اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۵۹

صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند

گویا مشکل کاغذ برای صدور کارت‌های ملی هوشمند در حال حل شدن است و سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور خبر داد. سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کردند اظهار کرد: تا ۲۰ اردیبهشت امسال ۵۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۸۲۷ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان را انجام داده‌اند که از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۱ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و ۴۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۰ کارت نیز تحویل صاحبانشان داده شده است. پیش‌بینی می‌شود که حدود هشت تا ۱۰ میلیون نفر نیز هنوز برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند. او به ایسنا گفت: بنابر مصوبه هیات وزیران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اعتبار کارت‌های نمونه قدیم را تمدید کردیم اما از فروردین سال ۹۸ اعتبار کلیه کارت‌های ملی قدیم از درجه اعتبار ساقط شد. ابوترابی در ادامه با تاکید بر اینکه بنای تمدید مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند را نداریم افزود: زیرا اگر باز هم تمدید کنیم عده‌ای هستند که در مهلت تعیین شده مراجعه نمی‌کنند بنابراین مهلت ثبت‌نام تمدید نشد تا افراد هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمندشان اقدام کنند. سخنگوی سازمان ثبت‌احوال افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی مقرر شد که از اول خرداد ۹۸ کسانی که تکمیل ثبت‌نام انجام داده و رسید دریافت کرده‌اند هنگام مراجعه به دستگاه‌های اداری در زمره دارندگان کارت ملی هوشمند قرار گیرند، یعنی رسید تکمیل ثبت‌نام به منزله بهره مندی از خدمات در دستگاه‌های اجرایی کشور تا زمان صدور کارت ملی هوشمند است.

اعلام دلیل تیراندازی در چند نقطه از تهران

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت علت تیراندازی شب گذشته در چند نقطه از تهران را اعلام کرد. پنجشنبه شب، ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری شش عضو یک گروه از سارقان وارد عملیات شدند که این سارقان به محض مشاهده عوامل پلیس با یک دستگاه سواری پژو اقدام به فرار کردند که در پی آن تعقیب و گریز میان ماموران پلیس و متهمان آغاز شد. تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران ادامه داشت تا اینکه در بزرگراه شهید کاظمی، راننده سواری پژو، خودروی خود را به موتورسیکلت حامل سه نفر که از اعضای یک خانواده بودند، کوبید تا با این اقدام بتواند ماموران را پشت سر گذاشته و متواری شود، اما در همین حین گشت‌های کمکی از سوی پلیس نیز وارد عمل شده و یک گروه از ماموران مقدمات انتقال سه عضو این خانواده به بیمارستان را فراهم کرده و گروه‌های دیگر به تعقیب متهمان ادامه دادند. در جریان تعقیب و گریز، ماموران که با بی‌توجهی راننده خودروی پژو به دستور ایست پلیس روبه رو شدند، با رعایت قوانین به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک شش تیر در طول مسیر تعقیب و گریز کرده و سرانجام در محدوده چهارراه سیدالشهدا در خیابان جشنواره تهرانپارس اقدام به دستگیری این افراد کرده و آنان را به مقر انتظامی منتقل کردند.

ضرر دهک‌های پایین با کاهش خدمات   بیمه‌ای

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمرنگی خدمات دفترچه‌های بیمه به ضرر بیماران دهک پایین جامعه است، گفت: وابستگی بسیاری از صندوق‌های بیمه به دولت مانع ارایه خدمات کیفی در حوزه درمان است . علی ابراهیمی درباره وضعیت ارایه خدمات درمانی به بیماران توسط بیمه‌ها گفت: در فضای بین‌الملل ودر سراسر جهان، خدمات بیمه‌ای راهکاری اساسی برای تزریق فرهنگ امید به زندگی تلقی می‌شود اما متاسفانه شرایط حمایت‌های بیمه‌ای در حوزه بهداشت ودرمان مناسب نیست.  او با بیان اینکه نبود درآمد پایدار صندوق‌های بیمه، معضل اساسی برای خدمات‌رسانی به بیماران تلقی می‌شود به خانه ملت گفت: اتصال بیمه‌های درمانی به بودجه عمومی کشور، دستاوردی برای ما در حوزه خدمات رسانی درمانی به بار نمی‌آورد. او با بیان اینکه برخورد دستوری سیستم دولتی با بیمه‌ها مفید نیست افزود: بسیاری از صندوق‌های بیمه به دولت وابستگی دارند.  او ادامه داد: سهمیه‌بندی برای پذیرش بیماران برای عدم حمایت‌های بیمه‌ای در حوزه درمان صحیح نیست و از همین رو کمرنگی دفترچه‌های تامین اجتماعی در حوزه درمان با اهداف توسعه سلامت مغایرت دارد. عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس یادآورشد: برای افزایش خدمات رسانی درمانی باید تغییر اساسی در حوزه خدمات رسانی به بیماران انجام شود زیرا بیماران نباید به همراه درد بیماری، درد مشکلات اقتصادی را نیز به دوش بکشند.

انجام تعهدات تامین اجتماعی در قبال مستمری‌بگیران

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خلق رکورد جدید وصول حق بیمه در تاریخ این سازمان طی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. در نامه صادر شده از سوی محمدحسن زدا به محمد شریعتمداری، آمده است: تمامی تعهدات سازمان در قبال مستمری‌بگیران ارجمند و پرداخت به موقع حقوق ایشان در اردیبهشت ماه به همراه افزایش‌های سالانه که این نیز برای اولین‌بار انجام شد از دیگر موضوعات قابل ذکری است که در راستای آرامش خاطر این عزیزان قابل ارزیابی است.

 

ارسال نظر