روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۳۸۰

    پاسخ ظریف به اظهارات همتای امریکایی‌اش در قاهره؛ ایسنا|

 محمدجواد ظریف در صفحه توئیتر خود به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امریکا در دانشگاه امریکایی قاهره پاسخ گفت. وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: « هر جا و هر گاه که امریکا دخالت می‌کند، هرج و مرج، سرکوبگری و نفرت ایجاد می‌شود. آن روز که ایران بخواهد برای تبدیل‌شدن به یک کشور نرمال به تقلید از دولت‌های دست‌نشانده امریکا و مدل‌های حقوق بشری مایک پمپئو رو بیاورد روزی خواهد بود که جهنم یخ ببندد (کنایه از هیچ‌وقت) . بهتر است امریکا با از دست‌دادن ایران کنار بیاید.»

    کنوانسیون‌های مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف یک‌ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود؛ ایرنا|

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که سرانجام دو لایحه باقی مانده مربوط به اف‌ای تی‌اف چه خواهد شد، گفت: تکلیف این کنوانسیون‌ها یک ماه دیگر روشن خواهد شد. حشمت‌الله فلاحت پیشه در خصوص «اس پی وی» که قرار بود به عنوان تبادل مالی از سوی اروپا ایجاد شود نیز گفت: طرف مقابل در این زمینه خیلی وقت گذارنی کرده است و باید راه‌های جایگزین را در این زمینه مد نظر داشت. فلاحت پیشه در خصوص توسعه همکاری تجاری ایران و عراق توضیح داد: طی 9 ماه گذشته بالاترین رشد تجارت با عراق از سوی بازرگانان ایرانی صورت گرفته است. اگر این روند با حمایت دولت انجام شود تا سال آینده رشد 50 درصدی در ماه‌های آینده محقق می‌شود.

    اروپا باید پیامی معقول، حکیمانه اما شوک‌آور دریافت کند؛ تعادل|

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: غربی‌ها باید با شوکی مواجه شوند که بدانند به هر قیمتی در تونل یکطرفه برجام کنونی نخواهیم ماند. حسین امیرعبداللهیان گفت: «داشتن رابطه قوی با اروپا همواره بخشی از عقلانیت سیاست خارجی جمهوری اسلام ایران بوده است اما غربی‌ها باید با شوکی مواجه شوند که بدانند به هر قیمتی در تونل یکطرفه برجام کنونی نخواهیم ماند. اکنون اروپای مامن تروریسم و منافقین باید پیامی معقول، حکیمانه اما شوک آور دریافت کند.»

    تحریم اروپا علیه ایران غیرقابل قبول است؛ تعادل|

 نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک پیام توئیتری اعلام کرد: تحریم ایرانیان از سوی اروپا یک اقدام کاملا غیرقابل قبول و انحرافی در مسوولیت خود است. کاظم غریب آبادی گفت: در حالی که اروپا بهشت امنی برای میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و سائر تروریست‌هایی شده است که هزاران شهروند غیرنظامی ایرانی را ترور کرده‌اند، انتقاد از ایران و تحریم ایرانیان، یک اقدام کاملا غیرقابل قبول و انحرافی در مسوولیت خود است.

    پاسخ آشنا به اظهارات اخیر پمپئو درباره بازگشت تحریم‌های امریکایی؛ باشگاه‌خبرنگاران|

معاون رییس‌جمهور به اظهارات اخیر پمپئو درباره بازگشت تحریم‌های امریکایی در پسابرجام پاسخ داد. حسام الدین آشنا در پاسخ به اظهارات اخیر پمپئو در صفحه شخصی خود نوشت: « برجام با ابهام زدایی از برنامه هسته‌ای درست به قلب پروژه مخاطره نمایی از ایران زد. برجام با پس زدن ابر‌های تیره مخاطره نمایی از ایران زمینه‌ای فراهم ساخت که تهدید‌های واقعی دیده شود. مخاطرات زیست محیطی، تروریسم، فقر و توسعه نایافتگی، جرایم سازمان یافته وبخصوص قاچاق مواد مخدر، دیکتاتور‌ها و مستبدین دوست امریکا در منطقه، خطر اتمی اسراییل و ..این مخاطرات واقعی در پرتو برجام و درپرتو رفع اتهام هسته‌ای از ایران، رویت پذیر شدند. سخنرانی وزیر خارجه امریکا چیزی جز دلتنگی برای روزگاری نیست که مخاطره نمایی هسته‌ای، خطر‌های واقعی منطقه نظیر تروریسم دولتی اسراییل وتروریسم غیردولتی تکفیری را به بهانه «خطر یک ایران اتمی» در محاق نهاده بود.»

    وکیل بخشی دیدار موکلش با هیاتی از قوه‌قضاییه و مجلس را تایید کرد؛ایرنا|

 وکیل مدافع «اسماعیل بخشی» کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه تایید کرد که موکلش دیداری با نماینده دادستان کل کشور ونیز فراکسیون امید مجلس داشته است. فرزانه زیلابی در پاسخ به این پرسش که آیا هیات تعیین شده از سوی دادستان کل کشور برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در ایام بازداشت، با وی دیداری داشته است یا خیر؟ افزود: با توجه به اینکه من و موکلم برای پیگیری برخی امور در تهران به سر می‌‌بردیم، این دیدار در تهران انجام شد. وی گفت: در این جلسه، موکلم اظهارات خود را مطرح کرد و اظهارات وی در صورت‌ جلسه هم درج شد.

    هاشمی به یک جریان و مکتب تبدیل شده است؛ایلنا|

مشاور نخستین رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فقدان آیت‌الله هاشمی گفت: امروز هاشمی به یک جریان و مکتب تبدیل شده است و تفکرش جاری است. غلامعلی رجایی با اشاره به دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و تاثیر فقدان ایشان بر کشور گفت: برخی از شخصیت‌هایی که در ایران وجود دارند جزو موسسیس و بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی هستند. آیت‌الله هاشمی از ابتدا در کنار امام و نهضت حضور داشتند که از قدیمی‌ترین یاران بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بودند.

 

ارسال نظر