اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۶۸

افتتاح مجموعه ورزشی

12 بهمن اردبیل اردبیل|با حضور وزیر ورزش و جوانان مجموعه ورزشی 12 بهمن اردبیل افتتاح و سالن ورزشی گرمی کلنگ‌زنی شد. مجموعه ورزشی 12 بهمن اردبیل در ۱۳۰۰ مترمربع زیربنا با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان ساخته شده است. خانه تخصصی تنیس روی میز، خانه کبدی و خانه ورزش‌های رزمی از جمله بخش‌های این مجموعه ورزشی است. بیش از هزار نفر از ورزشکاران نوجوان و جوان اردبیلی از امکانات این ورزشگاه استفاده می‌کنند. همچنین با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سالن ورزشی شهرستان گرمی کلنگ‌زنی شد.

حمایت قضایی از فعالان اقتصادی

بجنورد|رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال 98 حمایت قضایی از فعالان اقتصادی برای حمایت از تولید و اشتغال است. صیفی دیروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: در این حمایت قضایی از فعالان اقتصادی برای حمایت از تولید و اشتغال‌راستا، برخورد جدی و بازدارنده با پدیده شوم فساد، برخورد با احتکارکنندگان و قاچاقچیان را با راه‌اندازی شعب ویژه در دادگاه‌ها پیگیری می‌کنیم. وی همچنین افزود: برخورد با متعارضان به اراضی بیت‌المال و نوامیس، اخلاگران نظم عمومی، سگ‌گردان‌ها و هنجارشکنان و ادامه روند پلمب قلیان‌خانه‌هایی که زمینه فساد را ایجاد می‌کنند در دستور کار قوه قضاییه و دادگستری است.

تکمیل ظرفیت سدهای کرج و طالقان

کرج|مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز از تکمیل ظرفیت سدهای کرج و طالقان خبرداد. داود نجفیان گفت: امسال بیشترین ذخیره‌سازی آب‌های سطحی انجام شده و حدود ۷۵۰ میلیون مترمکعب در سطح استان باران بارید و تخمین ما از تغذیه سفره‌های زیرزمینی ۳۰ میلیون مکعب است که هنوز فاصله زیادی با پر شدن ذخایر زیرزمینی داریم. وی با اشاره به اینکه با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی می‌شود گره کم‌آبی استان را حل کرد، گفت: بیش از ۲ برابر حداکثر حد مجاز و استانداردهای بین‌المللی در کشور آب مصرف می‌شود. نجفیان افزود: هفته صرفه‌جویی آب فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب است و در این هفته نیز برای هر روز یک شعار مثل مدیریت آب و خانواده با این هدف نامگذاری شده است. او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۰ ساخت و ساز غیرمجاز حاشیه رودخانه کرج تا آخر هفته تخریب می‌شود.

بازگشت تمساح‌های سرگردان به سد پیشین

زاهدان|رییس اداره محیط‌زیست سرباز از بازگشت تمساح‌های سرگردان به سد پیشین خبر داد. بهزاد دهواری در این باره گفت: چندی پیش به دلیل افزایش آب سد پیشین چند سر تمساح به سمت مسیر ورودی آب سد پیشین حرکت‌کرده و از محل اصلی استقرار خود خارج شده بودند که خوشبختانه با افزایش تبخیر و کاهش آب سد این تمساح‌ها به مکان اولیه خود که همان سد پیشین است، بازگشتند. وی افزود: این تمساح‌ها به دلیل یافتن غذا شروع به حرکت در مسیر آب کرده و به دلیل انسان گریزی هیچ آسیب انسانی تاکنون نداشته‌اند. دهواری عنوان کرد: تاکنون 7 سر تمساح در مسیر رودخانه حرکت کرده‌اند که 4 سر از این تعداد زنده‌گیری شده و مابقی آنها به دلیل کاهش سطح آب سد در حال بازگشت به سد هستند و از شهر فاصله گرفته‌اند.

کم‌آبی شالیزار‌های برخی از مناطق گیلان

رشت|در شرایطی که حدود 6هزار هکتار شهرستان فومن نیز با کم‌آبی مواجه است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: مشکلات موردی کمبود آب کشاورزی تا چند روز آینده حل می‌شود. به گفته رییس امور آب شهرستان فومن این شالیزارها به صورت سنتی و از آب رودخانه‌ها آبیاری می‌شود. رضا غلامی افزود: با تمهیدات اندیشده شده مشکل کم‌آبی شالیزارها تا چند روز آینده حل خواهد شد. حدود 40هکتار از شالیزارهای روستای چالشم و خرارود سیاهکل هم با مشکل کم‌آبی مواجه است. شالیکاران این 2روستا حدود یک هفته است که با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند. از صومعه‌سرا هم خبر رسید حدود هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان با تنش آبی روبرو است. به گفته احمد پادیاب مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا این مشکل با تقویت ایستگاه‌های پمپاژ در چند روز آینده حل خواهد شد.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهاوند

همدان|فرمانده انتظامی استان همدان از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف ۳۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق توسط عوامل پلیس آگاهی نهاوند خبر داد. سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: ماموران پلیس آگاهی نهاوند در یکی از جاده‌های مواصلاتی شهرستان یک دستگاه کامیون کشنده حامل سوخت را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از کامیون مشخص شد که این خودرو حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید بوده، بنابراین خودرو به همراه محموله قاچاق توقیف و به همراه متهم به یگان انتظامی هدایت شد. وی گفت: پس از هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، پرونده‌ای در این راستا تشکیل و پیگیری قانونی و قضایی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال نظر