روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۳۳

 اقدام تروریست‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم-  ایسنا|

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اقدام جنایت کارانه تروریست‌ها در شهادت مرزبانان سپاه در جاده خاش را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی در جاده خاش_ زاهدان که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه این اقدام تروریست‌ها را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت، گفت: قطعا روی این مساله برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ این انتظار ملت است. وی افزود: در این زمینه هم افزایی بین دستگاه‌های موثر در امنیت وجود دارد؛ از لحظه این اتفاق عملیات‌ها و بررسی‌ها از شورای عالی امنیت ملی آغاز شده است تا پاسخی قاطع بدهیم.

 محاکمه حسین فریدون آغاز شد-

 مرکز رسانه قوه قضاییه|

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون و 6 نفر از مرتبطین وی در پرونده، در شعبه 1057 مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد. در این جلسه که حسین فریدون و چهار نفر از مرتبطین به همراه وکلای خود حضور داشتند، نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد. گفتنی است در جلسه اول دادگاه که دو ساعت و پانزده دقیقه به طول انجامید، متهم ردیف دوم و وکیل وی پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی عالیشاه به دفاع از اتهامات انتسابی مطرح شده در کیفرخواست پرداختند. جلسه بعدی هفته آینده برگزار می‌شود.

 ۳۶۲۰۰ زندانی تا پایان ۲۹ بهمن مشمول عفو شدند- میزان|

رییس سازمان زندان‌ها از عفو بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان سراسر کشور در ادامه اجرای بخشنامه عفوگسترده زندانیان، خبر داد. در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت رهبری با پیشنهاد رییس قوه قضاییه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان   آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند. اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها در این باره گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد ۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری«مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند. تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند .

 بیانیه «گام دوم انقلاب» منشور تحقق دولت اسلامی است-تسنیم|

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، منشور تحقق دولت اسلامی است و از ویژگی‌های دولت اسلامی خدمت به مردم است. «عبدالله حاجی‌صادقی در نشست خبری، طی سخنانی عنوان کرد: درخواست من این است که منشور (بیانیه گام دوم انقلاب) منتشر شده توسط رهبر انقلاب چیز ساده‌ای پنداشته نشود، زیرا این بیانیه تبیین‌کننده گام دوم انقلاب است.  او با اشاره به حادثه تروریستی جاده زاهدان - خاش گفت: اقدامی که جبهه استکبار به دست بعضی از ایادی خودش با بودجه‌ها و تامین مالی و استفاده از جغرافیای کشور پاکستان انجام داد، نشان‌دهنده ضعف آنهاست. دشمن همواره به دنبال نفوذ در ایران بوده و این اقدام دشمن طبیعی است .

 آیت‌الله موسوی‌جزایری از «امامت جمعه اهواز» استعفا کرد- حوزه نیوز|

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارایه کرد و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد. آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری، روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارایه کرد و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد. او در «خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ بهمن ماه اهواز» از «احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی» سخن به میان آورد. استمرار این بیماری، آیت‌الله موسوی‌جزایری را بر آن داشت که بنا به تکلیف شرعی و عدم توانایی در اقامه نماز جمعه، از سمت امامت جمعه استعفا دهند.

 وزیر امور خارجه چین خطاب به ظریف: در کشور ما معروف شده‌اید-خبر آنلاین

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود گفت: «سخنرانی جانانه و شفاف شما در مورد دفاع از حقوق ایرانیان در مونیخ را صدها میلیون بیننده چینی تماشا کردند و اکنون به یک شخص معروف در میان چینی تبدیل شده‌اید.» وانگ یی در این دیدار با تمجید از ظریف و با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور افزود: سفر «شی جین پینگ» رییس‌جمهوری خلق چین در اسفند سال 94 به تهران روابط دو کشور را به سطح راهبردی ارتقا داده است.

 پاریس متعهد به اجرای برجام است- ایرنا|

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به انتقادات مایک پنس معاون رییس‌جمهوری امریکابه ساز و کار مالی اروپا، گفت: پاریس با احترام به توافق‌های بین‌المللی و امنیت جهانی، متعهد به اجرای برجام است. در توییت سفارت فرانسه در تهران لینک نشست خبری او با موضوع اینستکس قرار گرفت. او در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مایک پنس معاون رییس‌جمهوری امریکا به سازوکار مالی اینستکس، اظهار داشت: فرانسه با احترام به توافق‌های بین‌المللی و امنیت جهانی، متعهد به اجرای برجام است.  وی افزود: تا زمانی که ایران به تمامی تعهدات هسته‌ای خود عمل کند، فرانسه به حمایت خود از توافقنامه هسته‌ای که اجماعا طی قطعنامه 2231 به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر