روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۳۴

   جزئیات نامه بطحایی به رهبر انقلاب درباره تبلیغات موسسات آموزشی؛  باشگاه خبرنگاران|

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نامه خود به رهبر انقلاب درخصوص تبلیغات موسسات آموزشی گفت: چندی پیش نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتم مبنی بر اینکه حجم گسترده تبلیغات کتاب‌های کمک درسی موجب تخریب هدف‌های تربیتی و پرورشی ما در مدرسه شده است. بطحایی افزود: از محضر ایشان خواستم تمهیدی به کار گیرند تا در رسانه‌ها از جمله رسانه ملی تا آنجا که ممکن است این میزان کاهش پیدا کند و پخش تبلیغات با نظر کارشناسی وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایشان هم پی‌نوشتی را مرقوم فرمودند و به بخش‌های مختلف دستور دادند؛ در اولین گام و با همکاری سازمان صداوسیما پخش اینگونه تبلیغات 50 درصد کاهش پیدا کرده که این یک قدم بسیار موثر است و از همکاری صداوسیما تشکر می‌کنم.

   روحانی فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب کوبا را تبریک گفت؛پاد|

رییس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن شصتمین سالگرد پیروزی انقلاب کوبا به «میگل دیاز کانل برمودس» رییس شورای حکومتی و وزرای جمهوری کوبا و ملت این کشور، تاکید کرد که دولت کوبا با حمایت مردم خود توانسته است در راستای حفظ استقلال و آزادی به نمادی از ایستادگی در برابر سلطه‌طلبی بدل گردد. روحانی در بخشی از این پیام آورده است: فرا رسیدن شصتمین سالگرد پیروزی انقلاب کوبا را به جناب عالی و مردم انقلابی آن کشور، صمیمانه تبریک می‌گویم.

   هیچ حسی جز خدمت در بارگاه مقدس را ندارم ؛تسنیم|

رییسی به شایعه رفتنش از آستان قدس رضوی به قوه قضاییه واکنش نشان داد. سیدابراهیم رییسی در حاشیه آیین عملیات اجرایی شهرک علم و فناوری عالم آل‌محمد گفت: در حال حاضر مشغول خدمت‌رسانی در آستان قدس رضوی هستم و هیچ حسی جز خدمت در این‌بارگاه مقدس ندارم. او در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعه انتصابش به عنوان رییس قوه قضاییه، گفت: از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، بپرسید.

     فقدان عقلانیت سیاسی در امریکا مشهود است؛ سپاه نیوز|

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در یکی از فرازهای برجسته، خطیر، سرنوشت‌ساز و در عین حال امیدبخش از تاریخ اسلام و ایران قرار داریم. سردار حسین سلامی در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با بیان اینکه دشمن امروز بر فشار اقتصادی و عملیات روانی متمرکز شده است، ادامه داد: امروز ملت ایران نمی‌ترسد و هر چه دشمن ارعاب و تهدید می‌کند ملت آرام‌تر و قوی‌تر می‌شود و جز بر ایمانش اضافه نمی‌شود و جبهه استکبار نیز متلاطم و سرگردان است.

   سخنگوی طالبان سفر هیاتی از این گروه به ایران را تایید کرد؛ برنا|

سخنگوی طالبان تایید کرد که یک هیات از امارت اسلامی روز یک‌شنبه ضمن تماس‌هایش با کشورهای منطقه به تهران آمده است. بر اساس گزارش سایت صدای جهاد متعلق به امارت اسلامی افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی (طالبان) ضمن تایید سفر هیاتی از این گروه به ایران گفت که «این سفر در ارتباط با مسائل و شرایط بعد از اشغال، بازگشت صلح و امنیت به افغانستان و منطقه انجام شده است.» وی همچنین اعلام کرد: هیات‌های امارت اسلامی به کشورهای همسایه و منطقه سفرهایی دارند تا حمایت سیاسی و اخلاقی کشورها و نیز همکاری آنها را به منظور پایان دادن به اشغال و آمدن صلح و امنیت جلب کنند.

   حمیرا ریگی دومین سفیر زن ایران در تاریخ پس از انقلاب؛ ایرنا|

عضو فراکسیون زنان مجلس به نقل از وزیر امور خارجه گفت: فرماندار کنونی قصرقند در استان سیستان و بلوچستان قرار است به عنوان سفیر ایران در برونئی عازم این کشور شود. طیبه سیاوشی اظهار داشت: در نشست فراکسیون زنان مجلس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، وی بر حضور زنان در وزارت امور خارجه تاکید کرد. ظریف در این نشست اعلام کرد که حمیرا ریگی به عنوان دومین زن سفیر ایران پس از مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی در صورت نهایی شدن کارهایش به برونئی اعزام می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: آقای ظریف در این نشست بیان کرد که ممکن است سفیران زن دیگری نیز از سوی وزارت امور خارجه به زودی انتخاب شوند.

   ایران‌شناسی که سفیر ترکیه در ایران شد؛ ایسنا|

با توجه به اتمام مدت ماموریت رضا هاکان تکین، سفیر کنونی دولت آنکارا در تهران، به زودی دریا اورس، یکی از ایران شناسان برجسته ترک راهی ایران خواهد شد تا ریاست نمایندگی ترکیه در کشورمان را برعهده بگیرد. روز دوشنبه رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در کشورمان در پایان ماموریت خود در ایران با حضور در وزارت خارجه با محمد جواد ظریف دیدار و خداحافظی کرد تا طی روزهای آینده مسوولیت امور در سفارت ترکیه در تهران را به پروفسور دریا اورس، سفیر جدید این کشور همسایه در ایران واگذار کند . رضا هاکان تکین از شهریور سال 1393 به عنوان سفیر دولت آنکارا در تهران مشغول به فعالیت بوده است . براساس این گزارش، پروفسور اورس ریاست موسسه عالی فرهنگ، زبان و تاریخ آتاتورک را بر عهده دارد و کاملا به زبان فارسی مسلط است.

 

ارسال نظر