روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۷۳

  نقویان «دبیر هیات عالی گزینش کشور» شد؛پاد|

رییس‌جمهور در حکمی ناصر نقویان را به عنوان «دبیر هیات عالی گزینش کشور» منصوب کرد.

 بخشی از متن حکم روحانی خطاب به نقویان به این شرح است: « انتظار دارد بر اساس فرمان حکومتی حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، قانون و آیین‌نامه اجرایی گزینش، نسبت به روزآمدی معیارها، بهبود روش‌ها، پرهیز از نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای در راستای جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته اقدام لازم معمول دارید.»

  رییس‌جمهور به آنکارا سفر می‌کند؛پاد|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی ضمن اعلام این مطلب، افزود: روحانی در صدر هیات بلند پایه‌ای از اعضای سیاسی و اقتصادی کابینه عصر چهارشنبه و برای سفری دو روزه عازم پایتخت ترکیه می‌شود. اسماعیلی با بیان اینکه در این سفر اسناد مهمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حضور روسای جمهوری دو کشور به امضاء خواهد رسید، گفت: رییس‌جمهور عصر پنج شنبه آنکارا را به سوی تهران ترک خواهد کرد.

  اگر واقع گرا باشیم نباید تلاش‌های آقای روحانی را نادیده بگیریم؛ برنا|    

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: کسانی که مردم را ناامید می‌کنند بدانند که ناامیدی مردم از اینکه مطالباتشان پیگیری نشود تعمیم داده می‌شود به نا امیدی از حاکمیت و در واقع منجر به ناامیدی از باورهایشان می‌شود و این برای کشور بسیار خطرناک است. اسماعیل گرامی مقدم در خصوص تاثیرات سخنرانی برخی چهره‌های سیاسی بیان کرد: کسانی که مردم را ناامید می‌کنند بدانند که ناامیدی مردم از اینکه مطالباتشان پیگیری نشود تعمیم داده می‌شود به نا امیدی از حاکمیت و در واقع منجر به ناامیدی از باورهایشان می‌شود و این برای کشور بسیار خطرناک است. او اضافه کرد: متاسفانه در این ناامیدی‌ها برخی جریانات نقش دارند و به آن دامن می‌زنند. این جریانات با صحبت‌هایی اعم از اینکه دولت هیچ اقدامی انجام نداده است، منجر به ناامیدی میان مردم می‌شوند.

  هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم؛مهر|

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم. امیر دریادار حسین خانزادی در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی طی سخنانی اظهار داشت: تمدن دریایی موجب قدرت دریایی و زمینه ساز رشد و پیشرفت است اما متاسفانه تمدن دریایی در کشور ما و در مجاورت دریا شکل نگرفته است، به عنوان مثال در سواحل مکران که تنها بندر اقیانوسی ایران در آنجا است، جمعیتی ساکن نشده تا تمدن و شکوفایی دریایی شکل بگیرد. عدم ورود بخش خصوصی به حوزه دریا و شکل نگرفتن تمدن دریایی یکی دیگر از مسائل کشور برای رشد در حوزه دریاست که موجب شده شاهد شکوفایی و پیشرفت دریایی نباشیم.

  استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد؛ایسنا |

علی‌اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس گفت: در پی نامه رسمی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به هیات رییسه، تعداد متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش به زیر ۱۰ نفر رسیده که بر این اساس استیضاح منتفی خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر ۲۷ نفر از ۳۵ متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش امضای خود را پس گرفتند و بنابراین موضوع استیضاح منتفی است و هیات‌رییسه استیضاح را بایگانی خواهد کرد.

  پزشکیان و دژپسند مسوول رسیدگی

به فیلم حاشیه‌ساز؛ایلنا|

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی دیروز مجلس گفت: با توجه به کلیپی که در رابطه با آقای درازهی در فضای مجازی پخش شده بود نمایندگان بحث‌هایی داشتند که عمدتا اعتراض‌گونه هم بود. وی ادامه داد: در این جلسه غیرعلنی مطرح شد که این کلیپ تقطیع شده است و مربوط به توهین‌هایی است که صورت گرفته است. سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: آقای درازهی در این نشست غیرعلنی گفت که ۴۵ دقیقه من را جلوی در گمرک نگه داشته بودند. اکنون این اتفاق رخ داده و باید فارغ از تقاضاهایی که وجود دارد به صورت منطقی به این مساله رسیدگی شود. وی بیان کرد: آقای پزشکیان نایب‌رییس اول مجلس و فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد مسوول رسیدگی به این موضوع شدند و امیدواریم به صورت منطقی و عالمانه این مساله حل شود.

  کنفرانس امنیتی تهران 23 و 24 دی برگزار می‌شود؛  ایرنا |

رییس دبیرخانه دایمی کنفرانس امنیتی تهران از برگزاری سومین دوره این کنفرانس در تاریخ 23 و 24 دی ماه خبر داد. سیدجلال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی تهران در سال‌های 95 و 96 یادآور شد: سومین کنفرانس بر خلاف دو کنفرانس پیشین دو روزه خواهد بود و پیش از آن دو یا چند همایش علمی کاربردی برگزار خواهیم کرد که دستاوردهای آن می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری کنفرانس اصلی باشد.

 

ارسال نظر