اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۳۸

کشف پناهگاهی با معماری دستکند در سیاهکل

رشت|مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از کشف یک پناهگاه با معماری دستکند در سیاهکل خبر داد. امیر انتخابی گفت: با توجه به درخواست اهالی یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان سیاهکل مبنی بر احتمال وجود یک پناهگاه یا غار در بافت تاریخی روستا و پیگیری موضوع توسط استانداری گیلان، بازدیدهای اولیه از محل مورد نظر انجام شد و با توجه به شواهد موجود، مقرر شد مجوزهای لازم از پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی برای گمانه‌زنی و بازگشایی فضای مورد نظر اخذ شود. وی درخصوص قدمت این پناهگاه ادامه داد: شواهد اولیه و سطحی متعلق به دوره ایلخانی و تیموری در داخل پناهگاه، کشف شد اما تعیین قدمت دقیق‌تر، نیازمندِ اجرای کاوش‌های باستان‌شناسی در این محدوده است.

اعتبار باشد، مشکل کمبود آب کرمانشاه مرتفع می‌شود

کرمانشاه|معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در صورت تأمین اعتبار، مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه تا سال ۱۴۰۰ مرتفع می‌شود. رضا داوودی با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استان با تنش آبی مواجهند، افزود: کرمانشاه نیز از جمله این شهرها است که با کمبود آب خصوصاً در فصل تابستان مواجه می‌شود. وی با اشاره به طرح عظیم آبرسانی بلندمدت شهر کرمانشاه که در حال انجام است، اظهار کرد: قرار است در قالب این طرح ۲.۶۶ مترمکعب آب در ثانیه از سد گاوشان برای کرمانشاه تأمین شود. معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرای این طرح تصفیه‌خانه‌ای با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه بخش عمده‌ای از مشکلات تأمین آب شهر کرمانشاه مرتفع خواهد شد.

تسهیلات ویژه دولت برای بهبود یافتگان موادمخدر

خرم‌آباد|دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: کارگاه‌هایی که از بهبودیافتگان اعتیاد به‌کارگیری کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. مجتبی بیرانوند با اشاره به تجلیل از بهبودیافتگان و خانواده آنها اظهار کرد: دولت به بهبودیافتگانی که برای خود شغل ایجاد کنند، تسهیلات چهار درصدی اعطا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: البته برای تایید این امر، بهزیستی یا سایر دستگاه‌های مربوطه بایستی بهبودیافتگی شخص را تایید کنند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی که افراد بهبودیافته را به‌کار‌گیری کنند از تسهیلات ویژه چهار درصدی بهره‌مند خواهند شد. بیرانوند همچنین گفت: یکی دیگر از مشوق‌های دولت برای بهبودیافتگان، تقبل ۵۰ درصدی هزینه‌های بیمه‌ای خویش‌فرمایی و کارفرمایی است. وی افزود: یکی از مواردی که به‌طور جد پیگیری آن هستیم، اشتغال بهبودیافتگان در دستگاه‌های اجرایی (همانند شهرداری‌ها، شرکت‌های خدماتی و...) است که لازم است درصدی از اشتغال دستگاه‌ها به بهبودیافتگان اختصاص یابد.

صدور رای پرونده فساد مالی شهرداری دوگنبدان

یاسوج|دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: رأی پرونده فساد مالی شهردار، اعضای شورای شهر سابق و برخی از پرسنل شهرداری صادر شد. امیر حمزه بازیار در نشست با اصحاب رسانه گچساران به مناسبت هفته قوه قضاییه در خصوص پرونده فساد مالی شهرداری دوگنبدان در زمان شهردار و اعضای شورای شهر سابق عنوان کرد: پرونده فساد مالی عظیم شهرداری دوگنبدان در زمان شهردار و اعضای شورای شهر سابق و برخی از پرسنل شهرداری با ۱۹ الی ۲۰ نفر متهم که از طریق ارتشاء و اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل اسناد و کلاهبرداری از جمله جرایمی بوده که در دادگاه کیفری ۲ در شعبه ۱۰۱ گچساران رسیدگی و رأی آن در ماه گذشته صادر شد. وی اضافه کرد: رأی صادره یک رأی قاطع و در راستای صیانت از حقوق مردم بوده است و در صورت قطعی شدن آن اطلاع‌رسانی از سوی قوه قضاییه انجام می‌شود.

بازار قزوین طعمه حریق شد

قزوین|قائم‌ مقام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش‌سوزی شب گذشته بازار قزوین با تلاش آتش‌نشانان مهار شد. قدیر موسی‌خانی با اشاره به آتش‌سوزی یکشنبه شب بازار قزوین تصریح کرد: ساعت 1: 42 دقیقه بامداد دوشنبه در پی تماس شهروندی با سامانه 125مبنی بر حریق مغازه‌ای در راسته طلافروشان بازار قزوین آتش‌نشانان ایستگاه‌های1، 3، 6، کمتر از 3 دقیقه در محل حضور یافتند. وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که یک باب مغازه لباس‌فروشی به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش از طریق بالکن و پشت‌بام در حال سرایت به سایر مغازه‌ها است. قائم‌مقام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: باوجود آتش‌سوزی سنگین مغازه؛ آتش‌نشانان با تمام تجهیزات نسبت به مهار حریق اقدام و در کمتر از 15دقیقه حریق را مهار کردند و با پایان مهار آتش‌سوزی لکه‌گیری و ایمن‌سازی مکان موردنظر انجام شد .

 

ارسال نظر