریکایی یک فرستنده و‌گیرنده بی‌‎سیم ابداع کرده‌اند که فرکانس‌های رادیویی را تا یک‌صد گیگاهرتز تقویت می‌کند؛ این میزان چهار برابر سرعت شبکه اینترنت بی‌سیم نسل پنجم یا 5G است.

این فرستنده و‌گیرنده که توسط مهندسان برق دانشگاه کالیفرنیا در امریکا ابداع شده است، یک تراشه سیلیکونی ۴.۴ میلی‌متر مربعی است که به دلیل معماری دیجیتالی- آنالوگ منحصر به فرد خود می‌تواند سیگنال‌های دیجیتالی را به اندازه قابل توجهی سریع‌تر و با صرف انرژی کمتر پردازش کند.

محققان این تراشه را «فرستنده و‌گیرنده پایاپای» نامیدند و می‌گویند که تراشه آنها پر قدرت‌تر از شبکه 5G است زیرا میزان سرعت و داده‌ای که به دست می‌آورند دو برابر بیشتر از توانایی استاندارد جدید بی‌سیم است. به علاوه کار کردن در فرکانس بالا به این معنی است که هر کسی می‌تواند از یک تکه بزرگ‌تر از باند پهن ارایه شده از سوی اپراتورها بهره‌مند شود.

آنها خاطرنشان کردند که این ابداع، نیاز مراکز داده را به مایل‌ها کابل فیبر نوری برطرف می‌سازد بنابراین اپراتورهای داده می‌توانند انتقال بی‌سیم را فوق سریع انجام دهند که این کار موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در صرف هزینه‌ها در زمینه سخت‌افزار، خنک کردن و برق می‌شود.

 

 

ارسال نظر