ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۱:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۳۱۴۴

ثبت روزانه 20 هزار تخلف معاینه فنی در تهران

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بیشترین معضل ترافیک تهران ناشی از خودروهای حومه‌ای است، گفت: روزانه 20 هزار تخلف معاینه فنی در تهران ثبت می‌شود. به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری از تجهیز معابر ورودی و خروجی شهر تهران به دوربین‌های پلاک‌خوان خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبت تخلف معاینه فنی با 1400 دوربین، ثبت تخلف ورودی محدوده طرح ترافیک از طریق 92 دوربین و ثبت تخلف محدوده زوج یا فرد از طریق 111 دوربین صورت می‌گیرد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه 10 میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان 15 هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است. پورسیدآقایی در این نشست با اشاره به آمار تخلفات معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک تهران روزانه 20 هزار تخلف معاینه فنی در سطح شهر تهران و بیش از 70 هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج یا فرد و محدوده ترافیک از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود. این مقام مسوول در شهرداری تهران با اشاره به اینکه جرایم خاص معاینه فنی از جرایم رانندگی جداشده و 100 درصد آن باید برای رفع آلودگی هوا به شهرداری پرداخت شود، اظهار کرد: طی سال گذشته 3 میلیون و ٦٠٠ هزار جریمه معاینه فنی در شهر تهران برابر با 180 میلیارد تومان صادرشده که تاکنون تنها 36 میلیارد تومان آن وصول‌شده است که برابر قانون بودجه به شهرداری تهران تعلق می‌گیرد ولی متاسفانه دولت تنها 1.5 میلیارد تومان تخصیص داده است و الباقی را صرف کمبود بودجه‌های خود کرده است.  معاون شهردار تهران بر ضرورت توسعه و نوسازی و بهسازی تونل‌های شهری تاکید کرد و گفت: توسعه، نوسازی و تجهیز سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، روشنایی، تهویه و اعلام اطفای حریق از جمله اقداماتی است که در تونل‌های شهری در دست اقدام است که بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت. پورسیدآقایی با اشاره به وضعیت ترافیک تهران گفت: بیشترین معضل ترافیک تهران را خودروهای حومه شامل می‌شوند چرا که به استناد تردد شمار وزارت راه و شهرسازی روزانه 550 هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شوند و همین تعداد نیز در عصر و شبانگاه از تهران خارج می‌شوند که باید با توسعه حمل‌ونقل عمومی در ورودی‌های شهر از تردد خودروهای شخصی جلوگیری کرد.

ارایه خدمات مشاوره‌ای رایگان طب ایرانی در ۶ منطقه تهران

با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و اداره کل سلامت شهرداری تهران، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی رایگان طب ایرانی توسط جامعه دانشگاهی این حوزه در گذرهای سلامت و سرای محلات مناطق مختلف ارایه می‌شود. به گزارش ایسنا، با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و متخصصان طب ایرانی، غرفه‌ای در گذرهای سلامت مناطق ۴، ۶، ۷، ۱۲، ۱۵ و ۱۹ و دانشگاه فرهنگیان، به ارایه مشاوره رایگان طب ایرانی اختصاص یافته است و در برخی سرای محلات نیز همایش رایگان طب ایرانی برای عموم مردم برگزار می‌شود. این اقدامات در‌راستای اجرای تفاهمنامه همکاری این دفتر با اداره کل سلامت شهرداری تهران برای توسعه آموزه‌های طب ایرانی و اصلاح سبک زندگی مردم با استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات شهرداری تهران انجام گرفته و با توجه به اجرای موفق همایش‌های آموزشی مشابه در هفته سلامت سال گذشته، امسال نیز به شکل گسترده‌تر در هفته سلامت برگزار شده است.

تبادل تجربه ایران و ترکیه در بافت فرسوده

مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تبادل تجربه و همکاری بین ایران و ترکیه در زمینه بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده خبر داد. به گزارش تسنیم، حسینی افزود: یکی از موضوعات مهمی که ایران با ترکیه دارد جدا از بحث همسایگی قرابت فرهنگی بین دوملت است. بنابراین این مساله کمک خواهد کرد تجاربی که دو کشور در زمینه‌های مختلف دارند قابل استفاده برای همدیگر باشد. وی با اشاره به سفر معاون مسکن و محیط زیست ترکیه در صدر هیاتی به ایران اظهار کرد: بحث مشارکت و تبادل تجربه در بحث بافت فرسوده و باز آفرینی شهری از جمله موضوعات اساسی بود که در این سفر با طرف ترک بحث و گفت‌وگو شد. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ترکیه همانند ایران یک کشور مبتلا به زلزله و سیل است بنابراین احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برای دو کشو بسیار مهم است. وی افزود: خوشبختانه ایران و ترکیه در بحث بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده تجارب خوبی دارند بنابراین تبادل تجربه این دو کشوردر این زمینه می‌تواند قابل استفاده و بسیار راهگشا باشد. حسینی اضافه کرد: جدا از این ظرفیت‌های خوبی در بخش خصوصی دو طرف به لحاظ ساخت و ساز وجود دارد که اگر این ظرفیت‌ها در قالب کنسرسیوم‌های مشترک ایرانی-  ترکی شکل گیرد هم در درون مرزهای دو کشور هم در ممالک پیرامونی می‌تواند قابل استفاده باشد و همچنین یک تجربه مشترک را در سطح بین‌المللی ایجاد کند. وی گفت: تبادل تجربه در بحث بافت فرسوده و باز آفرینی شهری بسیار مهم و درعین حال مورد تاکید رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع بعدی که در این حوزه بسیار مهم است شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی در اطراف شهرهاست.

 

ارسال نظر