روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۸۴۴

  کتاب «دستاوردهای انقلاب از نگاه رهبر انقلاب» منتشر شد

کتاب «ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در آیینه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی» منتشر شد.

این کتاب بر محوریت دیدگاه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تهیه شده و در قطع رقعی در ۳۳۴ صفحه با قیمت ۲۵ هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «این کتاب در شش فصل و یک پیوست تدوین و ارایه شده است. در فصل اول کتاب «وضعیت کشور و ملت ایران در دوره رژیم پهلوی» بررسی شده و پنج خصوصیت از خصوصیات این رژیم ارایه شده است.

در فصل دوم با اسلام ناب محمدی(ص) و شش خصوصیت مهم آن آشنا می‌شویم. در فصل سوم خصوصیات نظام اسلامی و ویژگی‌های آن شامل ۹ خصوصیت و ویژگی و همچنین پنج شاخص مکتب سیاسی امام خمینی (ره) ارایه شده است.

  آیا فهرست اموال مسوولان اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود؟؛  باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرار است ظرف دو ماه آینده سامانه ثبت اموال و دارایی مسوولان راه‌اندازی شود.

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت اموال مسوولان در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت و دسترسی به اطلاعات آزاد خواهد بود؟ گفت: در قانون فعلی که به تصویب مجمع رسیده است این سامانه محرمانه است و قابل دسترس عموم نخواهد بود مگر آنکه در فرایند اصلاح قانون تغییراتی رخ دهد. در قانون فعلی که باید اجرا شود دسترسی آزاد به اطلاعات برای عموم وجود ندارد.

اسماعیلی در خصوص زمان راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسوولان، گفت: در آیین نامه تدوین شده قرار است سامانه ثبت اموال مسوولان ظرف دو ماه آینده شروع به کار کند، اما پیگیر هستیم قبل از دو ماه این سامانه راه‌اندازی و آمده ثبت اموال و دارایی مسوولان شود.

  سفر وزیر امور خارجه ترکیه به ایران؛ مهر|

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این خبر که وزیر خارجه ترکیه پنج‌شنبه به ایران سفر می‌کند، گفت: بررسی روابط دو جانبه، اجرایی کردن توافقات قبلی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از محورهای گفت‌وگو خواهد بود.

سیدعباس موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت: روز جمعه مذاکرات و مشورت‌های وزرای خارجه دو کشور در این شهر برگزار و سپس سند همکاری‌های سیاسی وزارتخانه‌های خارجه ایران و ترکیه به امضای دو وزیر خواهد رسید.

وی ادامه داد: موضوعاتی از جمله روابط دو جانبه، اجرایی کردن توافقات قبلی بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و نیز آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله مهم‌ترین محورهای مذاکرات و مشورت‌های محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو در اصفهان خواهد بود.

  تایید پرداخت خسارت بانک ملت از سوی وزارت خزانه‌داری بریتانیا؛تعادل|

سفیر کشورمان در انگلیس از تایید پرداخت خسارت بانک ملت از سوی وزارت خزانه داری بریتانیا خبر داد.

حمید بعیدی‌نژاد در حساب توئیتر خود نوشت: وزارت خزانه داری بریتانیا در بیانیه رسمی اعلام کرد که دادن خسارت به بانک ملت به جهت تصمیم غلط دولت انگلیس در اعمال تحریم علیه بانک ملت را پذیرفته و مبلغ خسارت را با آن بانک تفاهم کرده است. بر این اساس انگلیس باید ۱/۳میلیارد پوند معادل ۱/۶ میلیارد دلار به بانک ملت پرداخت کند.

  دولت هنوز پاسخی به سوالات مجمع درباره لوایح FATF نداده است؛

باشگاه خبرنگاران|

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دستور کار چهارشنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این جلسه ادامه دستور کار قبلی بود و برای زمان‌بندی مصوباتی که بعضی از آنها حدود 10ساله بودند، نیز چاره‌اندیشی شد.

آیت‌الله شبستری همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا دولت پاسخی به ۱۱ سوال کمیسیون‌های تخصصی درباره لوایح مرتبط با FATF داده است؟» گفت: هنوز دولت در این باره پاسخی به ما ارایه نکرده است.

         

  موضع دولت در استفاده از کارت سوخت مشخص نیست؛ ایلنا|

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم درباره لزوم استفاده از کارت سوخت، گفت: دولت موضع مشخصی درباره استفاده از کارت سوخت ندارد و دیدگاهش دایما در حال تغییر است.

هدایت‌الله خادمی خاطرنشان کرد: ما محصولاتی داریم که باید به فروش برسانیم اما خریداران برای خرید آن با مشکل مواجه شده‌اند با وجود چنین معضلاتی مشخص است که متقاضیان دریافت محصولات ما کم می‌شوند، همین امر برای ما مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: تا پیش از تشدید تحریم‌ها دوو‌نیم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌کردیم که درآمد کشور را تأمین می‌کرد، امروز هر چقدر از میزان صادرات ما کم شود، در واقع درآمد کشورمان کاهش پیدا کرده است.

 

 

ارسال نظر