اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۴۴

سلفی جدید کاوشگر کنجکاوی به زمین رسید

ناسا| کاوشگر کنجکاوی ناسا قبل از ترک محل فعلی اکتشاف خود در مریخ، یک عکس سلفی به زمین ارسال کرده است. این عکس در حقیقت از ۵۷ تصویر جداگانه ساخته شده است. کاوشگر «کنجکاوی» (Curiosity) قبل از خداحافظی با منطقه Vera Rubin Didge در مریخ، آخرین سلفی خود را گرفت.این کاوشگر از سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی تاکنون در این منطقه از مریخ مشغول فعالیت بود و اکنون به مکان جدیدی برای اکتشاف می‌رود. مکان اکتشافی جدید کاوشگر یک منطقه گلی درMount Sharp است.  این سلفی از ۵۷ تصویر تشکیل شده که ابزارMAHLI کاوشگر آن را ثبت کرده است. این ابزار در حقیقت دوربینی روی بازوی رباتیک است.تصاویر به یکدیگر متصل شدند و عکسی پانوراما از کاوشگر ساخته شد.

نسخه بتای سیستم عامل «آی‌او‌اس» ۱۲.۲ ارایه شد

مک رومرز| نسخه بتای آپدیت سیستم عامل جدید «آی‌او‌اس» ۱۲.۲ ارایه شده است. این آپدیت شامل تغییراتی در اپلیکیشن «والت» است. اپل روز گذشته، نخستین نسخه بتا از سیستم عامل iOS۱۲.۲ رامنتشر کرده است.  این درحالی است که ۳ روز قبل از آن نسخه بتا iOS۱۲.۲ برای توسعه‌دهندگان نیز ارایه شده بود. از سوی دیگر هرچند آپدیت ۱۲.۱.۳ روی برطرف کردن باگ‌ها و ارتقای امنیت متمرکز بود، نسخه جدیدتر سیستم عامل ویژگی‌های تازه و تغییراتی را ارایه می‌کند. این آپدیت شامل تغییراتی در اپلیکیشن Wallet، نسخه جدید Safari، تغییراتی در ویژگی Screen Time و غیره است.  آپدیتiOS۱۲.۲ احتمالا قبل از ارایه به‌طور رسمی چند بار به‌طور بتا آزمایش شود.

هوش مصنوعی «سالوادور دالی» را زنده کرد

انگجت| اگر قصد دارید در بهار سال آینده از موزه سالوادور دالی بازدید کنید، احتمالا با میزبان غیرمنتظره‌ای مواجه خواهید شد که کسی نیست جز خود سالوادور دالی. مقامات این موزه در امریکا اعلام کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی موفق به بازسازی این هنرمند مشهور به شیوه‌ای بسیار واقع‌گرایانه شده‌اند و وی از ماه آوریل روی نمایشگرهای موجود در این موزه ظاهر شده و به بازدیدکنندگان خوش آمد می‌گوید. گروهی از مهندسان شرکت Goodby Silverstein & Partners با استفاده از تصاویر و فیلم‌های باقی مانده از دالی به یک سیستم هوش مصنوعی تقلید از حرکات و رفتارهای وی را آموزش دادند و نتیجه کار طراحی چهره دالی از طریق این سیستم به گونه کاملا مشابه با خود دالی است. یک سیستم نقاشی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز با تقلید از دستخط و نوشته‌های دالی تلاش می‌کند تا فضایی جذاب را در موزه برای علاقه‌مندان به دالی ایجاد کند. البته باید توجه داشت که صدای دالی که از طریق این سیستم هوش مصنوعی طراحی شده با صدای واقعی او تا حد زیادی فاصله دارد.

آسیب‌پذیری خطرناک در مکالمه ویدیویی فیس‌تایم

یاهونیوز| یک آسیب‌پذیری خطرناک در قابلیت مکالمه ویدیویی فیس‌تایم گوشی آیفون اپل به دیگران امکان می‌دهد تا از طریق میکروفون این گوشی و بدون نیاز به تماس با فرد مورد نظر از وی جاسوسی کنند. یک کاربر توییتر با ارسال ویدیویی در این زمینه نشان داد که چگونه می‌توان از ضعف یادشده برای گوش کردن به صحبت‌های افراد مختلف از طریق میکروفون تلفن همراه بهره گرفت. آسیب‌پذیری یادشده تا بدان حد جدی است که مشاهده تصاویر محیط اطراف از طریق دوربین آیفون را هم ممکن می‌کند. این مشکل مربوط به تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل ‌آی‌او‌اس است. برای مشاهده مشکل یادشده تنها باید مکالمه ویدیویی فیس‌تایم را آغاز کنید و فردی را به مجموعه تماس‌های خود اضافه کنید. سپس با برخی دستکاری‌های ساده قادر به دسترسی به میکروفون و دوربین گوشی فرد دیگر خواهید بود. البته این مشکل مربوط به قابلیت گفت‌وگوی گروهی فیس‌تایم است و در گفت‌وگوهای دو نفره وجود ندارد. اپل بعد از اطلاع از این موضوع قابلیت گپ گروهی فیس‌تایم را غیرفعال کرده تا از سوءاستفاده از آن جلوگیری کند. این شرکت وعده داده که با به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری در هفته آینده مشکل یادشده را برطرف می‌کند.

اینتل گوشی هوشمند تاشدنی تولید می‌کند

انگجت| صفحات نمایش‌ تاشدنی به‌تدریج جای خود را در سبد محصولات آینده شرکت‌های بزرگ باز ‌می‌کنند، اینتل هم ظاهرا در حال توسعه یک گوشی هوشمند تاشدنی است. طراحی و توسعه گوشی‌های تاشدنی این روزها درحال تبدیل به یک ترند تجاری است. عدم تمرکز مایکروسافت بر ساخت یک گوشی تاشدنی بدین معنی نیست که شرکای تجاری او هم این میدان را خالی کرده باشند. LetsGoDigital از پتنت جدید اینتل برای ساخت یک تبلت یا گوشی هوشمند تاشدنی پرده برداشته است. این گوشی از یک طراحی تاشدنی سه‌لایه جذاب برخوردار است که این روزها محبوبیت آنها به‌طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. این پتنت در اواسط ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده و طرحی از نمایشگری بدون حاشیه است که تا حدی به‌خاطر سه لایه بودن، ضخیم نشان می‌دهد. این گوشی تاشدنی به قلم هوشمندی مجهز است که به‌خوبی در شیار تعبیه‌شده در محل تا شدن گوشی جا می‌گیرد.

 

ارسال نظر