کوتاه ازمنطقه

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۳۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۵۱۱

اردوغان: در مقابل تروریسم اقتصادی تسلیم نمی‌شویم

رییس‌جمهوری ترکیه گفته همان‌گونه که در مقابل ترور مسلحانه و دیپلماتیک تسلیم نشده در قبال تروریسم اقتصادی نیز سر خم نخواهد کرد. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان گفته: «اقتصاد ترکیه مانند سایر امور کشور، مانند یک کوه یخی است که بخش غیرقابل رویت آن از بخش قابل رویت آن بزرگ‌تر است. نه حملات سیاسی و اقتصادی خارجی و نه فتنه‌های داخلی نمی‌توانند ترکیه را از نیل به اهدافش دور کند.» ترکیه در ماه‌های اخیر با چالش نوسانات بازار و کاهش ارزش پول ملی خود روبه‌رو شده است.

سفر وزیر دفاع کویت  و پادشاه بحرین به فرانسه

پادشاه بحرین به دعوت رییس‌جمهوری فرانسه به پاریس سفر کرد. پیش از وی، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت نیز راهی فرانسه شده بود. به‌گزارش بنا، پادشاه بحرین در این سفر با امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه در خصوص روابط و همکاری دوجانبه و همچنین مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز پرونده‌های مهم و مشترک گفت‌وگو می‌کند. سفر پادشاه بحرین به فرانسه بنا به دعوت رییس‌جمهوری این کشور صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، ماکرون پیش از دیدار با پادشاه بحرین از صباح الاحمد الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت استقبال کرده است.

خودکشی متهم به جاسوسی برای امارات

سفیر فلسطین در آنکارا از خودکشی یکی از متهمان به جاسوسی برای امارات در محل بازداشتش در یکی از زندان‌های ترکیه خبر داده است. به‌گزارش ایسنا، فائد مصطفی، گفته ترکیه اخیراً دو فلسطینی را به اتهام جاسوسی برای امارات بازداشت کرده که زکی مبارک و سمیح شعبان نام دارند. به‌گفته این سفیر، زکی مبارک در زندان خودکشی کرده و سفارت فلسطین در آنکارا منتظر نتایج کالبدشکافی جسد اوست. ترکیه اخیراً دو فلسطینی را به اتهام جاسوسی برای امارات بازداشت کرد و دادگاه دستور حبس آنها را صادر کرد.

نظامیان سعودی در آلمان آموزش می‌بینند

در حالی که روابط برلین‌-‌ریاض به‌دلیل تداوم تجاور عربستان به یمن همچنان تنش‌آلود است، وزارت دفاع آلمان از آموزش نظامیان سعودی در این کشور خبر داده است. به‌گزارش خبرگزاری د.پ.آ، ارتش آلمان برای نظامیان سعودی دوره‌های آموزش ارشد نظامی‌گری برپا می‌کند. بر این اساس دوره آموزشی نخستین گروه این نظامیان که شامل پنج عضو نیروی زمینی و 2 عضو نیروی هوایی ارتش سعودی می‌شوند از جولای آغاز می‌شود.

 

 

ارسال نظر