اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۹۰۲

مردم در خرید اجناس به پلمپ آن دقت کنند

قاسم نوده‌فراهانی رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بهاره اظهار کرد: نمایشگاه مصلای تهران ازدیروز ۱۴ اسفند آغاز به کار کرد و این نمایشگاه تا ۲۸ اسفند ادامه دارد و ساعت کاری آن از ۱۱ صبح تا ۹ شب است، همچنین نمایشگاه دیگری در پارک ولایت از ۱۵ تا ۲۳ اسفند ادامه خواهد داشت و نمایشگاه خاوران از ۱۸ تا ۲۷ اسفند از ۱۰ صبح تا ۹ شب برگزار می‌شود. رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری محدود این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: به دلیل رکود بازار و وضع اقتصادی، سعی کردیم یک نمایشگاه خوب برگزار کنیم.

وی با اشاره به قیمت اجناس در نمایشگاه بیان کرد: قیمت اجناس در نمایشگاه‌های بهاره بین ۵ تا ۲۵ درصد زیر قیمت بازار است و از مردم درخواست می‌کنم که کالاهای پلمپ شده را با توجه به بسته‌بندی و تاریخ انقضا تهیه کنند و در صورت بروز مشکل به بازرسی نمایشگاه اطلاع دهند.  نوده‌فراهانی با اشاره به حضور پررنگ کالای ایرانی در نمایشگاه بهاره بیان کرد: عمده محصولات عرضه شده در این نمایشگاه ساخت تولیدکنندگان داخلی است و محصولات خارجی که مشابه داخلی ندارند مانند بادام هندی عرضه می‌شود. رییس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در این نمایشگاه سعی شده است که از تولیدکنندگان برای حضور دعوت شود تا شعار از تولید به مصرف مصداق یابد.

 


آغاز توزیع شکر دولتی به قنادی‌های پایتخت

علی بهره‌مند رییس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به توزیع شکر دولتی با قیمت ۳۰۰۰ تومان به قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌های پایتخت، اظهار کرد: با توجه به تغییرات قیمت شکر در بازار آزاد، از روز شنبه، اتحادیه قنادان، اقدام به توزیع شکر با قیمت مصوب ۳۰۰۰ تومانی میان قنادان کرده است.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۰۰۰ تن شکر دولتی از سوی مسوولان ذی‌ربط در اختیار ما قرار گرفته و این شکر به صورت روزانه بین واحد‌های صنفی قنادی‌های تهران توزیع می‌شود.

بهره مند در پاسخ به این سوال که آیا با وجود توزیع شکر دولتی، افزایش قیمت شیرینی در تهران منطقی است یا خیر تصریح کرد: البته شکر تنها جزئی از مواد اولیه طبخ شیرینی است، ولی با توجه به رکود بازار و وضعیت اقتصادی مردم، به همکارانمان توصیه کردیم تا برای شب عید به هیچ‌وجه افزایش قیمت نداشته باشیم.

 

 

ارسال نظر