ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۱:۳۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۵۹۶۷

جلوگیری از ساخت و ساز‌ غیر‌مجاز در سواحل‌

به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استان سیستان و بلوچستان، گشت و بازرسی‌های تخصصی در این منطقه انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، ‌‌اقدامات لازم در خصوص افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با حق حاکمیتی و نظارت سازمان بنادر و دریانوردی بر سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی صورت پذیرفته و ‌اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، با رویکرد تعاملی نسبت به راهنمایی، اطلاع‌رسانی و مکاتبه با صاحبان صنایع دریایی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

سواحل استان تحت حفاظت و نظارت کارشناسان نظارتی سواحل و بنادر استان است‌ تا این سواحل ارزشمند بر مبنای طرح جامع ICZM (مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی) محافظت شوند و تصرفی در حقوق مردم و دولت صورت نپذیرد.

تزریق۸۰ میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، درباره راهکارهای تأمین منابع مالی تکمیل پروژه‌های مسکن مهر این شهر گفت: دو اقدام را بطور جدی در دستور کار داریم که شامل افزایش وام متقاضیان از محل منابع بانک عامل بخش مسکن و همچنین بازگرداندن ۸۰ میلیارد تومان از آورده‌های متقاضیان مسکن مهر پردیس است که در گذشته صرف احداث زیرساخت‌ها شده بود.  سید مهدی هدایت در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در حال حاضر احداث ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر پردیس به پایان رسیده اما مشکل نصبیات مانند آسانسور، پکیج و شیرآلات را داریم که بطور متوسط، هر واحد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای تکمیل این نصبیات، منابع نیاز دارد. او در خصوص انتقال اضافه ثبت‌نامی‌های مسکن مهر پردیس به پرند و هشتگرد تصریح کرد: قرار است این روند صرفاً با توافق متقاضی انجام شود و اگر متقاضیان راضی نباشند، مجبور به انجام آن نخواهند بود. هدایت اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) در موضوع احداث متروی پردیس همکاری می‌کند و علاوه بر این پروژه، چند پروژه زیرساختی دیگر را هم با یکدیگر تکمیل خواهند کرد. او تأکید کرد: قرار نیست قرارگاه، مسکن مهر پردیس را تکمیل کند. معمولاً قرارگاه در مسائل اجتماعی مانند مسکن مهر ورود نمی‌کند.

 

 

ارسال نظر