روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۷۷

  صدور حکم قطعی برای ۲۴۱ اخلالگر اقتصادی در دادگاه‌های ویژه؛ تسنیم|

معاون اول دستگاه قضا گفت: تا آخر اردیبهشت ۸۲۵پرونده به دادگاه رفت که تعدادی دلال ارزی بودند که در زمان خودش بسیار موثر بود، یک تعداد هم از افراد دارای موقعیت‌های بالای اجتماعی و اقتصادی بودند، از مجموع ۸۲۵ نفر برای ۲۴۱ نفر حکم قطعی صادر شد. اژه‌ای در نشست خبری ویژه اعلام برنامه‌های هفته قوه قضاییه به صیانت از قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: 60 قاضی در یک سال گذشته از دستگاه قضایی انفصال پیدا کردند؛ یک دسته کسانی هستند که انفصال دایم از مشاغل قضایی و دولتی دارند و یک عده هم فقط از مشاغل قضایی انفصال پیدا کرده‌اند عده‌ای هم با بازخریدی انفصال یافتند، عده‌ای نیز علاوه بر انفصال و سلب صلاحیت قضایی، به اتهامات‌شان رسیدگی می‌شود. وی گفت: همچنین در یک سال گذشته بیش از چهار هزار قاضی تشویق شدند.

  وزیر خارجه ترکیه به ایران سفر می‌کند؛ ایرنا|

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه 20ژوئن (30 خرداد) به دعوت همتای ایرانی خود به اصفهان سفر می‌کند. سفارت ترکیه در تهران دیروز این مطلب را به خبرنگار آناتولی اعلام کرد. در خبر یاد شده آمده است: چاووش‌اوغلو، از سوی محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود جهت شرکت در نخستین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دعوت شده است. گفتنی است، نخستین نشست کمیسیون مشترک مذکور جمعه آینده ۲۱ژوئن (۳۱ خرداد) در شهر اصفهان برگزار می‌شود. جزییات بیشتری از این سفر تاکنون منتشر نشده است. تهران و آنکارا علاقه‌مند به توسعه روابط با یکدیگر در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری هستند و برای تقویت این همکاری‌ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به سطح مورد توافق تلاش می‌کنند.

  ترامپ دستور اعزام نیروی جدید

 به خاورمیانه را صادر کرد؛ میزان|

کاخ سفید اعلام کرد رییس‌جمهور امریکا دستور اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرده است. مقامات امریکایی اعلام کرده‌اند این افزایش نیرو در خاورمیانه به دلیل افزایش تنش‌ها در خلیج فارس است. در تازه‌ترین مورد از این تنش‌ها پنجشنبه گذشته در اقدامی مشکوک دو نفتکش در دریای عمان هدف قرار گرفتند که امریکا بلافاصله و بدون ارایه مدرک قابل استنادی ایران را مسوول آن دانست. به گزارش اسکای نیوز، همزمان با موافقت ترامپ با اعزام نیروی جدید به خاورمیانه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا، تاکید کرد که امریکا به دنبال درگیری با ایران نیست و اقدام امروز “در جهت اطمینان یافتن از ایمنی نیروهای نظامی امریکایی و برای حفاظت از منافع ملی امریکا صورت می‌گیرد. “

  نقاط ضعف قانون رسیدگی به دارایی‌های مسوولان؛  ایسنا|

یک فعال سیاسی گفت: اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسوولان اقدام خوبی است اما محرمانه بودن اطلاعات و امکان دورزدن قانون از نقاط ضعف آن است. عبدالله ناصری درباره ابلاغ آیین‌نامه اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسوولان از سوی رییس قوه قضاییه، اظهار کرد: این قانون پیش از این نیز وجود داشته است و مسوولان در زمان پذیرش مسوولیت باید دارایی‌های خود را اعلام کنند، اما این قانون هیچگاه جدی گرفته نشد. اجرای این قانون جدید کار خوبی است، اما محرمانه بودن اطلاعات درباره اموال و دارایی‌های مسوولان منطقی به نظر نمی‌رسد.

  در خواست سازمان ملل از تمام اعضای برجام برای پایبندی به تعهدات‌شان؛ پایگاه اینترنتی سازمان ملل|

سخنگوی سازمان ملل مواضع دبیرکل سازمان ملل را درباره اهمیت برجام و لزوم پایبندی ایران و سایر اعضای آن به تعهدات مرتبط با این توافق بیان کرد. استفان دوژاریک، در جلسه توجیهی روزانه در توضیح اینکه آیا دبیرکل سازمان ملل واکنشی به تصمیم ایران برای عبور از سطح تعیین شده برای تولید اورانیوم غنی‌سازی شده داشته است یا نه گفت: اگر بخواهم موضع اصولی دبیرکل را بگویم، این است که او همیشه گفته است و خواهد گفت که برجام نمود یک دستاورد بزرگ در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و دیپلماسی است. این توافق [توافق هسته‌ای] به صلح و امنیت بین‌المللی کمک کرده است.دوژاریک در پاسخ به این سوال که اگر ایران اقدام به نقض توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل کند آیا تحریم‌های [سازمان ملل] بازگردانده خواهند شد یا نه گفت: قصد نداریم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد. این به شورای امنیت بستگی دارد که طبق این قطعنامه عمل کند. ما همچنین باور داریم که اعضای درگیر [در برجام] نباید کاری انجام دهند که تنش‌های بالای موجود در منطقه را بیش از این گسترش دهد.

  امریکا دست از تحریک ایران بردارد؛ مهر|

معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم امریکا برای اعزام یک‌هزار نیرو به خاورمیانه، از واشنگتن خواست تا دست از تحریک کردن ایران بردارد.

به گزارش رویترز، «سرگئی ریابکوف» دیروز در اظهاراتی گفت: امریکا برنامه اعزام نیرو به خاورمیانه را متوقف و اقداماتی که به نظر می‌رسد برای تحریک ایران انجام می‌دهد را متوقف کند. ریابکوف در ادامه گفت: روسیه بارها از امریکا و متحدان منطقه‌ای آن خواسته تا از پمپاژ بدون تفکر و بی‌پروای تنش در منطقه انفجاری خاورمیانه خودداری کنند.

 

ارسال نظر