روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۷۸

   ظرف ۱۵ روز در پرونده‌های صنفی حکم صادر می‌کنیم؛ ایسنا|

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر استعلام‌های ما از سازمان‌ها سریعاً انجام شود، تعزیرات در پرونده‌های صنفی زیر ۱۵ روز حکم صادر می‌کند. سیدیاسر رایگانی در خصوص شکایات مردم از افزایش قیمت‌ها و زمان رسیدگی به این شکایات توسط سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: ما در هر شرایطی، هر شکایتی که از سوی مردم در سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات ثبت شود رسیدگی‌می‌کنیم.

   حمایت آشنا از ظریف؛تعادل|

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با انتشار توییتی از جواد ظریف، وزیر امور خارجه حمایت کرد.

این توییت که با جمله «برای محمد جواد ظریف » آغاز می‌شود، به شرح زیر است: « از انسانی موفق خواستند تا راز خود را با دیگران در میان بگذارد. لبخندی زد و گفت: موفقیت من زمانی آغاز شد که نبردهای کوچک را به جنگجویان کوچک واگذار کردم. دست از جنگیدن با کسانی کشیدم که کوچکی خود را با تهمت به بزرگان پنهان می‌کردند .سعی نکردم انتظارات دیگران را برآورده کنم و همه را شاد و راضی نگه دارم. دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه می‌کند. آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای اهدافم ، رویاهایم ، ایده هایم و سرنوشتم.روزی که جنگ‌های کوچک را متوقف کردم روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد. هر نبردی ارزش زمان و روزهای زندگی ما را ندارد.»

   تحریم‌های جدید بیشتر از یکسال و نیم طول نمی‌کشد؛ ایسنا|

یک مقام نظامی با تاکید بر اینکه دوران تحریم‌های جدید خیلی طول نمی‌کشد، اظهار کرد: فکر می‌کنم دوره تحریم‌های جدید یکسال الی یکسال و نیم بیشتر طول نمی‌کشد.سردار احمد وحیدی درباره تاثیرگذاری تحریم‌های اخیر ایالات متحده بر بخش‌های مختلف کشور اظهار کرد: اصولا تحریم‌های امریکا که از دید خودشان بسیار گسترده است، قابلیت تحقق ندارد و نمی‌تواند آنها را به اهدافشان برساند.او گفت: راهکارهایی که ایران برای مقابله با تحریم‌ها در اختیار دارد، ابتکارات و خلاقیت‌هایی که ایران دارد، موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ایران و همچنین روابط خارجی ما و طراحی‌هایی که در حوزه اقتصاد درون‌زا در داخل کشور انجام شده اصولا به امریکایی‌ها خیلی میدان نمی‌دهد که بتوانند تحریم‌های خود را عملیاتی کنند.

  تکذیب خبر بازنشستگی رییس دفتر رییس‌جمهور و دبیر هیات دولت؛ فارس|

یک منبع آگاه در دفتر ریاست‌جمهوری گفت: آقایان واعظی و حاجی میرزایی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنستگان نمی‌شوند اخبار بازنشستگی آنها صحت ندارد.این منبع آگاه اخبار منتشر شده در مورد بازنشستگی محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور و محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت را تکذیب کرد.او تاکید کرد: آقایان واعظی و حاجی میرزایی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند اخبار بازنشستگی آنها صحت ندارد.

  تفحص از دانشگاه آزاد از دستورکار مجلس خارج شد؛ تسنیم|

 علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون گفت: در این جلسه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مطرح شد که پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح رای نیاورد و از دستورکار کمیسیون خارج شد. وی با بیان اینکه در این جلسه رییس دانشگاه آزاد (طهرانچی) گزارشی از وضعیت این دانشگاه به اعضای کمیسیون ارایه کرد، افزود: رییس دانشگاه آزاد اعلام کرد بیش از این دانشگاه، 20 هزار حساب داشت که اکنون با تجمیع آنها 2 هزار حساب وجود دارد که با این اقدام و یکپارچه شدن حساب‌ها جلوی برخی تخلفات مالی گرفته شده است.

  تحقیق و تفحص از بانک مرکزی؛ مهر|

 رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر مبنی بر ضرورت بررسی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گفت: این موضوع در مجلس پیگیری خواهد شد. حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: طی چند هفته درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و چاپ شد اما در عین ناباوری این هفته از دستور کار مجلس خارج شده است. علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار صحن علنی خارج نشده اما موارد دیگری در اولویت قرار گرفته است و قطعا این موضوع هم در مجلس پیگیری می‌شود.

  تلاش انگلیس برای پایان دادن به تنش ایران و عربستان؛ برنا| پس از پایان سفر جرمی هانت به تهران وی نسبت به خطر وقوع جنگ جهانی در منطقه خاورمیانه هشدار داد و گفت: هنوز هم با ایران صحبت می‌کنیم تا ببینیم آیا می‌توان راهی برای پایان تنش بین عربستان و ایران پیدا کرد یا خیر. این همان چیزی است که همه کشورهای دارای نفوذ باید در مورد آن فکر کنند. هانت با تاکید بر ضرورت حفظ نفوذ بریتانیا در خاورمیانه گفت: ما قدرت متوسطی در خاورمیانه نیستیم، یک بازیگر کلیدی و قابل توجه هستیم. وی گفت: واشنگتن مجبور است ذهنیت خود را در این باره عوض کند اما این بدان معنا نیست که متحدان آنها باید بطور خودکار ذهنیت خود را تغییر دهند.

 

ارسال نظر