کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۳۶

کاهش سود شرکت‌های املاک وهواپیمایی امارات

سود خالص شرکت‌های املاک اماراتی و همچنین شرکت هواپیمایی امارات در سال جاری میلادی به‌شدت کاهش یافته است. به گزارش الشرق، سود خالص شرکت هلدینگ املاک و مستغلات اعمار در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با دوره مشابه 2017میلادی 33درصد کاهش یافته و به مبلغ 682 میلیون درهم امارات رسیده است. این در حالی است که سود این شرکت در نه ماهه نخست سال جاری میلادی 19 درصد رشد داشت و نزدیک به 2.5 میلیارد درهم بود.

افزایش نیروهای بلژیک در افغانستان

دولت بروکسل طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن با اعزام نیروهای تازه نفس به افغانستان، آمار این نیروها در سال 2019 تا 2.5 برابر افزایش می‌یابد. به‌گزارش شبکه آر تی بی‌اف، آمار این نیروها از 80 تن به 220 تن خواهد رسید و از جمله علاوه بر مربیان آموزش نظامی، نیروهای ویژه‌ای نیز به مزار شریف اعزام می‌شوند. بر اساس این گزارش وزارت دفاع بلژیک در عین حال تصمیم دارد به طرح آموزش‌های نظامی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان بپیوندد.

سرمایه‌گذاری قطر در کرواسی و ایتالیا

دولت قطر در ادامه برنامه چشم‌انداز خود برای کاهش اتکا به درآمدهای نفت و گاز تصمیم به انجام سرمایه‌گذاری در دو کشور اروپایی کرواسی و ایتالیا دارد. به گزارش ایرنا، تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر راهی کرواسی و ایتالیا می‌شود تا با مقامات این کشور در خصوص روابط دو جانبه

به ویژه تمایل دوحه برای سرمایه‌گذاری در این دو کشور گفت‌وگو کند. میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی یکی از زمینه‌های همکاری با کرواسی و ایتالیا خواهد بود.

آزادی  ۸ نفر از فعالان حقوق‌بشر در ترکیه

مقامات ترکیه هشت نفر از ۱۳ نفری را که در تحقیقاتی درباره اعتراضات پارک گزی بازداشت کرده بودند، آزاد کردند. به گزارش رویترز، پلیس ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که که ۱۳ نفر از جمله دو استاد دانشگاه را به اتهام همکاری با عثمان کاوالا، یک فعال حقوق بشری بازداشت کرده است. کاوالا یکی از طراحان ناآرامی‌های ماه می‌۲۰۱۳ بود که این ناآرامی‌ها در اعتراض به برنامه‌های توسعه شهری در پارک گزی استانبول آغاز شد و در نهایت به اعتراضات علیه دولت تبدیل شد. در میان آزاد‌شدگان می‌توان به تورغوت تارهانلی، استاد دانشگاه دانشکده حقوق دانشگاه بیلگی استانبول و بتول تانبای، استاد دانشگاه بغازچی اشاره کرد.

 

ارسال نظر