ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۹۲

پیشنهاد بازگرداندن  املاک عمومی نهادها به مردم

زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که املاک عمومی در اختیار برخی نهادها بدون دریافت پول به مردم بازگردانده شود. بر اساس این پیشنهاد، املاک عمومی در اختیار برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان و ستاداجرایی فرمان امام(ره) نیز بدون اینکه در ازای آنها پولی پرداخت شود،

در اختیار عموم و مردم قرار بگیرد، زیرا هدف تملک و مصادره آنها از ابتدا بازگرداندنشان به مردم بوده است.

به گزارش ایلنا، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  ‌ گفت: دغدغه حفاظت از باغات و فضای سبز شهر تهران قابل تقدیر است اما باید ببینیم در تهران چقدر فضای سبز و باغ وجود دارد و شهرداری چقدر ظرفیت مالی برای تملک آنها در اختیار دارد. در حال حاضر حدود ۱هزار و۶۹۱هکتار، معادل ۶هزار و ۱۸۳قطعه املاک مشجر گسسته داریم که ۵۱۱هکتارش حکم باغ گرفته است. سایر املاک به صورت پیوسته است، مثل باغات ازگل، کن و فرحزاد.تملک این مقدار باغ و فضای سبز برای شهرداری امکان‌پذیر نیست. او گفت: هدف ما از طرح‌های اینچنینی حفاظت از باغات و فضای سبز است و ما در دوسال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم.کمیسیون ماده ۷را در۲۲منطقه فعال کرده و نزدیک به ۳۰هزار پرونده را مورد بررسی قرار دادیم. هر فردی بخواهد مجوز تخریب و نوسازی بگیرد موظف است از کمیسیون ماده ۷استعلام بگیرد. مصوبه مخرب برج‌باغ را لغو و‌مصوبه خانه‌باغ را جایگزین کردیم. مصوبه‌ای که علاوه بر تحقق حقوق مالکین، درختان را نیز حفظ می‌کند.

برخورد با سایت‌های مجازی بازار مسکن را آرام کرد

نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن درسال جاری، گفت: یکی از عواملی که در ماه‌های اخیر در تلقین و رشد قیمت خانه تاثیرگذار بود درج قیمت در سایت‌های مجازی بود که دادستانی مقابل آن ایستاد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: برخی سایت‌های مجازی در افزایش نامتعارف قیمت مسکن هم در حوزه فروش و هم در حوزه اجاره در ماه‌های گذشته نقش ایفا کردند و با سوءاستفاده از افزایش قیمت مسکن، پیش‌دستی کرده و به افزایش قیمت‌ها دامن زدند این در حالی بود که هنوز فصل نقل و انتقالات مسکن نرسیده است. عقبایی ادامه داد: برای مثال، فرد ذی نفعی که کارش اجاره داری است قیمت خانه‌ای که ماهی دو میلیون تومان است را با قیمت 3 میلیون آگهی می‌داد و اتوماتیک موج گرانی را در جامعه ترویج می‌کرد. او با اشاره به ورود دادستانی به این موضوع گفت: فعلاً درج قیمت در سایت‌های مجازی و اپلیکیشن‌ها ممنوع است و این امر باید پایدار بماند چرا که مسکن مثل برنج یا نفت یا طلا یک کالای همگن نیست که بگوییم امروز این قیمت را دارد و فردا باید به این قیمت به فروش برسد. نایب‌رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک ادامه داد: مسکن یک کالای ناهمگن است به این معنی که در تهران یا شهرهای بزرگ حتی خانه‌های یک محله در سمت راست یا چپ خیابان با هم تفاوت قیمت دارد.

پیش بینی روزهای بارانی برای اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی روزهای بارانی برای بیشتر استان‌های کشور اعلام کرد: از روز شنبه تا روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور رگبار، صاعقه و وزش باد شدید موقتی روی خواهد داد. به گزارش تسنیم، با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، روزیکشنبه برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌هایی از کرمان بارش پراکنده و وزش بادهای شدید موقتی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و جنوب‌غربی یزد رگبار باران، صاعقه و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. از بعدازظهر روز دوشنبه 12 خردادماه علاوه بر مناطق یادشده برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار باران، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است. بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بعدازظهر روز سه‌شنبه 13 خردادماه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد و برای استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رگبار باران، صاعقه و وزش بادهای شدید موقتی را شاهد خواهیم بود. روز چهارشنبه هفته جاری هم در استان‌های واقع در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

شکایت  از روند سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های خارج

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از وضعیت سوخت رسانی در فرودگاه‌های خارجی، گفت: موضوع عدم سوخت رسانی به ایرلاین‌های ایرانی در برخی فرودگاه‌های بین‌المللی به دبیرکل و رییس شورای ایکائو منعکس شده است. مرتضی دهقان  گفت:   تحریم‌های امریکا علیه هواپیمایی کشوری برخلاف همه مقررات بین‌المللی و شعارهای بشردوستانه امریکا و هم پیمانانش است. او ادامه داد: نوک حمله این تحریم‌ها مردمی هستند که از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند و هدف از این اقدامات قطع ارتباط مردم ایران با سایر کشورها و ملت‌ها است.

 

ارسال نظر