ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۲۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۵۰۲

انجام روزانه ۱۰۰ پرواز در مسیر ایران - ترکیه

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ایران با هیچ کشوری به اندازه ترکیه ارتباط هوایی ندارد، اعلام کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ پرواز بین ایران و ترکیه انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، علی عابدزاده اظهار کرد: گسترش تعداد پروازها بین ایران و ترکیه در دستور کار قرار دارد و به دنبال این هستیم که تعاملات ایران با سایر کشورهای دنیا در برهه زمانی کنونی کاهش پیدا نکند. او ادامه داد: با توجه به اینکه برخی کشورها پروازهای خود را به ایران قطع کرده‌اند بنابراین در تلاش هستیم که از طریق خطوط هوایی که تمایل دارند به ایران بیایند این نقطه ضعف را برطرف کنیم تا مشکلی ایجاد نشود. رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره اینکه ایران با هیچ کشوری به اندازه ترکیه ارتباط هوایی ندارد، گفت: بیشترین تعداد پرواز بین ایران و ترکیه در قیاس با سایر کشورها برقرار است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پرواز به صورت روزانه بین دو کشور انجام می‌شود که سهم ایران حدود ۳۵ الی ۴۰ درصد است.

حل معضل قیمت مسکن با جمعیت‌پذیری شهرهای جدید

معاون وزیر راه یکی از راهکار‌های پاسخ به نیاز مسکن در تهران را جمعیت‌پذیر کردن شهر‌های جدید اطراف شهر تهران عنوان کرد. به گزارش تسنیم، مازیار حسینی گفت: ​ تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید در برنامه قرار گرفته و اتمام واحد‌ها با سرعت در دستور کار است. معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درخصوص پیش‌بینی بازار مسکن و اجاره‌بها در سال جاری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سیاست انقباضی بر تولید مسکن حاکم بوده و از سوی دیگر نیاز به مسکن و تقاضا وجود داشته، و تولید نتوانسته پابه پای تقاضا باشد، طبیعی است وقتی نسبت عرضه و تقاضا به هم بریزد، قیمت آن نیز افزایش یابد. حسینی ادامه داد: وقتی تولید و عرضه کم می‌شود قیمت افزایش می‌یابد، اگر به این ویژگی سایر پارامتر‌های اقتصادی از جمله افزایش دستمزدها، افزایش مصالح ساختمانی، افزایش قیمت زمین و ... اضافه شود، طبیعی است که قیمت مسکن نیز افزایش داشته باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن و اجاره، دستوری نیست، افزود: به عنوان نمونه، متقاضیان اجاره و خرید مسکن وقتی نتوانند در تهران واحد مسکونی موردنظر خود را اجاره کنند قاعدتا به شهر‌های اطراف تهران رجوع می‌کنند. وزارت راه و شهرسازی برای این مورد نیز تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های مسکونی را در شهر‌های جدید در برنامه قرار داده و اتمام واحد‌ها با سرعت در دستور کار قرار دارد. او با یادآوری اینکه تکمیل واحد‌های مسکونی شهر‌های پردیس، اندیشه، پرند و هشتگرد از جمله شهر‌های اطراف کلان‌شهر تهران در اولویت قرار دارد هدف از این کار را تامین بخشی از نیاز‌های واقعی به مسکن و اجاره واحد‌های مسکونی در تهران عنوان کرد. حسینی تاکید کرد: با تکمیل واحد‌های مسکونی شهر‌های جدید، هم تولید را مجددا راه انداخته و فعال کرده‌ایم و هم واحد‌های مسکونی باقیمانده شهر‌های جدید را که شامل مسکن مهر و مسکن مشارکتی بوده، فعال کرده‌ایم. معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که 200 هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید طی امسال و سال آتی در طرح اقدام ملی احداث می‌شوند، اعلام کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از هموطنانی که سال‌ها منتظر مسکن در شهر جدید پردیس بودند واحد‌های مسکونی خود را تحویل گرفته‌اند که این روند مانند ریل قطار ادامه خواهد داشت، یعنی بی‌وقفه این کار دنبال خواهد شد. او از دیگر ویژگی‌های سکونت در شهر‌های جدید را تسهیل در اقامت آن شهر‌ها با راه‌اندازی خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، متروی هشتگرد یا همان ادامه خط متروی 5 تهران- کرج، سال جاری تمام می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

توضیح هواپیمایی کشوری درمورد پرواز تهران-کاراکاس

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن توضیح جزییات پرواز تهران-کاراکاس گفت: این پرواز منظم و برنامه‌ای نیست، با این حال رایزنی‌ها برای برقراری پرواز برنامه‌ای ادامه دارد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده در پاسخ به حواشی ایجاد شده پیرامون پرواز یکی از شرکتهای هواپیمایی داخلی به کاراکاس گفت: از ابتدا خبری در ارتباط با برقراری پرواز برنامه‌ای میان تهران و کاراکاس منتشر نشده بود. او ادامه داد: پیش‌تر یک فروند ایرباس A۳۴۰-۶۰۰ هواپیمایی ماهان برای نخستین‌بار، یک پرواز مستقیم میان تهران و کاراکاس انجام داد و البته این پرواز منظم و برنامه‌ای نبود، این پرواز حامل معاون وزیر خارجه و هیاتی از هواپیمایی ماهان بود تا برقراری پرواز منظم و برنامه‌ای میان ایران و ونزوئلا را امکان سنجی کنند. جعفرزاده با اشاره به برداشت غلط برخی رسانه‌ها از خبر برقراری اولین پرواز مستقیم میان تهران و کاراکاس گفت: در خبر اعلام شده، اشاره‌ای به برقراری پرواز منظم نشده بود. تنها به این موضوع اشاره شده بود که رایزنی‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ادامه دارد. گفتنی است اخیراً یک مقام وزارت خارجه ونزوئلا وجود پرواز برنامه‌ای میان ایران و ونزوئلا را تکذیب کرد. این مساله این شائبه را به وجود آورد که خبر برقراری نخستین پرواز مستقیم میان ایران و ونزوئلا صحیح نبوده است، حال آنکه این مقام در سخنان خود، بر مذاکرات برای برقراری پرواز مستقیم منظم میان تهران و کاراکاس صحه گذاشته است.

 

ارسال نظر