روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۲۶

   دعوت از وزیر صمت به مجلس برای انتصابات اخیر؛  اعتماد انلاین|

انتصابات اخیر رحمانی‌، وزیر صنعت، معدن و تجارت حواشی را به دنبال داشت و در اعتراض به دو انتصاب اخیر او سرقینی معاون وزیر در امور معادن و صنایع معدنی استعفا داد. فراکسیون امید از سه وزیر راه، رفاه و صنعت به دلیل انتصابات انجام شده دعوت کرد تا در جلسه فراکسیون امید حاضر شوند. محمدرضا تابش گفت: از آقایان شریعتمداری، رحمانی و اسلامی دعوت کردیم با حضور در جلسه فراکسیون امید اقدامات خود برای تحقق برنامه‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی را تشریح کنند و همچنین درباره انتصابات اخیر این سه وزارتخانه که منجر به بروز برخی از حواشی شده است، توضیحاتی دهند.  یک نماینده مجلس که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: انتصابات اخیر آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه انتقاداتی را به دنبال داشته است. این نماینده مجلس تاکید کرد: جعفر سرقینی معاون وزیر صمت در امور معادن و صنایع معدنی به دلیل اعتراض عزل و نصب‌های اخیر آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته استعفا داده است. البته هنوز این استعفا از سوی وزیر صمت پذیرفته نشده است. او به چند نمونه از انتصابات مورد انتقاد وزیر صمت اشاره کرد و گفت: آقای رحمانی، خداداد غریب‌پور را به عنوان رییس ایمیدرو و کامبیز مهدی‌زاده فرساد داماد رییس‌جمهور را به عنوان رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منصوب کرده است. در حالی که آقای غریب‌پور متخصص نیست و کشاورزی خوانده است و داماد رییس‌جمهور نیز یک ساعت در این موسسه کار نکرده است که در نهایت این عزل و نصب‌ها موجب استعفای آقای سرقینی شده است.

   استیضاح ظریف از دستور کار مجلس خارج شد؛  مهر|

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت استیضاح محمد جواد ظریف، گفت: کمیسیون امنیت ملی در نامه‌ای به هیات رییسه مجلس اعلام کرده است که تعداد امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر امور خارجه از حد نصاب افتاده است. نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: «این نامه اعلام وصول شده است و براساس آن استیضاح آقای ظریف از دستور کار مجلس خارج شد.»

   توضیح سفارت ایران در عراق در واکنش به یک ادعا؛ تعادل|

ذوالفقار امیرشاهی، مشاور رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر عدم ایستادن سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به احترام شهدای این کشور گفت: ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از همان ابتدا در مراسم سالگرد شکست داعش حضور یافت و تمام فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که به منظور تکریم شهدا برگزار شد را انجام داد، سپس فاتحه‌ای برای شهدا خواند و زمانی که همه ایستادند مراسم را ترک کرد بدون اینکه بداند این قیام یک لحظه سکوت به احترام شهدا بود و نه پایان مراسم.

   مسوولیت اعضای هیات رییسه فراکسیون امید تعیین  شد؛ تسنیم|

در جلسه دیروز (یکشنبه 25 آذر) هیات رییسه فراکسیون امید، سمت اعضای این هیات تعیین شد. بر این اساس محمدرضا تابش، نماینده اردکان و عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده به عنوان نواب اول و دوم رییس فراکسیون امید انتخاب شدند. همچنین محمدفیضی، نماینده اردبیل به عنوان دبیر، رضا انصاری، نماینده داراب به عنوان کارپرداز و فاطمه سعیدی نماینده تهران به عنوان سخنگو انتخاب شدند. پیش از این محمدرضا عارف به عنوان رییس فراکسیون امید انتخاب شده بود.

  همسر «مهدی بازرگان» درگذشت؛ ایسنا|

همسر رییس دولت موقت ایران صبح دیروز (یک‌شنبه) درگذشت. ملک طباطبایی همسر مهدی بازرگان اولین نخست وزیر ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رییس دولت موقت صبح دیروز - 25 آذر ماه – درگذشت. محسن محققی داماد خانواده بازرگان با تایید این خبر، خاطرنشان کرد: خانم طباطبایی به دلیل کهولت سن‌دار فانی را وداع گفته است.

   آخرین وضعیت انتخاب جایگزین برای ۴استاندار  بازنشسته؛ تسنیم|

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به زمان معرفی 4 استاندار باقی مانده، گفت: در اسرع وقت این استانداران معرفی می‌شوند. سامانی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان 14 استاندار مشمول این قانون شدند و 2 استان مازندران و کرمان نیز استاندار نداشتند که جمعاً 16 استاندار می‌شد، ادامه داد: طی چند روز گذشته 12 استاندار معرفی شده‌اند و در روزهای آینده نیز تعدادی که باقی مانده‌اند انتخاب می‌شوند و  تاکنون نیز گزینه‌ای به رییس‌جمهور برای تصدی استان‌های که استاندار ندارند، معرفی نشده است.

   سوال از رییس‌جمهور مطرح نیست؛ ایلنا|

معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری درباره سوال از رییس‌دولت گفت: نماینده محترمی که این موضوع را مطرح کردند با من صحبت کردند و مشخص شد ایشان هم پیگیر همان موضوعی است که خود دولت هم به دنبال آن است. حسینعلی امیری در پاسخ به این سوال که موضوع مورد سوال از رییس‌جمهور چه بوده است، گفت: مبحثی که قرار بود از رییس‌جمهور مورد سوال قرار گیرد افزایش قیمت تضمینی خرید گندم از سوی دولت بود که باید گفت وزرات جهاد کشاورزی هم دنبال این موضوع است.

 

ارسال نظر