اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۱۹

داریوش سهرابی به لیزینگ صنعت و معدن  رفت

 حسین مهری رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در حکمی داریوش سهرابی را به سمت عضو موظف هیات‌مدیره شرکت لیزینگ صنعت و معدن منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در بخشی از این حکم آمده: امید است ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و سیاست‌های اجرایی و ضوابط ابلاغی و با استفاده از اختیارات حاصله از اساسنامه شرکت، همراه با سایر اعضای هیات‌مدیره، در انجام صحیح مسوولیت‌های محوله نهایت کوشش و جدیت را به عمل آورید.سهرابی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با گرایش بازاریابی استراتژیک است. درسوابق کاری وی مشاور پارلمانی مدیرعامل و مدیرکل ارتباطات و اموربین‌الملل شرکت دخانیات ایران، مدیرکل بازاریابی فروش و امور قراردادهای شرکت پارس خودرو و دبیر ستاد عالی فروش این شرکت و مشاور پارلمانی مدیرعامل و مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن به چشم می‌خورد .

اتصال بانک‌های خارجی به سامانه‌ جایگزین سوییفت ایران

یک مقام آگاه در بانک مرکزی با اشاره به آغاز فرآیند اتصال بانک‌های خارجی به سامانه پیام‌رسان مالی ایرانی، گفت: بانک مرکزی در حال ایجاد و استقرار بسترهای دیگر ارتباطات مالی در جهان است.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس، درخصوص راه‌اندازی سامانه‌ پیام‌رسان مالی جایگزین سوییفت، اظهارداشت: موضوع در حال پیگیری است و در این زمینه با برخی کشورها در حال همکاری هستیم.

وی افزود: بانک‌های خارجی در حال اتصال هستند و دانه دانه به این سامانه جایگزین متصل می‌شوند.

این مقام مسوول با تایید اینکه همه بانک‌های ایرانی به این سامانه متصل شده‌اند، در پاسخ به این سوال که این سامانه در چارچوب سپام است، گفت: بله تقریبا در همان چارچوب است. وی تاکید کرد: البته بستر فقط سپام نیست و بانک مرکزی در حال ایجاد بسترهای جدید است و حتی با برخی بانک‌ها کانال‌های متفاوت دیگری راه‌اندازی می‌شود.سوییفت به درخواست امریکا عضویت و فعالیت بانک‌های ایرانی به غیر از 12 بانک را به حالت تعلیق درآورد. به تازگی اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه یک توافق همکاری با آزمایشگاه بلاکچین ایران که یکی از سازمان‌های متخصص در زمینه بلاکچین و مسوول معرفی فناوری دیجیتال است، به امضا رسانده است. یوری پریپاچکین، رییس اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه گفت: « تجربه و تخصص شرکتش می‌تواند در ایران که وضعیت به علت قطع سوییفت پیچیده‌تر از روسیه است، مورد استفاده قرار بگیرد.» پریپاچکین خاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعات ما، توسعه فعال یک شبکه ایرانی مشابه سوییفت در حال حاضر در حال انجام است. ابزارهای رمزنگاری اقتصادی می‌تواند کاملا بطور موثر برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده شود و به همین دلیل است که از این پتانسیل باید در این موقعیت ژئوپلیتیکی کنونی استفاده کرد.» به تازگی عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران اعلام کرد تهران از گزینه‌های بانکی جایگزین به دنبال قطع سوییفت استفاده خواهد کرد.

تسویه 18 هزار میلیاردی از بدهی تامین اجتماعی به بانک رفاه

 مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به برنامه تهاتر ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به بانک‌ها گفت: حدود 18 هزار میلیارد تومان از این تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران می‌شود و متعاقبا همان میزان از بدهی‌ بانک به بانک مرکزی تسویه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، محمد علی سهمانی در گفت‌وگو با فارس درخصوص روند اجرای تهاتر 100 هزار میلیارد تومانی در چارچوب تبصره 5 قانون بودجه سال 97 اظهارداشت: حدود 50 هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود براساس آن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت با بدهی این سازمان به بانک‌ها و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی تسویه شود.

وی افزود: حدود 18 هزار میلیارد تومان از این تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران می‌شود و ما در حال پیگیری آن هستیم. مرحوم نوربخش در آخرین روزهای حیات خود خیلی پیگیر بود تا این کار به نتیجه برسد. مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پاسخ به این سوال که این کار چه زمانی نهایی و به سرانجام می‌رسد گفت: این یک کاری است که نیازمند توافق طرفین و وجود بدهی و طلب متقابل دارد و به همین دلیل در حال رایزنی توافق است. اوراق تسویه یا اسناد خزانه منتشر شده و فقط در انتظار توافق نهایی طرفین است و امیدواریم تا چند هفته آینده این کار انجام شود.وی در پاسخ به این پرسش که با اجرای این قانون بدهی بانک رفاه کارگران به بانک مرکزی صفر می‌شود گفت: بدهی ما به بانک مرکزی تا پایان سال 95 بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان بوده است و این بدهی با تهاتری که انجام می‌شود، صفر خواهد شد زیرا طرح تهاتری که در بودجه به تصویب رسید مشمول بدهی‌ها تا پایان سال 95 می‌شود.

 

ارسال نظر