ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۴۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۸۹۸

پلیس ۵۰۰  هزار خودروی فاقد معاینه فنی را جریمه کرد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران با اشاره به اجرای کاهش آلودگی هوای تهران از ۳ آذر گفت: از آغاز اجرای طرح تاکنون 500 هزار خودروی فاقد معاینه فنی از سوی پلیس جریمه شد.

به گزارش فارس، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا در تهران، گفت: روزهای ابتدایی اجرای طرح مراکز معاینه فنی شلوغ بود اما در حال حاضر این مراکز خلوت شده و مراجعات به زیر 5 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تقریباً حدود 300 هزار خودروی فاقد معاینه فنی داریم، گفت: اما این خودروها تاکنون توسط دوربین‌ها رصد نشده‌اند و به نظر می‌رسد که اینها در تهران تردد نمی‌کنند و بر اساس آمار این خودروها کاربراتوری هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 20 هزار خودرو در تهران به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شوند، گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند. به گفته حسینی‌منش از آغاز اجرای طرح تاکنون 500 هزار خودروی فاقد معاینه فنی از سوی پلیس جریمه شده است. وی همچنین از افتتاحیه دو مرکز ثابت و دو خط سیار معاینه فنی خبر داد و گفت: به زودی این مراکز آماده بهره‌برداری می‌شوند.

اجازه ترخیص 30 درصد از واگن‌های مترو صادر شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه رییس گمرک بندرعباس اجازه ترخیص 30 درصد از واگن‌های مترو را صادر کرد، گفت: اما رییس تغییر کرد و منتظریم مدیر جدید دستور صادر کند.

علی امام در گفت‌وگو با فارس در خصوص 70 واگن دپوشده مترو تهران در گمرک بندرعباس گفت: اجازه ترخیص 30 درصد واگن‌ها صادر شد اما به تعویض مدیران گمرک بندرعباس خوردیم.

وی با بیان اینکه 70 میلیارد تومان هزینه گمرکی و ارزش افزوده واگن‌ها است، گفت: 42 تا 43 میلیارد تومان هزینه ارزش افزوده است که گمرک نامه‌نگاری با دارایی انجام داد که ما این رقم را تقسیط کنیم اما دارایی قبول نکرد. به دنبال راهکاری برای تأمین منابع هستیم تا بتوانیم 70 درصد باقیمانده را هم ترخیص کنیم.

ساماندهی دستفروشان پیاده‌روهای تهران

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران از ارایه لایحه ساماندهی دستفروشان و سایر مشاغل که از پیاده روها استفاده می‌کنند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده در مورد اشغال پیاده روها توسط کسبه، رستوران‌ها و... و سکوت شهرداری تهران در این خصوص گفت: با مدیرعامل ساماندهی مشاغل در این مورد صحبت کردیم و قرار شد، لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی دستفروشان و سایر مشاغل که از پیاده روها استفاده می‌کنند، ارایه شود. وی با بیان اینکه در این لایحه علاوه بر فعالیت دستفروشان، رستوران‌ها و... وضعیت 1300 دکه روزنامه فروشی و گل فروشی که در سنوات قبل در پیاده روها واگذار شده‌اند نیز باید مشخص شود، ادامه داد: یکی از موضوعات دکه‌های گل و روزنامه فروشی این است که قرارداد و مبلغ اجاره آنها مربوط به سال‌های قبل است و مالکیت دکه برای این افراد حالت مادام العمر پیدا کرده در حالی که باید این دکه‌ها براساس اقتضائات روز و ضوابط و مقررات مشخص بروز رسانی شده اداره شوند. حبیب‌زاده با بیان اینکه متأسفانه رفتارهای خودسرانه برخی مناطق در واگذاری پیاده رو سبب ایجاد مشکلاتی برای شهرداری می‌شود، گفت: اما واگذاری مناطق نامشخص است و اگر این روند ادامه داشته باشد، روند از دست ما خارج می‌شود و به مناطق توصیه می‌کنیم از واگذاری پیاده رو به اصناف خودداری کنند تا آیین نامه تدوین شود؛ چراکه این اقدام مناطق، حقوقی را برای مردم ایجاد می‌کند که در آینده نمی‌توانیم پاسخگوی آن باشیم. رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در آیین نامه مواردی همچون ارایه پیاده رو به رستوران‌ها دیده می‌شود، افزود: دقت داشته باشید که ما باتوجه به وضعیت اقتصادی، با دستفروشی مخالف نیستیم، اما اعتقاد به ساماندهی داریم و ما می‌توانیم تسهیل‌گری کنیم.

توزیع بیش از ۳۴ هزار حلقه لاستیک میان تاکسی‌‌های تهران

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی گفت: توزیع لاستیک به نرخ دولتی یکی از ده‌ها خدمات سازمان تاکسی‌رانی شهر تهران در قالب باشگاه رفاه تاکسی‌رانان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرادعلی امین وند، مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی با اعلام این خبر افزود: کمتر از دوماه از اولین تاریخ توزیع لاستیک به نرخ دولتی ویژه تاکسیرانان تهرانی می‌گذرد و در همین مدت کوتاه بیش از 34هزار حلقه لاستیک در میان تاکسیرانان متقاضی توزیع شده است.

امین وند تصریح کرد: این روند همچنان ادامه دارد و تاکسیرانانی که تاکنون اقدامی برای دریافت لاستیک به نرخ دولتی نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی به نشانی: http: //taxi.tehran.ir قسمت باشگاه رفاه تاکسیرانان، تاریخ و نشانی محل دریافت لاستیک را انتخاب کرده و در تاریخ اعلامی با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی، کارت ماشین و پروانه هوشمند تاکسیرانی، لاستیک به نرخ دولتی را دریافت نمایند.ثبت نام رایگان بوده و تاکسیرانان دارای پروانه هوشمند صرفا بهای مصوب را از طریق کارت بانکی هنگام دریافت لاستیک پرداخت خواهند کرد.

 

ارسال نظر