کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۵۶

آغاز بزرگ‌ترین رزمایش ترکیه در ۳ دریا

نیروهای دریایی ترکیه چهارشنبه بزرگ‌ترین رزمایش خود موسوم به «میهن آبی ۲۰۱۹» را همزمان در دریاهای اژه، سیاه و مدیترانه آغاز می‌کنند. این بزرگ‌ترین رزمایش در طول تاریخ ترکیه است. به‌گزارش آناتولی، ۱۰۳ کشتی گوناگون در رزمایش‌های نیروهای دریایی مشارکت خواهند داشت که همزمان در دریاهای اژه، سیاه و مدیترانه برگزار می‌شود. هدف از این رزمایش‌ها ارتقای سطح آمادگی و پتانسیل نیروهای دریایی، کاربرد تجهیزات دریایی و کشتی‌های وابسته به آن است. این رزمایش دریایی تا پنجم مارس ادامه دارد.

مخالفت ماکرون با بازگشت داعشی‌ها از عراق

رییس‌جمهوری فرانسه گفته محاکمه اعضای فرانسوی داعش که در عراق و سوریه بازداشت شده‌اند باید در کشورهایی که در آنجا متهم شده‌اند، برگزار شود. به‌گزارش روسیاالیوم، امانوئل ماکرون اعلام کرده پاریس از این کشورها خواهد خواست تا حکم اعدام را به حکم حبس ابد کاهش دهند. ماکرون گفته: «آن‌ها (اعضای فرانسوی داعش) حق دارند از خودشان دفاع کنند و در این حالات ما حمایت از آنها در دفاع از خودشان را تضمین می‌کنیم و اگر حکم اعدام علیه آنها صادر شود خواستار تبدیل حکم‌شان به حبس ابد هستیم.» او با اشاره به احتمال بازگشت بازداشت‌شدگان در عراق یا سوریه به فرانسه گفته هیچ برنامه‌ای برای بازگشت آنها وجود ندارد.

آلمان همچنان به عربستان سلاح می‌فروشد

با وجود تصمیم دولت آلمان برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی، ائتلاف سعودی در یمن همچنان به صورت گسترده‌ای از تسلیحات آلمانی استفاده می‌کند. به‌گزارش دویچه‌وله، تصاویر و فیلم‌ها نشان می‌دهد که در جنگ یمن از تسلیحات و تجهیزات نظامی آلمانی استفاده می‌شود. پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفته اطلاعاتی درخصوص این موضوع ندارد. دولت آلمان هنوز واکنشی به انتشار این گزارش نداشته است.

بغدادی در صحرای غربی الانبار است

نماینده جنبش الصادقون وابسته به گروه عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد، ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش با حمایت نیروهای امریکا در صحرای غربی استان الانبار حضور  دارد. به‌گزارش ایسنا، حسن سالم گفته پایگاه نظامی عین الاسد همه ابزارهای حمایتی از تحرکات بغدادی میان عراق و سوریه را فراهم می‌کند و او با حمایت امریکایی‌ها میان این دو کشور رفت و آمد دارد. سالم گفته، حمایت از تحرکات بغدادی به‌خاطر نگرانی واشنگتن از تصویب پیش‌نویس قانون بیرون کردن نیروهای خارجی است که پارلمان عراق قصد دارد در آغاز فصل قانون‌گذاری جدید آن را به رای بگذارد.

 

ارسال نظر