روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۷۶

    تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه ۹۸ بارویکرد ایجادوتثبیت  اشتغال؛پاد|

هیات دولت در جلسه‌ای به ریاست رییس‌جمهور، ضمن تصویب اختصاص اعتبار برای جبران خسارات خشکسالی در باهوکلات چابهار، دو آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه را به تصویب رساند. هیات وزیران با تخصیص مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به بانک کشاورزی به منظور پرداخت تسهیلات لازم به کشاورزان برای جبران آسیب‌های بخش کشاورزی ناشی از وقوع خشکسالی‌های اخیر و عدم امکان تأمین آب لازم در باهوکلات شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان موافقت کرد. هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه را با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمک‌های فنی و اعتباری به تصویب رساند. این بند از قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور، مجوزهایی را در اختیار دولت قرار داده است تا مجموعه‌ای از منابع مالی را در راستای اجرای برنامه‌های ایجاد اشتغال مولد، تثبیت اشتغال موجود، اجرای سیاست‌های بازار کار و تکمیل برنامه‌های مربوط به حکم مشابه در قانون بودجه سال گذشته، به کار گیرد.

    با امریکا گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم نخواهیم داشت؛تعادل|

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با امریکا نخواهیم داشت. سیدعباس عراقچی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: بعد از سفر به عمان به کویت و قطر خواهم رفت: هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با امریکا نخواهیم داشت، اما آماده مذاکره با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس برای برقراری روابطی متوازن و سازنده بر اساس احترام و منافع متقابل هستیم. وی در دیدارش با یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر مسوول در امور خارجه عمان نیز با رد هر گونه گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با امریکا گفت: ایران برای برقراری روابطی متوازن و سازنده با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.

    حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان است؛میزان|

رییس قوه قضاییه گفت: شب قدر با عظمت و سعادت انسان در گرو آن است. حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رییسی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با دومین شب از لیالی قدر در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید عاری از فساد باشد تصریح کرد: فساد و تبعیض هیچ نسبتی با جامعه اسلامی ندارد؛ باید با همه وجود در مقابل فساد و کجی‌ها مقابله کرد و من مطمئن هستم مردم متعهد و متدین ما در مقابله با فساد و دیگر مشکلات موجود خوش خواهند درخشید.رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه چرا این همه پرونده در دادگستری است؟ افزود: این در حالی است که در جامعه اسلامی ما بسیاری از موضوعات و مشکلات را می‌توان از طریق رسومی همچون رفتار کدخدامنشانه رفع کرد. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام علی(ع) فرمودند اگر دیدید در جامعه‌ای زشتی‌ها رواج پیدا کرد ببینید امر به معروف در چه وضعیتی قرار دارد  برای امر به خوبی‌ها و نهی از منکر باید مقابل همه مشکلات و تبعیضات و فسادها ایستاد.

    اصلاح حقوق دانشجو معلمان ابلاغ شد؛ باشگاه خبرنگاران|

حاجی‌بابایی گفت: حداقل حقوق ۱۵۶۳۰۰۰۰ ریال است که با توجه به قوانین موجود دانشجو معلمان نیز مشمول این قانون می‌شوند. حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت‌گرفته از طریق سازمان امور استخدامی کشور و دیوان محاسبات و قائم مقام سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور مبنی بر اعمال حداقل حقوق برای دانشجو معلمان، این دستورالعمل به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شد که بر اساس آن حداقل حقوق ۱۵۶۳۰۰۰۰ ریال است که با توجه به قوانین موجود دانشجو معلمان نیز مشمول این قانون می‌شوند. رییس فراکسیون فرهنگیان بیان داشت: وزارت آموزش وپرورش دانشجو معلمان را مشمول این قانون نمی‌دانست که با قوانین وادله‌ای که ارایه شد مجاب ومقرر شد پس از استعلام از سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به صدور احکام دانشجو معلمان اقدام نماید.

    بقایی و مشایی از اوین به مرخصی آمدند؛ ایسنا|

حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر رییس دولت دهم از اوین به مرخصی آمدند.، حمید بقایی به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و عید سعید فطر به مرخصی آمد.

همچنین اسفندیار رحیم‌مشایی هم از اوین به مرخصی آمده است. مجموع حکم مشایی شش سال و شش ماه است و چنانچه این رأی مورد تأیید دادگاه تجدیدنظر قرار بگیرد، به موجب اجرای قانون، اشد مجازات و صرفاً پنج سال آن اجرا خواهد شد.

 

 

ارسال نظر