رویداد

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۴۵

محموله بستنی و میوه تازه به فضا پرتاب شد

آسوشیتدپرس| دومین محموله برای ایستگاه فضایی به فاصله دو روز به مدار زمین فرستاده شد. این محموله شامل بستنی، میوه تازه و پرینتر سه بعدی برای بازیافت پلاستیک‌ها است. یک محموله باری متعلق به ایستگاه فضایی بین‌المللی همراه موشکی به فضا پرتاب شد. این موشک که از ایالت ویرجینیا به آسمان رفت، دومین محموله باری طی دو روز را به فضا حمل کرد.  شرکت نورتروپ گرانمن موشک آنتارس خود را از جزیره والوپ و پیش از طلوع آفتاب به آسمان فرستاد. این در حالی بود که سازمان فضایی روسیه محموله ذخایر خود برای ایستگاه فضایی بین‌المللی را ۱۵ ساعت زودتر (روز جمعه) به آسمان فرستاده بود. محموله باری ناسا روز دوشنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد. این محموله ۳۳۵۰ کیلوگرمی درون یک کپسول Cygnus قرار دارد و شامل بستنی و میوه‌های تازه  و یک پرینتر سه بعدی است که پلاستیک‌های قدیمی را بازیافت و به قطعات تازه تبدیل می‌کند.

بلک بری با هزینه 1.4 میلیارد دلاری   یک شرکت امنیتی خرید

اسین ایج| شرکت کانادایی فناوری مشهور بلک بری در اقدامی بی‌سابقه مبلغ قابل توجه 1.4 میلیارد دلار را به خرید یک شرکت نرم افزاری امنیت سایبری به نام کیلانس اختصاص داد. بلک بری که زمانی از مشهورترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بود، در رقابت با اپل و سامسونگ و هواوی عقب افتاده و به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوظهوری مانند خودروهای خودران است. بلک بری در زمینه هوش مصنوعی و امنیت سایبری نیز سرمایه‌گذاری کرده و برای ارتقای دانش خود در این زمینه 1.4 میلیارد دلار صرف خرید شرکت امریکایی Cylance کرده   است. Cylance از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از نفوذ هکرها به رایانه‌ها استفاده می‌کند و از قابلیت‌های منحصر به فردی برای پیش بینی احتمال وقوع حملات سایبری برخوردار است. بلوکه کردن بدافزارها و تلاش‌های انجام شده برای نفوذ به رایانه‌های شخصی از جمله مزایای استفاده از این فناوری‌هاست.

مایکروسافت کاربران ایمیل خود را تبلیغ باران می‌کند

انگجت|در حالی که بسیاری از کاربران خدمات مختلف ایمیل مجبور به تحمل پیام‌های تبلیغاتی هستند، حالا مایکروسافت هم قصد دارد دست به چنین اقدامی بزند.

مایکروسافت در حال آزمایش نمایش تبلیغات در اپلیکیشن ایمیل ویندوز 10 است که ممکن است با واکنش‌های منفی کاربران مواجه شود.

این آگهی‌ها در بالای صفحه این اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند. البته مایکروسافت هنوز این خبر را رد یا تایید نکرده و می‌گوید در حال آزمایش ارایه این خدمات است و هنوز آن را نهایی نکرده است.

از جمله کشورهایی که اجرای آزمایشی این طرح در آنها پیش بینی شده می‌توان به برزیل، کانادا، استرالیا و هند اشاره کرد. آگهی‌های یادشده در نسخه‌های مختلف ویندوز مانند ویندوز هوم و ویندوز پرو نمایش داده می‌شوند ولی در ویندوزهای Windows Enterprise یا Windows EDUخبری از آنها نخواهد بود.

 

ارسال نظر