اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۵۸

اروپایی‌ها خواستار نظارت بر ارز دیجیتال فیس‌بوک

آسین ایج| بانک‌های مرکزی سه کشور اروپایی خواستار نظارت بر ارز دیجیتال فیس‌بوک موسوم به لیبرا شدند که قرار است ظرف ماه‌های آینده عرضه شود.

هدف از این درخواست آن است که سیستم‌های مالی و بانکی این کشورها به خطر نیفتد یا از ارز دیجیتال فیس‌بوک برای پولشویی استفاده نشود.فیس‌بوک هفته گذشته از عرضه ارز دیجیتال اختصاصی خود موسوم به لیبرا با همکاری ده‌ها شرکت فناوری خبر داد و

پیش‌بینی کرد دو میلیارد نفر در سراسر جهان از آن برای نقل و انتقال پول و پرداخت انواع صورت‌حساب‌ها استفاده کنند.فیس‌بوک در تلاش است تا حمایت بانک‌ها و نهادهای مالی و اعتباری در کشورهای مختلف جهان را از لیبرا به دست آورد. این شرکت مدعی است لیبرا به افرادی که حساب بانکی ندارند کمک می‌کند تا بدون مشکل خاصی به خدمات مالی و اعتباری دسترسی یابند.اما بانک‌های مرکزی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان تصریح کرده‌اند که خدمات لیبرا باید به صورتی کاملاً ایمن و قابل کنترل ارایه شود و در غیر این صورت موافقتی با آن ندارند. در همین حال فرانسه از تشکیل یک گروه کاری برای بررسی این موضوع خبر داده و می‌گوید باید اطمینان کسب کند که لیبرا ابزاری برای پولشویی نخواهد بود.

جمع‌آوری مک‌بوک‌های قدیمی به علت مشکل باتری

آسین ایج|اپل از مالکان مدل‌های قدیمی مک‌بوک پرو که دارای نمایشگر ۱۵ اینچی است خواست هر چه سریع‌تر این لپ‌تاپ‌ها را برای حل مشکل باتری تحویل دهند.اپل با صدور بیانیه‌ای رسمی تصریح کرده که باتری‌های مک‌بوک پروهای قدیمی ۱۵ اینچی در مواردی به‌شدت گرم می‌شوند و این مساله ممکن است خطرات امنیتی در پی داشته باشد.

اپل فروش این لپ‌تاپ‌ها را از سپتامبر سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و فروش آنها در فوریه سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است. این شرکت از کاربران خواسته که برای حفظ امنیت خود فعلاً و تا زمان بررسی باتری‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو از استفاده از آنها خودداری کنند.کاربران با مراجعه به صفحه پشتیبانی سایت اپل می‌توانند از ضرورت مراجعه به شعبات آن مطمئن شوند و پس از مراجعه به آنها به رایگان باتری‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی معیوب را تعویض کنند.

موشک ناسا تا 2021 تکمیل   نمی‌شود

دیلی میل| براساس یک گزارش از دفتر عمومی حسابداری، موشک جدید ناسا تا سال 2021 آماده ارسال به فضا نمی‌شود.

تأخیر در ارسال موشک ناسا در حالی به 2021 موکول شده که 4 سال از زمان اعلام شده آن دیرتر رخ خواهد داد. دفتر حسابرسی دولت امریکا چند روز پیش با تحلیل داده‌هایی که در اختیار داشت اعلام کرد، آژانس هوانوردی امریکا نه تنها به بودجه بیشتری برای ارسال موشک به فضا نیاز دارد، بلکه زمان ارسال آن هم با تأخیر قابل توجهی همراه خواهد بود. براساس اطلاعات موجود، ناسا در حال حاضر دست کم 2 میلیارد بودجه بیشتری برای ماموریت خود لازم دارد. همچنین، با توجه به ادعای ناسا مبنی بر فرود مجدد انسان بر روی ماه تا سال 2024، انتشار این اخبار سوالاتی در همین باره به وجود آورده که آیا هنوز ناسا می‌تواند خبر از سفر مجدد انسان به قمر زمین تا 5 سال آینده دهد یا خیر.

معرفی ۱۲ فضانورد زن کاندیدای سفر به ماه

سی‌ان‌ان| مدیر ناسا اعلام کرده نخستین زنی که به ماه سفر می‌کند یکی از فضانوردان ناسا است که قبلا به فضا سفر کرده است. درهمین راستا به نظر می‌رسد ۱۲ کاندیدای احتمالی برای سفر به ماه وجود دارد.

ناسا قصد دارد در ماموریت جدید خود به نام «آرتمیس» برای نخستین‌بار یک فضانورد زن را به ماه ارسال کند. این ماموریت در ۲۰۲۴ میلادی انجام می‌شود اما ناسا هنوز نام این فضانورد را اعلام نکرده است.با این وجود جیم بریدنستاین مدیر ناسا در یکی از مصاحبه‌های خود به برخی ویژگی‌های کاندیدای زن سفر به ماه اشاره کرده است. به گفته او فرد مذکور باید به عنوان یک فضانورد آموزش دیده باشد. همچنین زنی که به ماه سفر می‌کند قبلاً به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز سفر کرده است.او در این باره افزود: ما به دنبال شایسته‌ترین کاندیدا برای این ماموریت هستیم و با فضانوردان با استعدادی همکاری می‌کنیم.در حال حاضر ۳۸ فضانورد فعال در ناسا حضور دارند که ۱۲ نفر آنان زن هستند. سن این زنان بین ۴۰ تا ۵۳ سال است. آنها پزشک، دانشمند یا خلبان نظامی هستند.

 

ارسال نظر