نگرش میان‌مدت، راه کسب سود از بازار سهام است

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۱:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۴۷۷۱۴

یک کارشناس بازار در خصوص جذابیت معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌ها گفت: بزرگ‌ترین برندگان معافیت مالیاتی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌های مشمول ماده ۱۴۱ شرکت‌های تولیدی هستند. همچنین، جذب منابع، ورود نقدینگی از طریق بورس و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین مزایای این معافیت تلقی می‌شود.

به گزارش سنا، وی ادامه داد: البته این موضوع، ارزش ذاتی سهام شرکت‌ها را تغییر نداده و سبب می‌شود، زیان شرکت‌ها از سرمایه آنها کمتر شود. در این میان، گروه خودرو مهم‌ترین گروه مربوط به استفاده از این قانون محسوب می‌شود؛ در این میان، قطعه سازها و برخی سهام گروه شیمیایی و شرکت‌هایی که زیان هر سهم آنها از سرمایه‌شان بیشتر است نیز از گروه‌های متاثر از این قانون هستند. این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که سهام داران چطور می‌توانند سهام بنیادی را تشخیص دهند، گفت: در حقیقت به این وسیله، ارزش سهام خالص جریان نقد و سودسازی آینده شرکت، امروز خریداری می‌شود.

وی افزود: میران فروش واقعی شرکت، جریان نقد ایجاد شده توسط شرکت، کم‌ریسک بودن نسبت به اثرات ناشی از تحریم‌ها، نسبت قیمت به سود، حاشیه سود ناخالص شرکت به‌ویژه سود عملیاتی، قدرت خریدار سهم، اخبار اقتصادی اثر گذار و غیره از عواملی هستند که به صورت بنیادی بر قیمت سهام اثرگذار هستند؛ از این طریق می‌توان سهام بنیادی را پیدا کرد؛ البته برای معامله سهم‌های مطلوب، ارزیابی صنعت و قیمت‌های جهانی و به‌ویژه بازار جهانی برای سهام کامودیتی محور از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود که فعالان بازار سرمایه باید به آنها توجه کنند.

صادقین، در خصوص صنایع قابل اعتمادتر برای خرید اظهار کرد: به نظر من، در این روزها گروه‌هایی که با تاثیر کمتری از تحریم‌ها مواجه هستند با اقبال و رشد قیمت بیشتری در بازار مواجهند. در این میان، صنایع غذایی، قندی، ساختمانی و البته سهام بنیادی حوزه پتروشیمی هم از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: به عقیده من بهتر است، رویکرد توجه به سودسازی میان مدت و بلندمدت مبنای تصمیم‌گیری سهامداران باشد؛ همچنین بهتر است با بررسی دقیق صورت‌های مالی شرکت‌ها، قابلیت سودسازی شرکت‌ها در سال ۹۸، ارزیابی ریسک‌های بیرونی و درونی صنعت برای انجام معاملات تصمیم گرفته شود.

وی در پایان به سهام‌داران عمده برای حضور در مجامع پیشنهاد کرد از تحت‌تاثیر قرار گرفتن در جوسازی برخی شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند و گفت: صرفا رویکرد بنیادی و ارزیابی دقیق و کارشناسی می‌تواند سهام جذاب را مشخص کند؛ چرا که به عقیده من سهام بنیادی راه خودشان را جدا می‌کنند.

 

 

ارسال نظر