روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۹۹

   مشکل گرانی کاغذ باعث کاهش کتابخوانی شده است؛ باشگاه خبرنگاران|

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: کتاب با مشکل مهم گرانی کاغذ مواجه شده و این مشکل باعث کاهش کتابخوانی شده است. این مرجع تقلید شیعیان دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه کتاب با مشکل مهم گرانی کاغذ مواجه شده و این مشکل باعث کاهش کتابخوانی شده است، گفت: هر اندازه کتابخوان در جامعه کم شود به همان نسبت جامعه به عقب بازمی‌گردد. آیت‌الله مکارم شیرازی گرانی کاغذ را عامل دیگر کم شدن کتابخوان برشمرد و افزود: قیمت کاغذ چهار برابر و کتاب‌ها گران شده است، مردم هم که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند حاضر نیستند کتاب گران بخرند و به همین علت بین مردم و کتاب فاصله افتاده است. او ابراز کرد: شخص مطلعی گفت که دولت با ارز چهار هزار تومان پول در اختیار تجار می‌گذارد تا کاغذ وارد کنند، ولی تجار کاغذ را به قیمت دلار بازار به موسسه‌های انتشاراتی می‌فروشند.

   قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در بنیاد شهید اجرایی شده است؛ ایلنا|

نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمامی سازمان‌های تابعه خبر داد. سید محمدعلی شهیدی محلاتی در نشست شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات انجام شده درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به برنامه‌‌‌‌ریزی انجام شده در چند سال گذشته به محض ابلاغ این قانون از جمله نخستین دستگاه‌هایی بود که آن را قبل از موعد قانونی اجرایی کرد و علاوه بر آن، این قانون در تمامی سازمان‌های تابعه بنیاد نیز اجرا شده است و اکنون افراد بازنشسته‌ای در بنیاد و سازمان‌های تابعه مشغول خدمت نیستند.

   دو راهی چالش برانگیز کشور درباره FATF و توصیه ابوطالبی؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهوری تاکید کرد: کشور برسر دو راهی چالش برانگیزی قرارگرفته است؛ نه بالاتر از لیست سیاه FATF  لیستی هست و نه اینکه اگر در خصوص مبارزه با پولشویی چیزی گفته شد، اتفاق ویژه‌ای خواهد افتاد؛ راه را در زمستان 1397 اشتباه نرویم. حمید ابوطالبی روز چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت: باتلاش حامیان و کوشش مخالفان، مبارزه با پولشویی، موضوعی ملی ‌شده ‌‌است، اما همه فراموش کرده‌اند که دقیقا در زمانی که پولشویی تکذیب می‌شد، ایران درپاییز 1386 در لیست هشدار، درمهرماه 1387 به عنوان خطر جدی با تقویت اقدامات بازدارنده و درتیرماه 1388در کنار کشورهای مانند کره‌شمالی در  لیست سیاه اقدامات مقابله جویانه موثر، قرارگرفت.

   گزارش محرمانه دبیرکل سازمان ملل

درباره برجام؛ برنا|

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی محرمانه که خبرگزاری رویترز به آن دسترسی پیدا کرده است، از تمامی کشورها خواسته تا ادامه اجرای برجام را تضمین کنند. به گزارش رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارش محرمانه خود درباره قطعنامه 2231 که به شواری امنیت ارایه شده، با تاکید بر اینکه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای صلح و امنیت منطقه و جهان ضروری است، خواستار تضمین ادامه اجرای این توافق شده است.

   18 نماینده مستعفی مجلس در جلسه علنی یک‌شنبه شرکت نمی‌کنند؛ تسنیم|

اکبر ترکی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز مجمع نمایندگان استان اصفهان، گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده در این جلسه، نمایندگان استان اصفهان روز یکشنبه 25 آذر در جلسه علنی و کمیسیون‌های مجلس حضور نمی‌یابند. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است تا نمایندگان استان اصفهان روز (یکشنبه، 25 آذر) ملاقاتی با آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه استان و آیت‌الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان داشته باشند و در این زمینه با آنها مشورت کنند.

   راه‌اندازی مکانیسم مالی اروپا برای تعامل تجاری با ایران ضروری است؛ آنا|

سفیر کشورمان در روسیه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. همکاری دو کشور در حوزه‌های برجام، بین‌المللی و منطقه‌ای از اهم موضوعاتی بودند که مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفتند. در این ملاقات معاون وزرات خارجه روسیه اظهار کرد: راه‌اندازی مکانیزم مالی اروپا برای تعامل تجاری با ایران ضروری است. ریابکوف گسترش همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه سازمان‌های بین‌المللی را ضروری دانست.

   هفته آینده جلسه مجمع تهران با استاندار و شهردار جدید تهران؛ ایسنا|

محسن علیجانی نماینده تهران اظهار کرد: مجمع نمایندگان تهران سه گزینه پیشنهادی را به وزارت کشور برای انتخاب استاندار معرفی کرده است که از بین این سه گزینه آقای انوشیروان محسنی بندپی انتخاب شدند که ما از این انتصاب تشکر می‌کنیم. وی گفت‌ که این مجمع ظرف یکی، دو هفته‌ آینده جلسه‌ای را با محسنی بند پی، استاندار و حناچی شهردار تهران برگزار خواهد کرد. نماینده تهران خاطرنشان کرد: آشنایی با برنامه‌های استاندار و شهردار تعامل و هم اندیشی برای حل مشکلات شهر و انجام کارهای بزرگ در استان‌های شهر تهران از جمله موضوعاتی است که قطعا در این جلسه مطرح خواهد شد.

 

ارسال نظر