کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۱۸

اعلام شرایط دریافت قبوض الکترونیکی برق

توانیر|  معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تمامی مشترکان در سراسر کشور می‌توانند از طریق ارسال *1* شناسه قبض# به شماره 20001521 شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

غلامعلی رخشانی‌مهر با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در پی تحول دیجیتال است، عنوان کرد: برنامه حذف قبوض کاغذی برق از دو ماه پیش بطور همزمان در سراسر کشور آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای مهرماه دیگر هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد. وی با اشاره به اینکه شماره تلفن‌های همراه مشترکان به منظور ارسال اطلاعات قبوض در حال جمع‌آوری است، گفت: پس از تکمیل این فرایند اطلاعات اولیه همچون صورت‌حساب، نحوه و زمان پرداخت و... برای تلفن همراه مشترکان ارسال خواهد شد.

روند صعودی مصرف برق با بالا رفتن دما

ایلنا| سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: گزارش‌های هواشناسی نشانگر افزایش دمای هوا در هفته جاری است که براساس همین یافته‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش مصرف برق در طی روز‌های 3 و 4 تیرماه، این میزان از مرز 56 هزار مگاوات هم فراتر برود. به گفته مصطفی رجبی مشهدی، روز یک‌شنبه مصرف برق از مرز 55 هزار مگاوات فراتر رفت. سخنگوی صنعت برق با درخواست از مشترکان برای همراهی با مجموعه صنعت برق گفت: از همه هموطنان درخواست می‌کنیم که در ساعات 12 تا 16 برای کاهش مصرف خود اقدام کنند. رجبی مشهدی درخصوص راهکارهای کاهش مصرف برق نیز اظهار داشت: از جمله راهکارهای ساده می‌توان بهره‌گیری از نور طبیعی روز، استفاده از سرعت کند کولرها آبی و تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه اشاره کرد که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف در ساعات اوج بار خواهد داشت.

شفافیت‌سازی مرز «آرامکو»  با دولت عربستان

ایسنا| شرکت آرامکوی سعودی که برای عرضه عمومی سهام خود برنامه‌ریزی کرده و در این راستا باید مرزهای میان آرامکو و دولت را شفاف‌سازی کند، ظاهراً برای کاهش هزینه در وزارت نفت گام برداشته است. روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه سعودی نوشت: یکی از مسائل حساس و مهم، عادت آرامکو به پرداخت هزینه‌های وزارت نفت از جمله اقامت خالد الفالح، وزیر انرژی در هتل‌های لوکس و استفاده از جت‌های شرکت است. چهار منبع آگاه به فایننشیال تایمز گفته‌اند این امر ممکن است به کناره‌گیری الفالح از سمت ریاست هیات‌مدیره آرامکوی سعودی منجر شود. یکی از این منابع گفته است این هزینه‌ها سال‌ها از سوی آرامکو پنهان شده بودند. زمانی که آرامکو ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه را به بازار عرضه کرد، فاش کرد که خدمات مختلفی برای دولت عربستان فراهم کرده که هزینه این خدمات جبران نشده است.

 

ارسال نظر