رویداد

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۳۶

درآمدزایی اپ‌استور دوبرابر گوگل‌پلی است

تک کرانچ| اپ‌استور شرکت اپل بطور تاریخی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان بیشتر از گوگل‌پلی درآمد زایی داشته است، اما حالا این اختلاف رکوردشکن شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اپ‌استور از نظر درآمدزایی، میزان خریدهای درون برنامه‌ای، اشتراک خدمات هزینه بر و غیره شرایط بهتری دارد. اما گزارش جدید موسسه سنسور تاور نشان می‌دهد اپ‌استور در سالی که گذشت با ثبت درآمد ۱۶۴ میلیون دلاری برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان دو برابر گوگل‌پلی درآمد برای این افراد به ارمغان آورده است.

بر همین اساس ۱۶۴ ناشر برنامه‌های مختلف در اپ‌استور توانسته‌اند در یک سال گذشته درآمدی بیش از یک میلیون دلار کسب کنند. اما تنها ۸۸ ناشر اپلیکیشن‌های گوناگون در گوگل‌پلی به چنین موفقیتی نائل شده‌اند.

اپ‌استور در امریکا در سال ۲۰۱۷ توانست درآمد ۱۴۳ میلیون دلاری را برای ناشران اپلیکیشن‌ها به ارمغان آورد. اما این رقم با رشد ۱۵ درصدی در سال ۲۰۱۸ به ۱۶۴ میلیون دلار رسید. در مقابل درآمدزایی گوگل‌پلی برای ناشران از ۷۱ به ۸۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

در این میان مهم‌ترین منبع درآمد برنامه‌نویسان هر دو سیستم عامل بازی‌های ویدئویی بوده است. در سال ۲۰۱۸ از مجموع ۱۶۴ برنامه برتر اپ‌استور، ۵۴ برنامه بازی‌های ویدئویی بوده‌اند و برترین بازی این مجموعه به نام Marvel Strike درآمدی ۱۵ میلیون دلاری به ارمغان آورد. در مورد گوگل هم ۶۵ درصد اپلیکیشن‌های درآمدزای برتر را بازی‌های ویدئویی تشکیل می‌دهند.

معرفی باهوش‌ترین بلندگوی هوشمند دنیا

سرچ انجین لند| به تازگی نتایج آزمون سالانه بلندگوهای هوشمند جهان اعلام شده و در میان مدل‌های مختلف گوگل هوم رتبه اول را کسب کرده است.

اما آنچه که در این میان موجب شگفتی شده برتری هوم پد اپل و نرم‌افزار سیری بر بلندگوهای الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت است.

شرکت Loup Ventures که این رقابت را برگزار کرده از هر بلندگو ۸۰۰ سوال پرسیده تا آنها با استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند خود به سوالات یادشده پاسخ دهند. سپس بر مبنای میزان درک بلندگوی هوشمند از هر سوال و پاسخ ارایه شده امتیازاتی ارایه شده است.

سوالات در پنج دسته کلی محلی، خرید و فروش، هدایت و مسیریابی، کسب اطلاعات و صدور فرمان طبقه‌بندی شده‌اند. بر همین مبنا گوگل هوم ۸۷.۹ درصد سوالات را درست پاسخ داده و ۱۰۰ درصد سوالات را به خوبی متوجه شده است. سیری با ۷۴.۶ درصد پاسخ درست و ۹۹.۶ درصد درک درست در رتبه دوم است.

رتبه سوم با ۷۲.۵ درصد پاسخ درست و ۹۹.۰ درصد درک درست به الکسا رسیده و رتبه چهارم با ۶۳.۴ درصد پاسخ درست و ۹۹.۴ درصد درک درست متعلق به کورتانا است.

از نظر دقت عملکرد در ۵ حوزه نام برده شده گوگل هوم در تمامی موارد به جز صدور فرمان رتبه اول را کسب کرده است و هوم پد اپل در تمامی موارد به جز مورد کسب اطلاعات رتبه دوم را کسب کرده است. بنابراین با وجود پیشتازی آمازون در زمینه ارایه این فناوری، گوگل برتری را در اختیار گرفته است.

۹ آسیب‌پذیری حیاتی در مایکروسافت کشف شد

ماهر| مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، آخرین به‌روزرسانی سال ۲۰۱۸ مایکروسافت و وصله‌شدن ۹ آسیب‌پذیری حیاتی این نرم‌افزار را منتشر کرد.‫مایکروسافت آخرین به‌روزرسانی سال جاری را برای رفع ۹ آسیب‌پذیری حیاتی که شامل یک نقص روزصفرم (ZERO DAY) بود، منتشر کرد و چندین آسیب‌پذیری مهم در برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های MS Office را وصله کرد.آسیب‌پذیری روز صفرم مایکروسافت (CVE-۲۰۱۸-۸۶۱۱)، یک آسیب‌پذیری ارتقاء مجوز هسته‌ ویندوز است که نسخه‌های ۷ تا ۲۰۱۹ ویندوز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.این آسیب‌پذیری ارتقاء مجوز، زمانی رخ می‌دهد که هسته‌ ویندوز نتواند اشیاء داخل حافظه را به‌درستی کنترل کند. پس از سوءاستفاده‌ موفق از این آسیب‌پذیری، مهاجم می‌تواند کد دلخواه را در حالت هسته اجرا، برنامه‌ها را نصب، داده‌ها را مشاهده، اصلاح یا حذف و حساب‌های جدید با حقوق کامل کاربر ایجاد کند.علاوه‌بر این آسیب‌پذیری روز صفرم، به‌روزرسانی ماه دسامبر مایکروسافت، اصلاحاتی را برای ۹ آسیب‌پذیری حیاتی دربر داشت که ۵ مورد از آنها شامل نقص‌های فیزیکی حافظه در موتور اسکریپت Chakra است که منجر به اجرای کد از راه دور می‌شوند.۴ آسیب‌پذیری دیگر، در چارچوب Microsoft .NET، سرورهای DNS ویندوز، اینترنت اکسپلورر و Microsoft Edge وجود دارند.مایکروسافت همچنین ۲۹ آسیب‌پذیری مهم اجرای کد از راه دور را وصله کرد.

برخی از این آسیب‌پذیری‌ها شامل نقص در مایکروسافت اکسل (CVE-۲۰۱۸-۸۵۹۷ و CVE-۲۰۱۸-۸۶۳۶)، مایکروسافت ورد (CVE-۲۰۱۸-۸۵۹۰)، مایکروسافت پاورپوینت (CVE-۲۰۱۸-۸۶۲۸) و Outlook (CVE-۲۰۱۸-۸۵۸۷) هستند.

 

ارسال نظر