اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۰:۴۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۴۵۳

ضرب‌الاجل برای مجهز کردن خودروبرهای شهری

ساری|چند روز قبل صداوسیمای مرکز مازندران گزارشی از توقیف و انتقال خودروهای متخلف داخلی به توقفگاه پلیس و عدم توقیف و انتقال خودروهای متخلف خارجی به دلیل نقایص فنی خودروبرها در حمل این دسته از خودروها، پخش کرد.

به دنبال این گزارش، حجت‌الاسلام پورخاقان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به دادستان نظامی استان دستور بررسی این موضوع را صادر کرد. رحیم رحیمی، دادستان نظامی مازندران در این زمینه تاکید کرد: باید قانون حمل با جرثقیل برای خودروهای متخلف ایرانی و خارجی یکسان رعایت شود و در صورت مشاهده تبعیض، با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

حذف یارانه چای از بودجه ۹۸ صحت ندارد

رشت|رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه حذف یارانه چای از بودجه ۹۸ صحت ندارد، گفت: سیاست‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی و از جمله چای با جدیت بیشتر ادامه دارد.

کیوان محمدی با اشاره به اینکه سیاست‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی و از جمله چای با جدیت بیشتر ادامه دارد، گفت: این سیاست‌ها در چند سال اخیر به گونه‌ای بوده که علاوه بر امیدواری چایکاران سبب بازگشت حدود ۴۰۰۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید شده است.

محمدی با اشاره به بودجه سال آینده افزود: در بودجه ۹۸ با تجمیع چند عنوان حدوداً ۷۵۰ میلیارد یارانه برای چای و چند محصول دیگر در نظر گرفته شده در حالی که یارانه چایکاران در سال‌های اخیر بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اظهارکرد: در شیوه جدید (بودجه ۹۸) دست دولت در کمک به صنعت چای و محصولات دیگر به مراتب بازتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی در یاسوج افتتاح شد

یاسوج|بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی شهید جلیل و مجتمع خدمات درمانی شهدای دولت آباد با حضور وزیر بهداشت و مسوولان استانی افتتاح شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درگفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، گفت: این بیمارستان بزرگ‌ترین پروژه درمانی استان در ۴۰ سال اخیر است که احداث آن در سال ۱۳۸۶ تصویب و امسال بعد از ۱۱ سال انتظار تکمیل و به بهره‌برداری رسید. اورنگ ایلامی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع احداث شده است.او با بیان اینکه این بیمارستان در هشت طبقه احداث شده و دارای ۳۲ بخش است، عنوان کرد: بخش جنرال، جراحی، داخلی، قلب، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، اورولوژی، اطفال، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان است.

رشد بی‌سابقه مطالبات معوق بانکی یزد

یزد| رییس شورای هماهنگی بانک‎های استان یزد از رشد بیش از 52 درصدی مطالبات معوق شبکه بانکی استان در مهرماه خبر داد و پیش‎‎بینی کرد که این میزان تا پایان سال به بیش از 90 درصد برسد.

محمد رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک‌‎های عضو شورای هماهنگی بانک‎های استان ترکیبی از بانک‌‎های دولتی و نیمه خصوصی هستند، اظهار کرد: شبکه بانکی استان یزد مشتمل بر 17 بانک است. میزان تسهیلات اعطایی در شورای هماهنگی بانک‎ها تا پایان آبان ماه سال جاری معادل 134 هزار میلیارد ریال بوده است. سرپرست امور شعب بانک ملی استان جمع کل مانده سپرده‎ها در شبکه بانکی استان را در حال حاضر 185 هزار میلیارد ریال خواند و اعلام کرد: در حال حاضر میزان مطالبات معوق در شبکه بانکی استان 13 هزار میلیارد ریال است.

دستگیری 7 خارجی در قشم

قشم|فرمانده نیروی انتظامی قشم گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی این شهرستان، باند سارقان انبار لوازم‌خانگی و پوشاک در این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ حسین الهی اظهار کرد: این باند که اعضای آن هفت نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز هستند، با طرح نقشه‌های حساب‌شده، اقدام به سرقت از انبارهای لوازم‌خانگی و پوشاک در شهرستان قشم می‌کردند. وی ادامه داد: این افراد بسیار ماهرانه عمل کرده و هیچ‌گونه ردپایی از خود در صحنه جرم باقی نمی‌گذاشتند، اما سرانجام با هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی، این باند سارق شناسایی و دستگیر شدند.فرمانده انتظامی قشم تصریح کرد: اعضای این باند متشکل از هفت نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز هستند که همگی دستگیر و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

 

ارسال نظر