اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۶۸

واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است

کیش|نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است. ناصر شریفی در خصوص شایعه مطرح شده در‌خصوص فروش جزیره کیش، گفت: موضوع مطرح شده درباره فروش جزیره کیش از اساس کذب محض است و نباید به شایعاتی در این خصوص دامن زد، امکان ندارد کسی سرزمین و خاک خود را به فروش برساند. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه هر موضوعی که در فضای مجازی منتشر شود نباید دستاویز قرار بگیرد و آن را بزرگ نمایی کنیم، تصریح کرد: با مطرح کردن برخی شایعات نباید برای کشور و نظام جمهوری اسلامی هزینه درست کنیم. شریفی با اشاره به اینکه نه تنها در جزیره کیش بلکه در سراسر کشور پذیرا، آماده و مهیا برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم، ادامه داد: واگذاری بخشی از سرزمین کشور کذب است و صحت ندارد، درخواست می‌کنم قبل از مطرح کردن چنین موردی سند آن را بررسی کنند.

کانتینر حامل گوشت قرمز در انتظار ترخیص

بندرعباس|معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: ۸۱۵ کانتینر حامل گوشت قرمز در انبار‌های گمرک شهید رجایی ترخیص نشده است. حبیب‌الله جناغ معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: ۸۱۵ کانتینر حامل گوشت قرمز وارداتی از کشور برزیل در انبار‌های گمرک شهید رجایی ترخیص نشده است. وی افزود: مهلت قانونی ۱۳۲ دستگاه کانتینر در گمرک به پایان رسیده و اظهارنامه آن به عنوان کالای متروکه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارسال شده است. معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: مهلت قانونی ۱۱۱ کانتینر دیگر رو به پایان است. حبیب‌الله جناغ افزود: سازمان بنادرو دریانوردی به عنوان مرجع تحویل‌گیرنده کالا به صاحبان آنان اخطار فرستاده است.

اهمیت برنامه‌های اشتغالزایی

مشهد|نایب‌رییس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی در ایجاد اشتغال در برنامه ششم خراسان رضوی نقش آفرینی کند. جواد باقری شیروانی گفت: در سال سوم برنامه ششم توسعه کشور در مجموع باید 62 هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی سرمایه‌گذاری شود که اتاق بازرگانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق این سرمایه‌گذاری داشته باشد. او تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری باید مبتنی برمزیت‌ها باشد نه اینکه قصد تاراج پول و سرمایه را داشته باشد. باقری تصریح کرد: تحقق این سرمایه‌گذاری تنها با منطق موفق، برنامه‌ریزی اصولی و تدوین راهبردها عملی خواهد بود، اتاق بازرگانی باید برنامه محور باشد تا جایگاه خود را تثبیت نماید .

سهم ۲۰ میلیون دلاری از صادرات گیاهان دارویی

ساری|مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به سهم اندک ایران از صادرات گیاهان دارویی گفت: از میزان صادرات ۵۰ میلیارد دلاری گیاهان دارویی در جهان، سهم ایران تنها ۲۰ میلیون دلار است. ترحم بهزادی درحاشیه همایش هم اندیشی مدیران شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این در حالی است که در ایران ۸ هزار و ۴۰۰ گونه از گیاهان دارویی تولید می‌شود که ۲ هزار و ۴۰۰ گونه از این گیاهان دارویی مختص ایران است. وی اظهار داشت: علاوه بر آن تولید یک هزار و ۷۲۸ گونه از این گیاهان دارویی در انحصار کامل ایران قرار دارد و با این وجود سهم ناچیزی از صادرات را در جهان داریم.

ارتش ملزم به بازگشایی  بلوار نماز مشهد شد

این جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزارتخانه‌های زیربط در خصوص تعیین تکلیف اراضی آبشار ۲ برگزار شد که در نهایت به دستور وزیر راه و شهرسازی ارتش ملزم شده است که بلوار نماز مشهد را بازگشایی کند. طرح آبشار و پادگان لشکر ۷۷ تصویب شد / امرای ارتش طبق قرار قبلی دستور بازگشایی بلوار نماز را بدهند طرح آبشار و پادگان لشکر ۷۷ به جلسه شورای عالی شهرسازی آورده شد و امروز با حضور وزیر شهرسازی تصویب گردید. بنا بود اگر طرح در شورای عالی یه تصویب رسید این بلوار در همان روز بازگشایی شود، بنابراین از امرای ارتش درخواست داریم همین امروز بلوار نماز بازگشایی شود.

احیای آب، فرودگاه و راه آهن برای توسعه ضروری است

اصفهان|رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید مطالبه‌گری در حوزه آب را داشته باشیم البته احیای آب، فرودگاه و راه آهن برای توسعه اصفهان همواره مطرح خواهد بود و آن را به گوش مسوولان کشوری خواهیم رساند. سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در ابتدای این برنامه با اشاره به اهمیت طرح‌های توسعه محور استانی با موضوع آب، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان تلاش‌های زیادی برای بازگشت آب اصفهان انجام داد و شکایت‌های زیادی در عرصه اقتصادی انجام شده که نمونه آن هزار و 800 میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی بود که اتاق بازرگانی وارد عمل شد. او افزود: امروز اگر کسی بخواهد به سفر خارجی برود برای آن آیین نامه مشخص شده است و بر اساس برنامه باید عمل کند.

 

 

 

ارسال نظر