اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۲۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۴۱۸

شهادت رییس پلیس آگاهی اسلام‌آبادغرب

کرمانشاه| معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از شهادت رییس پلیس آگاهی شهرستان اسلام‌آبادغرب در درگیری مسلحانه خبر داد. محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به سرپرستی شهید «حاجی مرادی» برای تامین امنیت عزاداران در دومین شب از لیالی قدر مشغول گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودرو مشکوک می‌شوند. وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی اسلام‌آبادغرب پس از مشاهده خودرو درصدد متوقف کردن آن در شهرک جهاد برمی‌آیند که سرنشینان آن اقدام به تیراندازی به سوی خودروی ماموران می‌کنند. آمویی تصریح کرد: متاسفانه بر اثر این درگیری سروان «کوروش حاجی‌مرادی» زخمی و سریعا به مراکز درمانی منتقل می‌شود، اما متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و در شب شهادت مولای متقیان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

استفاده اجباری    از پایانه فروشگاهی

رشت| مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مکلف شدن تمام مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان به پایانه فروشگاهی خبر داد.

زهره تیموری از مکلف شدن تمام مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان به پایانه فروشگاهی خبر داد و گفت: با عنایت به بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به موجب مقررات تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و نیز مطابق بند (ی) همین تبصره تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است، مکلفند در چارچوب آیین نامه تبصره (2) و ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 3 اسفند 1366و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال جاری از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

کلیپ مربوط به هجوم ملخ‌ها به دشتستان صحت ندارد

بوشهر| طی روزهای گذشته کلیپی با عنوان هجوم لشکر ملخ‌ها به یکی از روستاهای دشتستان در فضای مجازی و کانال‌های خبری منتشر شد. روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اعلام کرد کلیپ منتشر شده مربوط به کشور عربستان بوده و از زمان وقوع آن مدت زیادی می‌گذرد؛ طبق این اعلام کلیپ منتشره ارتباطی با کشور ایران، استان بوشهر و روستای زیارت دشتستان ندارد. گفتنی است بر اساس پایش‌های صورت گرفته توسط سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، این میزان از ملخ‌های صحرایی در شهرستان دشتستان وجود ندارد.

خریداری  یک میلیون و 200هزار تن گندم از کشاورزان

اهواز|  مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اعلام افزایش خرید گندم در استان خوزستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزانی خوزستانی بصورت خرید تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد. خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: با آغاز برداشت گندم در مناطق شمالی خرید تضمینی تا پایان تیرماه در استان ادامه خواهد یافت و با پایان یافتن برداشت گندم از مناطق جنوبی و مرکزی، کدهای مراکز بسته و مراحل انتقال گندم‌های خریداری شده به سیلوهای استاندارد شدت خواهد گرفت. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون با پایش مداوم و نظارت واحدهای حراستی از اموال مردم و دولت صیانت شده و با برنامه‌ریزی‌های مدونی که در ستاد خرید استان صورت گرفته از فعالیت دلالان و قاچاقچیان گندم جلوگیری به عمل آمده است.

مرمت راه‌آهن تخریبی از سیل گلستان تمام شد

گرگان|  مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو کشور گفت: شکاف‌های هفت‌گانه مسیر ریلی گرگان- اینچه‌برون که بر اثر سیل دچار آسیب شده بود، ترمیم و عملیات اتصال آن به پایان رسید. مهدی عبدالکریم‌زاده  اظهار داشت: با بهره‌گیری از توان کارشناسان، مشاوران، پیمانکاران و همکاران اداره کل راه آهن شمال شرق ۲، عملیات بازسازی این محور انجام شد و یک دستگاه لکوموتیو با هدف عیب‌یابی و آسیب‌شناسی، مسیر گرگان به اینچه‌برون را طی کرد. وی اظهار داشت: عملیات تعمیر و بازسازی این خط ریلی از پنجم اردیبهشت در مسیر سبز دشت به اینچه‌برون آغاز و پنجم خرداد به پایان رسید. او بیان کرد: در این مدت ۲۰ پرسنل به مدت ۱۵ ساعت در روز در ۲ شیفت کاری مشغول تعمیر این خط ریلی و عملیات فنی و تخصصی بودند.

ممنوعیت خروج گندم از کرمان

کرمان| دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان گفت: مصوب کردیم گندم استان خارج نشود و خروج تنها با هماهنگی شرکت غله استان و جهاد‌های کشاورزی شمال و جنوب استان صورت می‌گیرد. محمدجواد فدایی استاندار کرمان دیروزدر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: باید جلوی خروج گندم از کشور گرفته شود و میزان گندم تعیین شده از سوی دولت نیز باید از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی صورت گیرد.

 

ارسال نظر