اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۲۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۷۴۱

گشایش در پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی

وزیر رفاه از گشایش در پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی و بهداشتی و تامین مستمری مستمری‌بگیران با در نظرگرفتن تمهیداتی خبر داد. محمد شریعتمداری با اشاره به روند پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز بهداشتی و درمانی اظهار کرد: با توجه به به‌کار‌گیری ابزار تشویقی برای پرداخت بدهی‌ اشخاص حقوقی و حقیقی به سازمان تامین اجتماعی این ماه و ماه قبل شاهد رشد درآمدهای سازمان هستیم. او به ایسنا گفت: با تمهیداتی که اندیشیده‌ایم علاوه بر تامین مستمری مستمری بگیران، انشاالله در پرداخت بدهی به مراکز درمانی و بهداشتی نیز گشایش حاصل خواهد شد.

احتمال ادغام دو معاونت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از احتمال ادغام دو معاونت‌ تربیت‌بدنی و پرورشی وزارتخانه متبوعش خبر داد. محمد بطحایی درباره سرانجام ادغام معاونت‌های تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش و معاونت پرورش و فرهنگی این وزارتخانه در راستای چابک‌سازی، افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌ها بر اساس دستور دولت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای ادغام معاونت‌های آموزش و پرورش، ادغام معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با معاونت پرورشی و فرهنگی است و این موضوع در حال بررسی است. وزیر آموزش و پرورش افزود: احتمال این ادغام وجود دارد و تمام سعی ما این است که بهترین تصمیم را در این باره اتخاذ و اجرا کنیم. او به ایسنا گفت: تغییر در معاونت‌ها ممکن است صورت بگیرد اما این موضوع به معنای حذف نیست و ادغام معاونت‌ها را ممکن است داشته باشیم. یکی از گزینه‌های محتمل برای چابک‌سازی را می‌توان ادغام ۲معاونت مذکور دانست.

پروژه‌های انتقال آب از دریا منسوخ است

حسن روحانی، رییس‌جمهوری، به دنبال اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر به کویر سمنان است؛ پروژه‌ای در دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح و همان زمان منتقدان تمام قد در مقابلش ایستادند. اما عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه پروژه‌های انتقال آب از دریا در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ است، گفت: نباید اجازه داد خزر نیز به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار کنیم. عباس پاپی‌زاده پالنگان اظهار کرد: انتقال آب یکی از روش‌‎های قدیمی و منسوخی است که در کشورهای توسعه یافته بطور کامل کنار گذاشته شده اما در کشورهای در حال توسعه این روش انجام می‎گیرد.

 

ارسال نظر