بدون فروش نفت؛ اینستکس معنایی نخواهد داشت

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۵۰
بدون فروش نفت؛ اینستکس معنایی نخواهد داشت

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه بدون فروش نفت ایران اینستکس معنایی نخواهد داشت گفت: به‌نظر می‌رسد توافقی برای خرید نفت ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام صورت گرفته تا از طریق کانال اینستکس زمینه‌های لازم برای فروش نفت ایران و تأمین کالاهای اساسی فراهم شود.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام اروپایی‌ها مبنی بر انجام اولین تراکنش اینستکس بیان کرد: ترامپ فکر می‌کرد با ادامه دادن روند قبلی می‌تواند حمایت بین‌المللی را برای فشار به ایران جلب کند اما با سفر پمپئو به کشورهای منطقه به خصوص امارات و عربستان با مخالفت درگیری با ایران مواجه شد. ضمن اینکه در عرصه بین‌المللی نیز قدرت‌های تاثیرگذار نظیر فرانسه و آلمان و انگلستان و ژاپن و چین صراحتاً با هرگونه درگیری نظامی مخالفت کردند.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر کوتاهی اروپاییان در عمل به تعهداتشان و فشارهای امریکا باعث شده تا ایران نیز مسیر دیگری را انتخاب و در برجام و تعهداتش بازنگری کند. اما پس از درگیری‌های منطقه و تصمیمات ایران، اروپاییان پای کار آمدند و نتیجه آن اجلاس اخیر در اتریش بود. به نظر می‌رسد عزم کشورهای اروپایی و کشورهایی که بیشترین مراودات را با ایران داشتند بر این است که ایران بتواند از مزایای اقتصادی که در برجام وعده داده شده بود بهره‌مند شود.

 

ارسال نظر