اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۲۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۷۳۷

واریز سود فروش سوخت به حساب مرزنشینان خوزستان

اهواز| نماینده مردم آبادان در مجلس دهم از تخصیص و واریز سود حاصل از فروش سوخت به حساب سرپرستان خانوارهای مرزنشین خبرداد.

عامر کعبی اظهار کرد: بر اساس مصوبات سی و سومین کارگروه مرکزی تبصره ماده ۲ منعقده در تاریخ ۹۷/۶/۱۲ در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مقرر شد اجرای طرح سود فروش سوخت تحویلی به مرزنشینان شعاع ۲۰ کیلومتری استان خوزستان از ابتدای مهرماه سال جاری برای یک دوره سه ماهه به صورت آزمایشی از طریق مرز خراسان رضوی عملیاتی شود. نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به توافق انجام‌شده در این زمینه خاطرنشان کرد: این طرح اکنون در حال اجرا است و طبق دستورالعمل‌های مربوطه، سود و عواید حاصل از فروش به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول طرح از طریق کارگروه فروش سوخت استانی واریز خواهد شد.

تولید اوراق فشرده چوبی و پالت

رشت| معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تا سه سال آینده 20 درصد به ظرفیت تولید صنایع سلولزی گیلان افزوده می‌شود.

سروش با بیان اینکه میزان تولید سالانه اوراق فشرده چوبی و پالت در گیلان 650 هزار مترمکعب به ارزش 800 میلیارد تومان است، گفت: 7 واحد تولیدی اوراق فشرده چوبی و پالت دیگر به تدریج از سال 98 تا 3 سال آینده وارد چرخه تولید می‌شود و دست کم 20 درصد به ظرفیت تولید این دست صنایع سلولزی گیلان می‌افزاید. او افزود: رکورددار بودن گیلان در زراعت چوب در سال‌های گذشته، نزدیکی به بازارهای حاشیه خزر برای واردات چوب و صادرات محصول نهایی و نیز افزایش استقبال مردم و کاربرد روزافزون اوراق فشرده و پالت باعث‌ شده تعداد واحدهای این دست صنایع سلولزی در گیلان افزایش یابد و این استان گوی تولید را از دیگر استان‌ها برباید.

سروش، تعداد صنایع کوچک و بزرگ اوراق فشرده و پالت چوبی گیلان را 67  واحد اعلام کرد.

نقاط حادثه خیز بازار تاریخی اراک رفع می شود

اراک| مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: رفع خطر 5 نقطه حادثه خیز به جهت جلوگیری از ریزش و یا آسیب های احتمالی در فصل زمستان طی چند روز آینده انجام می گیرد.

علیرضا ایزدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته مرمت اصولی راسته های اصلی بازار و 112 طاق این مجموعه انجام شده، اما اداره کل به این میزان از مرمت قانع نخواهد بود و نگهداری از این ثروت ملی همواره در دستور کار خواهد بود.

او اظهار کرد: ورودی سرای نو، بالکن سرای اکبریان، ورودی سرای اکبریان، طاق میانی تیمچه اکبریان و بالکن سرای گلشن، پنج نقطه ای هستند که طی چند روز آینده در برابر خطرات احتمالی، ایمن می شوند.

کشف ۵ میلیارد ریال بادام هندی قاچاق در اهواز

اهواز | فرمانده انتظامی استان خوزستان، از کشف ۲ انبار بادام هندی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

سردار حیدر عباس زاده اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی مشخص شد، فرد مورد نظر مقدار زیادی کالای قاچاق را در 2 انبار مخفی کرده که با هماهنگی قضائی انبارهای مذکور شناسایی و در بازرسی از آن ها مقدار زیادی بادام هندی قاچاق کشف شد.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: انبارهای مذکور پلمب و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

ارسال نظر