ایستگاه

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۱۲
ایستگاه

مستندهای خاص در جشنواره مایکل مور

جشنواره «تراورس سیتی» که مایکل مور بنیانگذار آن محسوب می‌شود، برنامه‌های پر و پیمانی را برای برگزاری دوره پانزدهم در سال ۲۰۱۹ تدارک دیده است. به گزارش ورایتی، جشنواره «تراورس سیتی» که مایکل مور آن را ایجاد کرده، امسال با نمایش فیلم‌هایی از کیتی گریفین و با حضور لیلی تاملین برگزار خواهد شد. کیتی گریفین و لیلی تاملین اعلام کرده‌اند در این دوره جشنواره فیلم «تراورس سیتی» مایکل مور حضور خواهند داشت. گریفین در برنامه اکران «کیتی گریفین: عجب داستانی» حضور خواهد یافت. این مستند نشان می‌دهد که چگونه عکسی از این کمدین که یک سر قطع شده مصنوعی دونالد ترامپ را در دست دارد، منجر به انجام تحقیقی توسط اف‌بی‌آی شده است! تاملین که در کنار جین فوندا از بازیگران «گریس و فرانکی» بوده و از شهروندان دیترویت هست نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره مایکل مور می‌گیرد. این جشنواره که امسال پانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، از ۳۰ جولای تا ۴آگوست (۸ تا ۱۳ مرداد) ادامه می‌یابد. موضوع امسال این جشنواره «سینما جهان را نجات می‌دهد» است و بیش از ۲۰۰ فیلم در آن به نمایش درمی‌آیند.

مور در این باره گفت: وقتی جهان به صورت دیوانه‌واری از کنترل خارج شود، باید از هنرمندان خواست تا پاسخ بدهند، الهام‌بخش باشند و با این باور دیوانه‌وار که یک فیلم بزرگ می‌تواند جهان را تغییر دهد، وارد میدان شوند. «بریتنی در ماراتن می‌دود» نیز به عنوان فیلم شب افتتاحیه این دوره انتخاب شده است.

کیسی افلک  به کارلووی واری رفت

    بازیگر و کارگردان برنده اسکار با حضور در جشنواره فیلم کارلووی واری در جمهوری چک از بازی در صحنه مهدکودک به عنوان اولین تجربه بازیگری‌اش یاد کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کیسی افلک که در جشنواره کارلووی واری حضور یافت تا دومین فیلمی را که کارگردانی کرده در آنجا معرفی کند، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت نخستین‌بار در مهد کودک در نقش یک شیر ظاهر شد و این نمایش در حضور رزا پارکس فعال حقوق مدنی سیاهپوستان امریکا برگزار شده بود. افلک ۴۳ ساله که یکشنبه شب فیلم جدیدش با عنوان «نور زندگی من» را در جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری به نمایش درآورد با یادآوری اولین نقشش گفت: رزا پارکس به مدرسه ما آمده بود و برای استقبال از او یک نمایش ترتیب داده شده بود که من در آن در نقش شیر بازی کردم.

او افزود: یادم نمی‌آید آنجا چه کار کردم اما می‌دانم بدون لباس خاص فقط غرش شیر را انجام می‌دادم. بعد از نمایش هم گروه بازیگران به رزا پارکس معرفی شدند و او وقتی به من رسید سرش را پایین آورد و گفت: غرش‌هایت را دوست داشتم. وی با تاکید بر اینکه این تجربه را هیچگاه فراموش نکرده افزود: همیشه احساس غم و اندوه می‌کنم که برای رزا پارکس غرش کردم. رزا پارکس سال ۲۰۰۵ در

 ۹۲ سالگی درگذشت و کسی بود که سال ۱۹۵۵ در مونتگومری در اتوبوس روی صندلی سفیدپوست‌ها نشست و برای این کار به دادگاه رفت.

 

ارسال نظر