اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۸۴۳

تشدید جرایم اضافه تناژ وسایل نقلیه باری

مشهد| افزایش احتمال نقص فنی وسیله نقلیه باری، کاهش توانایی کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده، کاهش عمر مفید قطعات خودرو و افزایش تصادفات از معایب اضافه بار وسایل نقلیه باری است.  حسین مختاری با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید شورای شهر مشهد مبنی بر تشدید جرایم تخلفات ناشی از اضافه بار وسایل نقلیه سنگین از ابتدای دی ماه گفت: جرایم رانندگان ناوگان باری دارای اضافه تناژ به میزان قابل توجهی افزوده خواهد شد. او با بیان اینکه سالانه هزینه هنگفتی صرف مرمت، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های شهری نظیر روسازی معابر، پل‌ها و زیرساخت‌های شهری می‌گردد، افزود: یکی از مهم‌ترین عللی که موجب خرابی زودرس روسازی معابر و تحمیل خسارت به پل‌ها می‌گردد، اضافه بار وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین نسبت به بار مجاز است.

 

پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات به  بنگاه‌های اقتصادی

مشهد|  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون مجموعا مبلغ 130.3 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است. راضیه علیرضایی اظهار داشت: در این مدت 106 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی که عمدتا دارای چک برگشتی و بدهی معوق بوده‌اند موفق به دریافت 115.4 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده‌اند که 40 واحد با مبلغ دریافتی 15.9 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و 66 واحد با مبلغ دریافتی 99.5 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت بوده‌اند.

او افزود: 14 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی که عمدتا دارای چک برگشتی و بدهی معوق بوده‌اند نیز موفق به دریافت 14.9 میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی شده‌اند که 11 واحد با مبلغ دریافتی 14.2 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و 3 واحد با مبلغ دریافتی 0.7 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده‌اند.

 

آغاز دوره آموزشی فرماندهی حوادث و مدیریت آتش نشانی

اراک| دوره آموزشی فرماندهی حوادث و مدیریت ایستگاه، با شرکت 70 نفر از فرماندهان و مسوولان ایستگاه‌های آتش‌نشانی‌های استان مرکزی آغاز شد . رییس سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره آموزشی که با همکاری دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی و شهرداری اراک در فرهنگسرای سیدالشهدا در حال برگزای است، فرماندهان و مسوولان ایستگاه‌های آتش‌نشانی شرکت کننده در آن به مدت 5 روز مباحث تخصصی آموزشی را زیر نظر محمد بیات؛ معاون عملیات بازنشسته آتش‌نشانی تهران و از اساتید برجسته کشوری در زمینه ایمنی و آتش نشانی، فرا خواهند گرفت. رییس سازمان با بیان اینکه تعدادی از آتش‌نشانان پایگاه‌های روستایی فعال نیز در این دوره آموزشی حضور دارند، گفت: در پایان دوره نیز از شرکت‌کنندگان، آزمون کتبی و به صورت گروهی آزمون عملی اخذ خواهد شد و برای قبول‌شدگان در دو آزمون، گواهینامه آموزشی معتبر صادر خواهد گردید.

 

انتصاب مدیر جدید در شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

اراک|طی حکمی از سوی خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حسین محمودی به عنوان مدیر امور اجرای طرح‌های تامین وتوزیع آب شهری شرکت منصوب شد. در جلسه‌ای که به منظور تودیع و معارفه مدیر امور اجرای طرح‌های تامین وتوزیع آب شهری با حضور مدیرعامل، معاون مهندسی وتوسعه و جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت مهندسی و توسعه شرکت درسالن جلسات شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی برگزار شد ضمن تقدیر از خدمات ارزنده سید عابد مصطفوی در طول مدت تصدی مدیر امور اجرای طرح‌های تامین وتوزیع آب شهری، حسین محمودی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.  گفتنی است هم اکنون سید عابد مصطفوی به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شازند در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی انجام وظیفه می‌نماید و حسین محمودی پیش از این به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب آشتیان مسوولیت خدمات رسانی به مردم این شهر را در بخش‌های آب و فاضلاب به عهده داشت.

 

عامل موثر درکاهش مصرف سرانه آب اصفهان

اصفهان| مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در سال گذشته مصرف سرانه آب در اصفهان به 154 لیتر در شبانه روز رسید این امردر حالی صورت گرفت که طی چند سال اخیر آبفا استان اصفهان برنامه‌های فرهنگی متنوعی بطور مستمر در راستای مصرف بهینه آب تمام گروه‌های سنی در نظر گرفت همچنین در هفت ماهه سال 97 نیز بیش از 7 درصد، مصرف آب مشترکین خانگی استان کاهش یافته است .   سیداکبر بنی طبا گفت: در سال جاری جشنواره نخستین واژه آب بهمراه طرح پژوهشی تحت عنوان (نقش آموزش در مصرف بهینه آب) در میان دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی در 6 منطقه شهر اصفهان و 7 شهرستان برگزار می‌شود این در حالی است کارگاه آموزشی راه‌های مصرف صحیح مصرف آب برای انجمن اولیاء و مربیان مدارس تمام مناطق و شهرستان‌های، استان اصفهان نیز برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر