اخبار شهرستان ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۹

توقیف ۲ کشتی ترال چینی در آب‌های ساحلی

زاهدان| دو کشتی غیرمجاز صیادی چینی توسط گارد ساحلی اداره بنادر و دریانوردی چابهار توقیف شدند.

‌مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: این دو کشتی در حال صید ترال (جارو کردن کف دریا) در آب‌های ساحلی ایران در محدوده ساحل چابهار بودند که توقیف و مسوولان آن دستگیر و روانه دادگاه شدند‌.

میرمرادزهی بیان کرد: این کشتی‌ها به روش جارو کردن کف دریا به صید می‌پردازند و باعث از بین رفتن صیدگاه می‌شوند. تنها مجوز صید در آب‌های عمان از سوی سازمان شیلات اعطا می‌شود. او همچنین درباره حضور کشتی‌های ترال چینی در آب‌های چابهار و کنارک گفت: هیچ مجوزی برای ورود کشتی‌های خارجی به آب‌های استان صادر نشده است، درصورتی‌که این کشتی‌ها مشاهده شوند توسط یگان حفاظت از منابع شیلات با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد‌.

قصابی غیرمجاز در گرگان پلمب شد

گرگان| دادستان گرگان از پلمب قصابی غیرمجاز در گرگان خبرداد و گفت: صاحب این قصابی، گوشت خارج از شبکه دامپزشکی تهیه و توزیع می‌کرد. حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهار کرد: صاحب این قصابی گوشت خود را خارج از شبکه مجاز و بدون نظارت اداره کل دامپزشکی استان تهیه و توزیع می‌کرد که مغازه‌اش پلمپ شد. بر اساس نظر اداره کل دامپزشکی، کشتار و توزیع گوشت بدون نظارت این اداره کل، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب و به همین علت قصابی متخلف، پلمب شد.

تهیه اطلس طراحی مبتنی بر بهره‌برداری

ساری| معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: برای اولین‌بار در کشور اطلس طراحی مبتنی بر بهره‌برداری شبکه‌های توزیع در شرکت توزیع برق مازندران تهیه شد. فرامرز سپری بیان داشت: جهت‌گیری صنعت برق و خصوصا توزیع برق مازندران در افزایش پایایی شبکه و به حداقل رساندن خاموشی‌های مشترکان منجر به این رویکرد جدید و توجه ویژه به افزایش تاب آوری شبکه از همان ابتدای شروع فرآیند طراحی شده است. معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق مازندران ضمن تشریح فرآیند تهیه این اطلس گفت: در حال حاضر اطلس مذکور بر پایه سامانه اطلاعات مکانی (GIS) و در چهار بخش طراحی برقگیرها، طراحی مقره‌ها، طراحی بر اساس تراکم گیاهی و طراحی بر اساس پرنده خیزی تهیه شده است و گام مهمی در جهت افزایش پایایی ایفا خواهد کرد.

 تشکیل 72 تعاونی روستایی در لرستان

خرم آباد| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکیل 72 تعاونی روستایی در استان خبر داد. علی آشتاب اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تأمین اجتماعی کارفرمایان و فعالین اقتصادی می‌توانند تعداد نیروی موردنیاز خود را از این ظرفیت بگیرند. او بیان کرد: در ابتدای هر کاری باید اشتغال موجود را حفظ کرده، پایداری تولید و اشتغال را داشته باشیم و بعد به سمت توسعه بنگاه‌های اقتصادی حرکت کنیم. یکی از بخش‌هایی که همواره می‌تواند در این راستا موفق باشد حرکات گروهی و جمعی در قالب تعاونی‌ها است که بحث تعاونی روستایی یکی از طرح‌های مهم وزارت کار است.

خط پروازی اصفهان - دوحه بهمن ماه دایر می‌شود

اصفهان| مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: خط پروازی شرکت هواپیمایی قطر در مسیر اصفهان - دوحه بهمن 97 برابر چهارم فوریه 2019 دایر می‌شود. حسن امجدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways) به اصفهان به صورت دو پرواز بدون توقف در روزهای دوشنبه و جمعه و با هواپیمای ایرباس 320 انجام می‌شود. با راه‌اندازی مسیر هوایی یاد شده، شرکت هواپیمایی قطر به چهار شهر بزرگ ایران شامل تهران، شیراز، مشهد و اصفهان، خط دایم پروازی خواهد داشت. او افزود: با ایجاد خط هوایی مستقیم به دوحه، پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان به بیش از 160 نقطه جهان انجام می‌شود.

رشد ۵۶ درصدی صادرات  از گمرکات

کرمانشاه| صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه در 8 ماه گذشته ۵۶ درصد افزایش داشت. مدیرکل گمرکات استان افزود: در ۸ ماهه گذشته یک میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار کالا به وزن ۳ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۹۹ تن از طریق گمرکات استان به خارج از کشورصادر شد است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۵۶ درصد و از نظر وزن نیز ۳۳ درصد افزایش داشته است.  خلیل حیدری گفت: از این میزان ۷۱۵ میلیون و ۲۲۷ هزار دلار آن با وزن ۷۶۵ هزارو ۹۳۸ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده است.

 

ارسال نظر