ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۰۰

سهم شهرداری تهران از جرایم رانندگی پرداخت شد

معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران پیرو انتشار خبری درباره واریزنشدن سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی، با تکذیب این خبر اعلام کرد: در سال ١٣٩٧ مبلغ ٣4 میلیارد تومان از این محل به حساب شهرداری واریز شده است. به گزارش ایرنا، بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی که در سال 89 تصویب شد 60 درصد جرایم وصولی در محدوده شهرها به نسبت 70 درصد و 30 درصد به ترتیب به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌‌یابد. براساس این گزارش، سال 97 نیز از سهم 172 میلیاردی شهرداری تهران در قانون بودجه، مبلغ 34 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت‌ شده است.  معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرده اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه تنها از طریق روابط عمومی این سازمان صورت می‌گیرد و رسانه‌ها نیز باید در نظر داشته باشند نظرات افراد غیرمسوول در این حوزه صرفا اظهارنظر شخصی است که مورد تایید قرار ندارد و بر اساس مستندات نیست.

در سال 98 شاهد طغیان سفیدبالک‌ها نخواهیم بود

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت اقدامات مدیریت شهری به معنای حذف کامل سفید بالک از چرخه و سیستم طبیعت نیست اما پایش مستمر رشد جمعیت آن از سوی مدیریت شهری صورت خواهد گرفت. به گزارش ایلنا، زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت سفید بالک‌ها در سطح شهر تهران گفت: با توجه به اقدامات مدیریت شهری و رصد و پایش کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا خوشبختانه رشد جمعیت آفت سفید بالک‌ها تحت کنترل است.ما در سال 98 نیز شاهد حضور این آفت در سطح شهر تهران نخواهیم بود اما این بدان معنا نیست که این حشرات کاملا از بین رفته باشند بلکه رشد جمعیتی آنها کنترل شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه طی اقدامات چند ساله شهرداری تهران که توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز انجام گرفته است توانستیم تا حدود زیادی جمعیت سفید بالک‌ها و رشد آنها را کنترل و مهار کنیم و این امر حاکی از آن است که اقدامات 8 گانه‌ای که انجام گرفته موثر بوده است و اوج آن را در سال 97 مشاهده کردیم که دیگر این آفت برای شهروندان تهرانی آزار‌دهنده نبود.

هشدار نسبت به افزایش فرونشست زمین در استان البرز

رییس مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از اجرای مطالعات جدید درباره نرخ فرونشست استان البرز خبر داد و نسبت به افزایش این پدیده در این استان هشدار داد. به گزارش ایسنا، دکتر فریبرز قریب با بیان اینکه پهنه فرونشست در استان البرز نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: استان البرز به عنوان یکی از استان‌های پرخطر و در معرض تنش مخاطره فرونشست در کشور محسوب می‌شود و به دلیل شرایط خاص این استان از نظر جمعیتی و وابستگی زیاد به منابع آب زیرزمینی، مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مطالعات جدیدی در این زمینه انجام داده است. رییس مرکز پژوهش‌های کاربردی با اشاره به اینکه نتایج بیانگر گسترش پهنه فرونشست نسبت به مطالعات قبلی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال ۱۳۸۴ است، اظهار کرد: تقریباً تمامی دشت‌های هشتگرد، نظرآباد و کرج با نرخ سالانه حدود ۶ تا ۷ سانتی‌متر در سال متأثر از این پدیده هستند. قریب ادامه داد: بر اساس مستندات و گزارش‌های موجود در مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی در صورت تداوم خشکسالی‌ها در منطقه و فشار بیش از حد توان بر منابع و انسداد جریان‌های بالادستی آب و عدم توجه به هشدارها، چشم‌انداز نامطلوبی در پیش‌روی دشت‌های استان البرز به وجود خواهد آمد.

خروج جت روسی از باند فرودگاه مهرآباد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از خروج یک فروند هواپیمای مسیر مسکو- تهران پس از فرود در فرودگاه مهرآباد تهران خبرداد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهار کرد: در ساعت

30: ۷ دقیقه بامداد سه شنبه ۳۱ اردیبهشت، یک فروند جت خصوصی BAE۱۲۵ روسی بعد از فرود در فرودگاه مهرآباد تهران از باند خارج شد. وی افزود: این هواپیما حامل 3 نفر خدمه پروازی و 3نفر مسافر بود که به سرنشینان این پرواز آسیبی نرسیده است. جعفرزاده تصریح کرد: به محض بروز این اتفاق کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به همراه عوامل فرودگاهی در محل حاضر و نسبت به انتقال این هواپیما به پارکینگ اقدام کردند. وی در خصوص علت خروج این هواپیما از باند اظهارنظری نکرد و گفت: بررسی‌ها طبق آیین‌نامه رسمی سوانح و حوادث انجام و اطلاعیه وقوع این حادثه به روسیه و انگلستان به عنوان بهره‌بردار و مالک هواپیما داده شده و نتیجه پس از بررسی‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 

ارسال نظر