اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۱۵

اطلاعات ۷۷۳ میلیون کاربر افشا شد

وایرد| گروهی از مجرمان سایبری با بهره‌گیری از یک آسیب‌پذیری و افشای گذرواژه پست الکترونیکی بالغ بر ۷۷۳ میلیون نفر از کاربران دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در محیط دارک وب را برای هکرها فراهم کردند.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که اطلاعات بالغ بر ۷۷۳ میلیون نفر از کاربران در محیط وب تاریک یا دارک وب در دسترس خیل عظیمی از هکرها قرار گرفته است چرا که گروهی از مجرمان سایبری با استفاده از یک آسیب‌پذیری و حفره امنیتی به گذرواژه این تعداد از کاربران ایمیل و پست الکترونیک در جهان دسترسی و نفوذ یافته‌اند و پس از آن نیز اطلاعات مکشوفه خود را در اختیار انجمن‌های هکری قرار داده‌اند تا به داده‌های موردنیاز قربانیان مدنظر خود دسترسی پیدا کنند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که محیط دارک وب برای بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری که قصد نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران و قربانیان خاصی را دارند، بهترین امکان را فراهم می‌کند چراکه بسیاری از هکرها با افشای گذرواژه و اطلاعات کاربری کاربران در این محیط اقدام به درآمدزایی می‌کنند و از این طریق نیز طرفداران زیادی را به سمت و سوی خود می‌کشانند.

قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با «هواوی»

انگجت| در ادامه تنش‌ها میان امریکا و شرکت هواوی، این‌بار دانشگاه اکسفورد اعلام کرده از این پس کمک هزینه‌های تحقیقاتی از شرکت هواوی را قبول نمی‌کند.

هواوی با مقاومت روزافزونی از سوی دولت امریکا و کشورهای دیگر روبرو است. در این میان دانشگاه اکسفورد نیز به جمع گروه‌ها و سازمان‌هایی که روابط خود را با این شرکت چینی محدود کرده‌اند، پیوسته است.

این دانشگاه اعلام کرده از هم‌اکنون کمک هزینه‌های تحقیقاتی یا کمک‌های مالی شرکت هواوی را قبول نمی‌کند. ممنوعیت مذکور ناشی از نگرانی عمومی است که در ماه‌های اخیر درباره شراکت‌های انگلیس با هواوی به وجود آمده است.هرچند اکسفورد کمک‌های مالی جدید قبول نمی‌کند اما پروژه‌های در حال اجرای آن متوقف نمی‌شود و همچنان ادامه می‌یابد. این موارد شامل دو پروژه است که دانشگاه تایید کرده و هواوی ۶۹۲ هزار پوند سرمایه برای آنها هزینه می‌کند.

زلزله‌سنج «اینسایت» روی سطح مریخ قرار گرفت

دیلی میل| کاوشگر «اینسایت» حسگر زلزله‌سنج خود را روی مریخ قرار داده تا سیگنال‌های ضعیف زیر سطح مریخ را رصد کند.«اینسایت» ناسا برای بهتر شنیدن لرزش‌های زیر سطحی مریخ یک بازوی مخصوص را به کار گرفته است.

اواخر ماه گذشته میلادی این کاوشگر رباتیک، زلزله‌سنج خود را روی سطح مریخ قرار داد و اکنون برای برقراری ارتباط با مریخ، آن را به سطح نزدیک‌تر کرده است. این روند کمک می‌کند ابزارهای لندر سیگنال‌های ضعیفی را رصد کنند که در غیر این صورت شنیده نمی‌شوند.در همین راستا چند روز قبل، «اینسایت» ابزار خود را تنظیم کرد و حسگرهای داخلی خود را تطبیق داد.به گفته ناسا ابزارهای اینسایت طوری قرار گرفته‌اند که به نزدیک‌ترین نقطه به سطح برای شنیدن لرزش هاش زیر سطحی مریخ رسیده‌اند.

فاش شدن توییت‌های خصوصی کاربران اندروید

انگجت| باگی در توییتر سبب شده توییت‌های خصوصی برخی از کاربران دستگاه‌های اندروید از ۲۰۱۴ تاکنون افشا شود.

باگی در توییتر از سال ۲۰۱۴ میلادی، توییت‌های خصوصی برخی از کاربران اندروید را افشا کرده است.

توییتر این مشکل را در بخش Help Center خود فاش کرده است. البته باگ مذکور از ۱۴ ژانویه برطرف شده است. همچنین کاربرانی که از دستگاه‌های iOS یا نسخه دسک تاپ توییتر استفاده کرده‌اند، نسبت به این باگ ایمن بوده‌اند.

این مشکل زمانی ایجاد شده که برخی از کاربران توییتر که از اپلیکیشن اندروید استفاده می‌کنند، سعی کردند تنظیمات حساب کاربری خود را تغییر دهند و ایمیل آدرس خود را آپدیت کنند. پس از انجام این تغییرات، توییتر گزینه «حفاظت از توییت ها» (Protect your Tweets) را در حساب کاربری فرد غیر فعال می‌کرد.این مشکل برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی اتفاق افتاده که تنظیمات حساب کاربری خود را بین ۳نوامبر ۲۰۱۴ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ تغییر داده‌اند. این شبکه اجتماعی کاربرانی که تحت تاثیر این باگ بوده‌اند را مطلع کرده است، اما به کاربرانی که قصد دارند توییت‌های خود را خصوصی نگه دارند، توصیه می‌کند تا گزینه Protect your Tweets را دوباره کنترل کنند.

 

ارسال نظر