اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۰:۴۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۴۴۸

ترامپ خرید تجهیزات هواوی و  زد تی‌ای را ممنوع می‌کند

سی نت | کاخ سفید در اوایل سال جدید میلادی دستوری برای ممنوعیت خرید‌های امریکا از دو تهیه‌کننده بزرگ تجهیزات مخابراتی چینی صادر می‌کند.

دونالد ترامپ مشغول بررسی یک دستور اجرایی است که طبق آن شرکت‌های مخابراتی امریکایی باید خرید تجهیزات شبکه از تهیه‌کنندگان خارجی مانند ZTE و هواوی را ممنوع کنند زیرا این شرکت‌ها خطری برای امنیت ملی به حساب می‌آیند.

به گفته منابعی ناشناس در دولت ترامپ و شرکت‌های مخابراتی، این دستور احتمالا در ماه ژانویه ۲۰۱۹ میلادی صادر شود. دستور مذکور بیش از ۸ ماه است که نوشته شده است.

هر دو شرکت چینی «زد تی ای» و «هواوی» متهم هستند با دولت چین همکاری و از تجهیزات خود برای جاسوسی از شهروندان امریکایی استفاده می‌کنند.

در ماه اگوست ترامپ به نهادهای حساس نظامی و دولتی دستور داد تا سیستم‌های نظارت ویدئویی از هوآوی و زدتی‌ئی نخرند.

ورود ژاپنی‌ها به عرصه صدور ارز مجازی

خبرگزاری ژاپن| گروه مالی «میزوهو» ژاپن اعلام کرد بانک متعلق به این گروه، ارز دیجیتال خود را در ماه مارس سال آینده رونمایی خواهد کرد.

هدف بانک میزوهو از این اقدام، کمک به توسعه فناوری پرداخت غیرنقدی است و هزینه کارمزد دریافتی از فروشگاه‌هایی که از این ارز استفاده کنند، بسیارکمتر از کارمزد دریافتی از کارتخوان‌ها خواهد بود. همچنین انتقال وجه بین کیف پول دیجیتال و حساب بانکی فروشندگان و نیز انتقال وجه به حساب دیگران رایگان خواهد بود.

تاکنون با ۶۰ بانک منطقه‌ای برای پذیرش این ارز مجازی رایزنی شده است و برخی از آنها برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اعلام آمادگی کرده‌اند. ارزش هر واحد از این ارز مجازی که هنوز نام آن افشا نشده است برابر ۱ ین خواهد بود.

لازم به ذکر است که گروه مالی میزوهو که سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار درآمد داشت، از سپتامبر سال ۲۰۱۷، کار توسعه ارز مجازی ژاپنی را آغاز کرده است. پیش‌تر در اوایل سال میلادی جاری، پایگاه خبری کوین تلگراف گزارش داده بود بانک میتسوبیشی نیز به عنوان دیگر بانک ژاپنی در حال کار روی صدور یک ارز مجازی است.

آژانس خدمات مالی ژاپن پیش از این قوانینی را در حوزه ارزهای مجازی تصویب کرده است و ارزهای مجازی را در طبقه دارایی‌های مجازی قرار داده است.

تجهیز سراسر اروپا به سوپرشارژرهای «تسلا»

انگجت| «ایلان ماسک» بنیانگذار شرکت بزرگ «تسلا» در صفحه مجازی خود در توئیتر از توسعه سوپرشارژرهای این شرکت در سراسر اروپا خبر داد . «ایلان ماسک» رییس شرکت تسلا به تازگی اعلام کرده که این شرکت برنامه دارد سال آینده سراسر اروپا را پوشش دهد و سوپرشارژرهای خود را در سراسر اروپا مستقر سازد. بخشی از این برنامه در پاسخ به نیاز «ایرلند» برای سوپرشارژرهای خودرو انجام خواهد شد. این شرکت خودروسازی آماده‌سازی خودرو مدل 3 برای بازار اروپا را از نوامبر گذشته آغاز کرده بود و این خودرو را در نمایشگاه‌های گوناگون در کشورهای مختلف به معرض دید گذاشت.

در آن زمان تسلا اعلام کرد که نسخه اروپایی این خودرو به سیستم شارژر ترکیبی و پورت‌های « شارژ سریع » مجهز خواهد بود.

هکر‌ها اطلاعات پناهندگان به کره جنوبی را به سرقت بردند

رویترز| وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرده است که اطلاعات بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از پناهندگان اهل کره شمالی که به همسایه جنوبی خود فرار کرده بودند، توسط هکرها به سرقت رفته است.

با توجه به افزایش حملات سایبری و نفوذ هکرها برای سرقت اطلاعات موردنیاز خود در جهان، حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی در یک تلاش بی‌وقفه سعی داشتند آن دسته از افرادی که از شرایط سخت و طاقت فرسای این کشور فرار کرده و در همسایه جنوبی و پیشرفته خود یعنی کره جنوبی، به دنبال شغل و زندگی بهتر بروند، شناسایی کرده و تحت تعقیب قانونی و قضایی قرار دهند و اطلاعات آنها را از آژانس‌های امنیتی مربوطه در کره جنوبی به سرقت ببرند.

در این حمله سایبری اطلاعات بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از پناهندگان و افراد فراری اهل کره شمالی به سرقت رفته است که شامل اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن و تاریخ تولد نیز می‌شود .

در بیانیه‌ای که توسط مقامات مربوطه قضایی و امنیتی در کره جنوبی منتشر شده است، همچنین آمده است که هکرها و مجرمان سایبری تحت حمایت دولت کره شمالی با بهره‌گیری از یک بدافزار جدید اقدام به ارسال ایمیل به قربانیان و افراد موردنظر کرده‌اند تا اطلاعات دقیق آنها را به دست آورده و هویت آنها را شناسایی کنند.

 

ارسال نظر